Gå til innhold

Er innleggelse det rette for meg?

Anbefalte innlegg

Før sommerferien pratet legen med psykiater på DPS, og jeg skal sannsynligvis møte henne eller noe fra der snart. Hun som foreslo at jeg skulle ta Cipralex, noe som har hjulpet meg mye i sommer tror jeg.

Han spurte om hvordan jeg så på og bli innlagt. Jeg er redd for det, men jeg har også veldig lyst til og komme meg bort..

Jeg føler meg utrolig mye tøffere og mindre redd for mennesker siste tiden. Og har vært både her og der hvor det er folk i sommerferien, uten at jeg har hatt no særlig kontakt med noen da..

Jeg har mest lyst til og flytte inn for megselv et sted, men det er fordi jeg er redd for og bli innlagt, for og komme så nær andre mennesker. Det er menneskene jeg er redd for. Være i nærheten av dem.

Vet ikke helt hvordan det ville vært og være innlagt et sted heller nå, hva når jeg kommer ut igjen, jeg kommer jo fortsatt til og være like isolert etterpå vel? What good will it do..hmm.

Nei, nå blir jeg bare deppa av og skrive om dette ;) Falt jo egentlig ut av skolen allerede i 6' klasse, og veien fremover ser så utrolig vannskelig ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282769-er-innleggelse-det-rette-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Hei ferri!

Hvis behandlerne dine mener en innleggelse kan være bra for deg, synes jeg du skal stole på at dette kan hjelpe deg. Jeg vet ikke noe om innleggelse og sånn, men jeg vil tro at fagfolkene vet hva de snakker om..

Du sier at framtiden ser så vanskelig ut. Men jeg synes faktisk det høres ut som du er på riktig vei:

''Jeg føler meg utrolig mye tøffere og mindre redd for mennesker siste tiden''

Kjempebra! Jeg husker hvordan du har slitt for å komme deg ut. Du har tatt et stort skritt, du! Det må du huske på..

Klem til deg ;)

Hvorfor være redd for mennesker? Du er deg selv, og det er alltid noen som setter pris på deg enten du tror det eller ei! Ja, det er en kald verden, men du trenger ikke innleggelse eller behandling fordi du er omsluttet av gode vibrasjoner!! Husk det! Du er verdifull!

Hvis en innleggelse skal kunne være til nytte for deg, så bør det være en planlagt innleggelse på et egnet sted med grundig "forvern" (samtaler hvor man diskuterer hvorvidt innleggelse vil være et godt alternativ, hva som skal være målsetningen med innleggelsen osv) på forhånd.

Det at du gradvis har begynt å fungere bedre, gjør at du har mye større mulighet for evt. å kunne nyttiggjøre deg en innleggelse enn du hadde før. Men jeg synes ikke argumentet "ønsker å komme vekk en stund" er noen god begrunnelse for at man evt. velger innleggelse.

Hei ferri!

Hvis behandlerne dine mener en innleggelse kan være bra for deg, synes jeg du skal stole på at dette kan hjelpe deg. Jeg vet ikke noe om innleggelse og sånn, men jeg vil tro at fagfolkene vet hva de snakker om..

Du sier at framtiden ser så vanskelig ut. Men jeg synes faktisk det høres ut som du er på riktig vei:

''Jeg føler meg utrolig mye tøffere og mindre redd for mennesker siste tiden''

Kjempebra! Jeg husker hvordan du har slitt for å komme deg ut. Du har tatt et stort skritt, du! Det må du huske på..

Klem til deg ;)

Takk :D Var hyggelig og høre altså! :)

Hvordan fiksen du sånn "gul boks" foresten, det så handy ut :)

Annonse

Hvorfor være redd for mennesker? Du er deg selv, og det er alltid noen som setter pris på deg enten du tror det eller ei! Ja, det er en kald verden, men du trenger ikke innleggelse eller behandling fordi du er omsluttet av gode vibrasjoner!! Husk det! Du er verdifull!

