Gå til innhold

Hukommelse og Søvn

Anbefalte innlegg

bikerbabe1365381086

Jeg har en fortid som hard stoffmisbruker. (16 år tilbake i tid.) Jeg kom selv ut av det, uten hjelp av instituasjon, nedtrapping, psykolog eller annet. Jeg har opplevd stadige tilbakevendende depresjoner og noe angst tilbake til 1995. Ofte kommet i forbindelse med dødsfall i nær familie etc. I 1999 døde min mann helt uventet ved selvmord. Jeg ble da sittende alene igjen med våre to barn på 3 mnd og 8 år den gang. jeg har hatt det hardt både i jobb sammenheng, helsemessig og økonomisk. Jeg har nakke sleng skader fra 4 bilulykker på 4 år. Sterkt nedsatt hørsel med mer. Jeg har i dag problemer med å huske, både kort tid tilbake. Og fortiden fra ungdomstiden er jeg så og si helt blank på. Også tiden uten narkotika. Jeg husker ikke hva jeg har sagt til hvem. gjentar meg selv. Jeg kan miste tråden mitt i en setning. Og gi meg der. jeg er meget distre og legge feks oppvak i kjøleskapet og andre merkelige ting. Jeg skriver huskelapper på det meste men glemmer å lese de. Konsentrasjonen er så og si borte. jeg bruker ikke noen form for vanedannende eller rud fremkallende medisiner. Kun cipralex og Lamictal mot depresjon og angst. Jeg er alltid trøtt. Kjenner meg aldri våken. Må sove på dag tid hver dag, for å klare å holde meg resten av dagen. Må stoppe å ta sove pauser når jeg kjører bil lengre enn 1 time av gangen. Jeg har vært på søvn labaratorium. For noen år siden. de fant kun at jeg er stresset og annspent når jeg sover og dermed ikke får god nok søvn. Faller rett inn i den tunge søvnfasen. jeg har store problemer med å komme opp av senga om morgenen. Har gått til psykolog i perioder. det var til god hjelp. Fast lege mener at jeg er sliten kun pga ansvaret og det praktiske arbeidet med to barn alene og at kroppen faktisk blir oppbrukt før tiden om man har hatt for menge påkjenneinger gjennom livet? Jeg synes det er plagsomt å ikke huske navn på folk jeg møter. Og at jeg ikke alltid kan fullføre setninger. Og ødelegger hverdagen til barna og meg med all tid jeg bruker til søvn. Leit å føle seg eldre enn man er. jeg er 40 år. Etter middagstid hver dag er mine krefter brukt opp. Jeg hadde masse energi før. men fastlege sier at jeg har nå stress som en sykdom og dermed er mindre energisk. Kan noen hjelpe meg tilbake til et normalt liv? Dette har blitt verre for hvert år siden min mann døde. Jeg har forøvrig også tatt nevrologiske \undersøkelser pga bil ulykker og div røntgen av hode og nakke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282922-hukommelse-og-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...