Gå til innhold

Til nhd (et siste spm om ok)

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Nhd, vil du være så snill, og bare svare meg på ett spm som betyr kjempemye for meg.. ?

Du har gitt meg et stort håp om bedring. Bl.a fordi jeg søker hjelp på en konstruktiv måte sa du.

Jeg skjønte egentlig ikke hva du mente med akkurat det. Men ville ikke "plage" deg, og spørre om igjen.Jeg skulle gjerne visst, for i det siste har jeg vært litt på villspor føler jeg.

Er det fordi jeg ønsker endring du mente med det? Og at jeg er opptatt av å finne løsninger på mine problemer?

Tusen takk om du vil svare på akkurat dette. Jeg får nå min hjelp i RL, men jeg vil så gjerne bygge videre på det jeg har lært her. Bl a fordi dette har ført til fremgang. Og er det noe som betyr mye for meg, så er det akkurat dette håpet. For jeg har en lang vei å gå.

Ps. Spør ikke for å få bekreftelse, smiske eller noe sånt. Men jeg vil gjerne forstå det, bare. Og takk for all god hjelp dette året.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282712-til-nhd-et-siste-spm-om-ok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du fikk for en tid siden et meget godt og langt svar på dette fra "frosken".

Jeg kan si litt om hva jeg mener om begrepet:

En legger frem problemet på en ærlig måte. En har evnen til å se sin egen situasjon i et metaperspektiv (sett utenfra). En ser balansert på de enkelte aktørenes bidrag til problemet inkl sitt eget. En tåler og kan nyttiggjøre seg andre svar enn de en kanskje ønsket seg. En er villig til å prøve nye løsninger. En er villig til å påta seg betydelig ubehag over tid for å finne løsninger og få det bedre. En sutrer ikke.

PS. Jeg har intet ønske om at noen bruker på DOL skal føle at de ikke kan stille flere spørsmål. DS.

Gjest Jente31

Du fikk for en tid siden et meget godt og langt svar på dette fra "frosken".

Jeg kan si litt om hva jeg mener om begrepet:

En legger frem problemet på en ærlig måte. En har evnen til å se sin egen situasjon i et metaperspektiv (sett utenfra). En ser balansert på de enkelte aktørenes bidrag til problemet inkl sitt eget. En tåler og kan nyttiggjøre seg andre svar enn de en kanskje ønsket seg. En er villig til å prøve nye løsninger. En er villig til å påta seg betydelig ubehag over tid for å finne løsninger og få det bedre. En sutrer ikke.

PS. Jeg har intet ønske om at noen bruker på DOL skal føle at de ikke kan stille flere spørsmål. DS.

Ok, da forstår jeg meget mere.

Skal også gå tilbake til mine innlegg, og se om jeg finner svaret fra "frosken". For ja, hun har også vært til veldig stor hjelp. Men jeg klarer ikke å huske akkurat dette.. Jeg har tydeligvis ikke klart å få med meg akkurat det. Hm.. *Flau* :o)

Takk for at du svarte likvvel, for dette håpet er noe jeg virkelig bærer meg med. Håper at også andre kan dra nytte av det.

Det betyr mye for meg at noen som har lang erfaring og "kan" dette, ga meg dette håpet, for da vet jeg at det er mulig, og at det vrkelig er verdt å jobbe for, selv om det kan ta lang tid, kansje år. Det er en viktig motivasjonsfaktor.

Og til ditt "ps".. Vel, jeg strever fortsatt litt med det å skulle være "usynlig"/ikke til bry. Ikke like mye som før men. Du har hjulpet meg mye, og jeg ville liksom ikke mase mer. For dette spm hadde en så stor betydning, at jeg ville satse "alt" på å få et svar på akkurat det. Vanskelig å forklare. Men skal huske på det om jeg skulle trenge det senere. Takk :-)

Gjest Jente31

Ok, da forstår jeg meget mere.

Skal også gå tilbake til mine innlegg, og se om jeg finner svaret fra "frosken". For ja, hun har også vært til veldig stor hjelp. Men jeg klarer ikke å huske akkurat dette.. Jeg har tydeligvis ikke klart å få med meg akkurat det. Hm.. *Flau* :o)

Takk for at du svarte likvvel, for dette håpet er noe jeg virkelig bærer meg med. Håper at også andre kan dra nytte av det.

Det betyr mye for meg at noen som har lang erfaring og "kan" dette, ga meg dette håpet, for da vet jeg at det er mulig, og at det vrkelig er verdt å jobbe for, selv om det kan ta lang tid, kansje år. Det er en viktig motivasjonsfaktor.

Og til ditt "ps".. Vel, jeg strever fortsatt litt med det å skulle være "usynlig"/ikke til bry. Ikke like mye som før men. Du har hjulpet meg mye, og jeg ville liksom ikke mase mer. For dette spm hadde en så stor betydning, at jeg ville satse "alt" på å få et svar på akkurat det. Vanskelig å forklare. Men skal huske på det om jeg skulle trenge det senere. Takk :-)

Vil bare legge til (etter å ha tenkt meg mer om)..

"Du har hjulpet meg mye, og jeg ville liksom ikke mase mer".

Dette gjelder selvsagt også alle andre som har hjulpet meg i denne prosessen. LIkeledes det om jeg føler jeg trenger å spørre om noe senere.. For jeg tror at jeg fortsatt kan ha god nytte av det (Så ingen misforstår og tror at andres hjelp ikke har vært nyttig).

Forøvrig kom jeg på froskens svar i går kveld, etter å ha tenkt meg om. Jeg hadde ikke glemt det. Jeg bare koblet feil/ ikke opp mot dette spm. Takk for oppvekker! (Tror jeg lærte noe nytt igjen gitt ;)

Gjest Jente31

Hei :) Skulle bare si at jeg skulle ha svart deg i en tråd lengre ned men er søkke kave utslitt. Har rett og slett ikke ork. Beklager.

Håper du har det så bra som du kan!

Det er greit det skjønner du. Ikke tenk på det :-) Klem.. Håper du også har det så bra som mulig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...