Det var kjempe fint sagt Chimera, takk :)

Hvis en innleggelse skal kunne være til nytte for deg, så bør det være en planlagt innleggelse på et egnet sted med grundig "forvern" (samtaler hvor man diskuterer hvorvidt innleggelse vil være et godt alternativ, hva som skal være målsetningen med innleggelsen osv) på forhånd.

Det at du gradvis har begynt å fungere bedre, gjør at du har mye større mulighet for evt. å kunne nyttiggjøre deg en innleggelse enn du hadde før. Men jeg synes ikke argumentet "ønsker å komme vekk en stund" er noen god begrunnelse for at man evt. velger innleggelse.

Greia er kanskje den at jeg ikke føler at jeg fungerer her hjemme i det heletatt, men at de kanskje ikke er sikre på at jeg kan fungere noe bedre alene i en leilighet et sted.

Legen spurte meg om jeg følte det var til hindring og være her hjemme, at det ville være vannskeligere og bli bedre og gjøre ting etc.. Og det føler jeg at svaret er ja på. Det er utrolig slitsomt på så mange måter og være her. Og dette spurte ham meg om etter at han hadde hatt en samtale time med pappa.

Han nevnte 2 steder, Modum og Lovisenberg(tror jeg). Og sa han skulle undersøke vidre.

Men nå har jeg fellestime med ham og psyk.sykepleier nå -15, så da håper jeg at jeg får vite mye mere om planene fremover :)

Jeg gjetter på at jeg snart skal ha time med noen fra DPS'en, og så vet jeg ikke helt hva som skjer der.

Får jeg "utdelt" enda en kontakt person tror du?

Har ikke hatt noe kontakt med noen fra der før, psyk.sykepleier jeg går til jobber på en "annen gren". Men har god kontakt med DPS'en - og kjenner vist godt psykiateren legen min har pratet med.

Å, det virker litt heavy dette, vet ikke helt hva jeg vil. Men nå får jeg snart flere svar kanskje :D

Av og til er innleggelser nyttig, men jeg har større tro på på en langsiktig "plan". Hva med at du fikk hjelp av nav til å skaffe deg et eget sted og fant et eller annet du kunne pusle med som du fant intr., samtidig med en stabil terapi?

Da skal jeg spørre dem (legen og psyk.sykepleier) om det du skriver på Onsdag jeg, får vi se hva de sier til det :)

Gjest xbellax

Da skal jeg spørre dem (legen og psyk.sykepleier) om det du skriver på Onsdag jeg, får vi se hva de sier til det :)

Mulig en innleggelse vil gjøre deg godt også ferri, vanskelig for oss å svare på. Jeg tenker at det er livsviktig her at du ikke isolerer deg, for jeg senser at du har en evne til det :-) Kanskje derfor Modum kunne hjulpet deg i gang på den veien der.

best of luck

Gjest Jente31

Takk :D Var hyggelig og høre altså! :)

Hvordan fiksen du sånn "gul boks" foresten, det så handy ut :)

Slik fikser man den gule boksen:

På tastaturet (iallefall mitt) har jeg to tegn på samme tast: * (stjerne) og ' (hake).

''1. Skriv et innlegg/svar.

2. Sett to tegn med denne ' (haken) foran og etter innlegget/svaret du har skrevet.''

Iallefall skal det se slik ut _før_du forhåndsviser (men husk, du skal ikke bruke anførselstegn, men som sagt to av disse hakene):

"Hei på deg ferri"

Og slik på forhåndsvisningen:

''Hei på deg ferri''

Skjønte du? :-)

Slik fikser man den gule boksen:

På tastaturet (iallefall mitt) har jeg to tegn på samme tast: * (stjerne) og ' (hake).

''1. Skriv et innlegg/svar.

2. Sett to tegn med denne ' (haken) foran og etter innlegget/svaret du har skrevet.''

Iallefall skal det se slik ut _før_du forhåndsviser (men husk, du skal ikke bruke anførselstegn, men som sagt to av disse hakene):

"Hei på deg ferri"

Og slik på forhåndsvisningen:

''Hei på deg ferri''

Skjønte du? :-)

'' jaaaa! '' :D '' Jeg klarte det '' oi, dette kan man ha det '' mye '' morro med gitt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...