Gå til innhold

ocd eller tourette...?? Medisiner.. NHD

Anbefalte innlegg

Gjest ocd - seroxat

Jeg har i mange år hatt tvangsting jeg "må" gjøre. Det går på mye på telling bl.a. - skjuler det godt, er nok ingen som vet om det, men er slitsomt i perioder.. Tics har jeg også, dvs rykninger i over og underarmene spesielt, litt i skuldrene, mest når jeg er litt stresset eller bekymret.

Jeg har tatt iniativ til behandling nå, etter å ha lest mye om ocd, og er nå i gang med seroxat, har nå økt dosen til 40 mg. Har lite lyst opp i sterkere dose, men merker ikke noe forandring ennå tror jeg. Mine spørsmål:

Må jeg øke dosen, har nå i ca 3 uker gått på 40 mg, kan jeg avvente å se om virkningen inntreffer? Eller må jeg øke dosen?

Jeg tenkte ikke på å fortelle fastlegen min om ticsene jeg har. Er det mulig at jeg skulle fått annen medisin for å ikke ha dem lenger? Det er forsåvidt tics jeg kan kontrollere, men vet ikke helt hva som er hva, om det er både ocd og tourette? Håper vleidig på svar her!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282965-ocd-eller-tourette-medisiner-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...