Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har gått for lenge deprimert nå i sommer. Nå kjenner jeg at angsten kommer inni meg. Sist jeg kjente den var i vinter, februar, men det er den tiden på året jeg pleier å få den.

I sommer har det vært et veldig tungt og dårlig vær her i min landsdel, jeg har også vært altfor mye alene, dag ut og dag inn. Alikevel pleier jeg å takle det å være alene, men jeg takler dårlig surt og ekkelt vær over lengre tid om sommeren, en tid da man forventer sommer og sol.

Jeg har slitt med depresjon den siste måneden, har sovet mye og vært veldig lei meg.

Sov middagshvil i sted. Da jeg våknet kjente jeg angsten langt der inne. Som om et "virus" som bare eter seg utover og gjennomsyrer kroppen. Er urolig.

Det er ikke bra å være så mye alene som jeg har vært. Tror jeg har sullet alene hele juli med små unntak.

Nå kommer jo høsten, og da skjer det litt igjen. Er med på litt som snart starter opp igjen, det skal bli godt. Og kanskje det får angsten til å reversere litt.

Det er fælt for alle oss som må slite så umenneskelig gjennom livet. Og jeg vet at andre mennesker har det langt verre enn det jeg har.

Jeg føler veldig omsorg for dem som sliter psykisk, fordi jeg vet så inderlig godt hvordan det kjennes inni en. Uro, rastløshet, redsel, 1000 tanker samtidig i hodet, dårlig selvfølelse og masse, masse annet.

Uff ja, sannelig ikke enkelt i denne verden.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282687-jeg-f%C3%B8ler-meg-ikke-bra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du må ta litt mer tak i dette og komme deg ut for å treffe folk på ulike måter?

Hva med å melde deg hos Frivillighetssentralen e.l. Der kan du kanskje være til nytte for folk som trenger det og du vil få mye igjen for dette selv. Ikke la livet gå umerkelig forbi deg. Stå på og gjør noe med situasjonen selv!!

*klem*

Kanskje du må ta litt mer tak i dette og komme deg ut for å treffe folk på ulike måter?

Hva med å melde deg hos Frivillighetssentralen e.l. Der kan du kanskje være til nytte for folk som trenger det og du vil få mye igjen for dette selv. Ikke la livet gå umerkelig forbi deg. Stå på og gjør noe med situasjonen selv!!

*klem*

Takk for gode ord. Det er bare det at jeg føler meg så slapp, handlingslammet.

Å være på en frivillighetssentral, og omtrent ikke klare å smile, hva slags nytte kan jeg være til da? Vil nok bare bidra negativt.

Det er så mange som skriver om den store ensomheten vi har i samfunnet. Jeg er en del av den statistikken. Man gruer seg for å oppsøke folk. Føler alle har nok med sitt. Krevende jobber, små barn, husarbeide etc. etc. etc.

Vi må vel bare erkjenne at samfunnet er endret enormt de siste 20 årene. Man har ikke tid eller overskudd for andre/hverandre.

Jeg har masser av tid, men hvem skal jeg gi av meg selv til? Akk ja, først må jeg komme meg litt ovenpå igjen. Kan ikke troppe opp hos folk slik jeg er nå......

Takk for gode ord. Det er bare det at jeg føler meg så slapp, handlingslammet.

Å være på en frivillighetssentral, og omtrent ikke klare å smile, hva slags nytte kan jeg være til da? Vil nok bare bidra negativt.

Det er så mange som skriver om den store ensomheten vi har i samfunnet. Jeg er en del av den statistikken. Man gruer seg for å oppsøke folk. Føler alle har nok med sitt. Krevende jobber, små barn, husarbeide etc. etc. etc.

Vi må vel bare erkjenne at samfunnet er endret enormt de siste 20 årene. Man har ikke tid eller overskudd for andre/hverandre.

Jeg har masser av tid, men hvem skal jeg gi av meg selv til? Akk ja, først må jeg komme meg litt ovenpå igjen. Kan ikke troppe opp hos folk slik jeg er nå......

Jeg skjønner... Allikevel tror jeg det er viktig å tvinge seg selv til å ta det første skrittet. Hvis du tror du kan klare det, så gjør det! Når man er mye alene, er det ikke lett å holde humøret oppe :-(

Jeg mener også at mange mennesker har lett for å tenke negativt. På den måten blir tilværelsen også negativ.

Det er dine tanker som skal styre følelesene og ikke følelsene som skal styre tankene.

