lof Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Jeg har som kjent en svulst på ca to cm i diameter i høyre temporallapp. Denne gir med sikkerhet en viss grad av epileptisk aktivitet. Ellers gir den ingen sikre symptomer. I tillegg har jeg som kjent en depresjon som er optimalt behandlet på åttende måneden. ECT er også prøvd, med godt resultat, men med rask tilbakegang. Har du noengang vært borti en så gjenstridig depresjon? Er en slik form for gjenstridighet en indikasjon på at det er en biologisk sammenheng mellom svulst og depresjon? Er det mulig å forveksle depresjon med en haug med svulstsymptomer? 0 Siter
frosken Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Forhåpentligvis får du kompetent svar fra nhd. Jeg har fulgt en venninne med bipolar lidelse gjennom svært mange år. Hennes depresjoner har ofte en varighet på i overkant av 12 måneder - til tross for god medikamentell behandling. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Som frosken skriver, er det ikke uvanlig å ha så lange og gjenstridige depresjoner. Kan svulsten og dens psykologiske følger være det som vedlikeholder depresjonen? Hjernesvulster er ikke akkurat det som muntrer en opp :-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.