Prøv å finne lyspunkter i tilværelsen. De finnes helt sikkert!!

Jeg er sikker på at hvis du bare klarer å ta det første steget, så vil alt gå så mye lettere etterhvert :)

Jeg skjønner... Allikevel tror jeg det er viktig å tvinge seg selv til å ta det første skrittet. Hvis du tror du kan klare det, så gjør det! Når man er mye alene, er det ikke lett å holde humøret oppe :-(

Jeg mener også at mange mennesker har lett for å tenke negativt. På den måten blir tilværelsen også negativ.

Det er dine tanker som skal styre følelesene og ikke følelsene som skal styre tankene.

Jeg er sikker på at hvis du bare klarer å ta det første steget, så vil alt gå så mye lettere etterhvert :)

Fikk en telefon nå i sted....Fikk meg en venn for 4 uker siden.Vi har kjent hverandre og likt hverandre i over et år,men nå har vi blitt glad i hverandre.Alikevel så har vi ikke kommet hverandre skikkelig nær enda.

Nå ringte han og sa han ville komme på besøk i kveld.Jeg skal lage noe ordentlig godt til han,som han kan spise.Han kommer rett ifra jobb,og er sikkert veldig sulten.

Mer skal det ikke til,jeg gleder meg,mye fordi det er så godt når han trekker meg inntil seg og holder meg fast og godt :)

Fikk en telefon nå i sted....Fikk meg en venn for 4 uker siden.Vi har kjent hverandre og likt hverandre i over et år,men nå har vi blitt glad i hverandre.Alikevel så har vi ikke kommet hverandre skikkelig nær enda.

Nå ringte han og sa han ville komme på besøk i kveld.Jeg skal lage noe ordentlig godt til han,som han kan spise.Han kommer rett ifra jobb,og er sikkert veldig sulten.

Mer skal det ikke til,jeg gleder meg,mye fordi det er så godt når han trekker meg inntil seg og holder meg fast og godt :)

Så koselig!!!

Jeg ble nesten litt rørt her jeg sitter :-))

Kos dere skikkelig da!!!

Annonse

Gjest Jente31

''Det er dine tanker som skal styre følelesene og ikke følelsene som skal styre tankene''

Kloke ord som kan være nyttige å huske på :-)

Så koselig!!!

Jeg ble nesten litt rørt her jeg sitter :-))

Kos dere skikkelig da!!!

Ja, vi skal kose oss :)

Jeg kjøpte egg og røkelaks, så legger jeg på litt tomat- og agurkskiver ved siden av eggerøren.

Jeg er ordentlig glad i han, fordi han er så god og snill, og alltid så blid, selv om jeg er litt lei meg. Men han vet at det er enkelt å få meg til å le, så han vitser mye :-)

''Det er dine tanker som skal styre følelesene og ikke følelsene som skal styre tankene''

Kloke ord som kan være nyttige å huske på :-)

Lærte dette av ei venninne som mista mann og datter i en tragisk ulykke... Hun måtte jobbe med å la tankene styre sorgen, ikke la sorgen styre tankene. Dette hadde jeg også god nytte av når jeg mista min jevngamle fetter for tre mnd siden...

Ja, vi skal kose oss :)

Jeg kjøpte egg og røkelaks, så legger jeg på litt tomat- og agurkskiver ved siden av eggerøren.

Jeg er ordentlig glad i han, fordi han er så god og snill, og alltid så blid, selv om jeg er litt lei meg. Men han vet at det er enkelt å få meg til å le, så han vitser mye :-)

Koselig:) Håper dere har en fin kveld:)

Gjest Jente31

Lærte dette av ei venninne som mista mann og datter i en tragisk ulykke... Hun måtte jobbe med å la tankene styre sorgen, ikke la sorgen styre tankene. Dette hadde jeg også god nytte av når jeg mista min jevngamle fetter for tre mnd siden...

Godt å høre at det hjalp deg. Det må ha vært tøft å miste fetteren dn. Håper det går bra med deg nå..

Jeg tror man kan mestre mye med tankens kraft.. Det er om å gjøre å lære seg diverse "teknikker" tror jeg.. Det er min erfaring hittil. Og da er dette gode ord man kan ta med seg. Jeg har begynt å skrive opp slike kloke ord.

Det er ikke alltid lett, når følelsene tar helt overhånd. DA kan slike ord være nyttige. Men kansje er dette noe man kan trene på også, slik at man lettere blir klar over at følelsene tar overhånd. FOr det er ikke alltid jeg klar over! ;)

Godt å høre at det hjalp deg. Det må ha vært tøft å miste fetteren dn. Håper det går bra med deg nå..

Jeg tror man kan mestre mye med tankens kraft.. Det er om å gjøre å lære seg diverse "teknikker" tror jeg.. Det er min erfaring hittil. Og da er dette gode ord man kan ta med seg. Jeg har begynt å skrive opp slike kloke ord.

Det er ikke alltid lett, når følelsene tar helt overhånd. DA kan slike ord være nyttige. Men kansje er dette noe man kan trene på også, slik at man lettere blir klar over at følelsene tar overhånd. FOr det er ikke alltid jeg klar over! ;)

Det går bra med meg selv om jeg bekymrer meg endel for familien hans (samboer og tre små barn, samt min tante og onkel og hans bror med familie). Vi snakker heldigvis sammen og er en sammensveisa slekt, så det er godt å tenke på:)

Idag kom jeg til å tenke på at om akkurat en uke er jeg nøyaktig like gammel som han var den natta han plutselig døde..

Livet går videre uansett og det er godt å oppleve...

Jeg har stor tro på tankens kraft og mener at positiv tenkning er alfa og omega for å takle alle livets utfordringer:)

Gjest Jente31

Det går bra med meg selv om jeg bekymrer meg endel for familien hans (samboer og tre små barn, samt min tante og onkel og hans bror med familie). Vi snakker heldigvis sammen og er en sammensveisa slekt, så det er godt å tenke på:)

Idag kom jeg til å tenke på at om akkurat en uke er jeg nøyaktig like gammel som han var den natta han plutselig døde..

Livet går videre uansett og det er godt å oppleve...

Jeg har stor tro på tankens kraft og mener at positiv tenkning er alfa og omega for å takle alle livets utfordringer:)

"Vi snakker heldigvis sammen og er en sammensveisa slekt, så det er godt å tenke på:)"

Jeg tror det er viktig, at man kan være sammen med familien om sorgen. Da en nær slektning brått ble revet bort (et mistenkelig dødsfall med full etterforskning, mediastyr, avhør osv osv) sto vi sammen. Vi snakket og snakket og snakket. Og jeg føler at vi på den måten kom oss gjennom det tragiske. Det tok tid. Men det hjalp... Er ikke sikkert det hadde gått så bra om vi ikke hadde gjort det.. Noen tanker..

"Idag kom jeg til å tenke på at om akkurat en uke er jeg nøyaktig like gammel som han var den natta han plutselig døde.."

Det er trist å tenke på.. Livet er urettferdig! Men.. heldigvis finnes det en vei videre..

*Signerer*

Annonse

Koselig:) Håper dere har en fin kveld:)

Må bare skrive det......

Det var så koselig i går!! Vi har bare vært på pratestadiet nå denne tiden vi har vært glad i hverandre....... Har drukket kaffe og hygget oss isammen.

I går kveld krøp jeg inntil han, i armkroken, var helt overrasket over at jeg turte !

Slik satt vi en hel time, bare nøt natten og stillheten, små telys på stuebordet.

I dag har jeg disse minnene inni meg, og du verden så godt det er å tenke på :-)

Må bare skrive det......

Det var så koselig i går!! Vi har bare vært på pratestadiet nå denne tiden vi har vært glad i hverandre....... Har drukket kaffe og hygget oss isammen.

I går kveld krøp jeg inntil han, i armkroken, var helt overrasket over at jeg turte !

Slik satt vi en hel time, bare nøt natten og stillheten, små telys på stuebordet.

I dag har jeg disse minnene inni meg, og du verden så godt det er å tenke på :-)

Åh, så flott da!!!

Nå må du bare sette alle kluter til og kapre denne karen altså :-)

Lykke til med kjærligheta :)

Åh, så flott da!!!

Nå må du bare sette alle kluter til og kapre denne karen altså :-)

Lykke til med kjærligheta :)

Tror nok det er han som har kapret meg, hjertet mitt :)

Humoren hans er som å tenne livsgnisten i meg, han får meg til å le, og jeg stortrives sammen med han.

:-)

Tror nok det er han som har kapret meg, hjertet mitt :)

Humoren hans er som å tenne livsgnisten i meg, han får meg til å le, og jeg stortrives sammen med han.

:-)

Høres superbra ut!!

Jeg kjenner deg ikke i det hele tatt, men ønsker deg av hele mitt hjerte alt godt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...