Gå til innhold

NHD, hva tror du?

Anbefalte innlegg

Gjest ikkemegnei
Skrevet

Når jeg har vært sammen med mennesker og stresser lenge, blir jeg alltid syk. Hører "ekko" av stemmer i hodet og må bare gjemme meg. Har også en forferdelig angst og tror alle snakker stygt om meg, at jeg er det "store samtaleemnet" alle steder. Ser for meg grupper av mennesker som sitter og ler og prater om MEG :(.

Har tidligere brukt endel AP som har hjulpet litt. Bruker ingenting akkurat nå, orker ikke alle bivirkningene.

Jeg greier å ta på meg et smil og gå i butikken f.eks., men jeg må presse meg til det. Det er etterpå det blir så ekkelt, hva kommer egentlig sånne ting av? Til opplysning har jeg ptsd og er bipolar, men ingenting av dette skulle vel gi sånne symptomer, eller?

Gjest Majja Kr.
Skrevet

jeg har bipolar lidelse, og jeg har også opplevd å høre ekko av andres stemmer, vel stemmer generelt når jeg har vært dårlig. Det er slike psykotiske symptomer bipolar kan få, og også andre.

Har aldri hatt det når jeg har vært stabil og er vel også et par år siden jeg opplevde dette.

Gjest ikkemegnei
Skrevet

jeg har bipolar lidelse, og jeg har også opplevd å høre ekko av andres stemmer, vel stemmer generelt når jeg har vært dårlig. Det er slike psykotiske symptomer bipolar kan få, og også andre.

Har aldri hatt det når jeg har vært stabil og er vel også et par år siden jeg opplevde dette.

Takk for svar! Kan jeg spørre om hva du har brukt av medisiner når du blir "sånn?" Vurderer å begynne med zeldox igjen, men har helt glemt hvordan jeg startet med dem, tror det var ganske langsom opptrapping, eller noe.

Så er jeg alltid sånn at jeg skal vente i det lengste og se om det går over, kanskje hvis jeg lider i stillhet i noen uker så blir jeg bedre? Skal ihvertfall skjerme meg selv fra alt ei stund og se hva som skjer. Mister nattesøvnen også av dette, blir liggende og gruble og tenke på alt som durer i hodet. Ikke bra :(

Gjest Majja Kr.
Skrevet

Takk for svar! Kan jeg spørre om hva du har brukt av medisiner når du blir "sånn?" Vurderer å begynne med zeldox igjen, men har helt glemt hvordan jeg startet med dem, tror det var ganske langsom opptrapping, eller noe.

Så er jeg alltid sånn at jeg skal vente i det lengste og se om det går over, kanskje hvis jeg lider i stillhet i noen uker så blir jeg bedre? Skal ihvertfall skjerme meg selv fra alt ei stund og se hva som skjer. Mister nattesøvnen også av dette, blir liggende og gruble og tenke på alt som durer i hodet. Ikke bra :(

tror jeg brukte seroquel på den tiden, men nå bruker jeg bare lamictal og litium.

tåler ikke anti psykotika jeg..

Gjest ikkemegnei
Skrevet

tror jeg brukte seroquel på den tiden, men nå bruker jeg bare lamictal og litium.

Nei, AP er ikke bra for meg heller. Vurderer også å prøve litium, lamictal blir jeg veldig trett av, slitsomt å holde meg våken. Skulle ønske jeg kunne kaste både sykdom og medisiner dit peppern gror!!!!!!!

Skrevet

Hei Majja Kr.

Kan jeg få spørre deg om på hvilken måte du ikke tåler antipsykotika. Hvordan merket du dette?

Skrevet

PS: Hva benytter du som alternativ til antipsykotikum? Hva tar toppene av vrangfroestillingene (hvis det er det du plages med)?

Jeg ville satt pris på å finne et alternativ som ikke gir tretthet, vektøkning, munntørhet og "giddaløshet" :o)

Gjest Majja Kr.
Skrevet

PS: Hva benytter du som alternativ til antipsykotikum? Hva tar toppene av vrangfroestillingene (hvis det er det du plages med)?

Jeg ville satt pris på å finne et alternativ som ikke gir tretthet, vektøkning, munntørhet og "giddaløshet" :o)

jeg bruker ikke noe tillegg for anti psykotika, fordi jeg bruker stemningsstabiliserende medisiner lamictal og litium som behandler bipolar lidelse, og jeg har ikke noe vrangforestillingslidelse...

Har bare hørt stemmer og ekko av stemmer, men aldri vært psykotisk for det:)

jeg tåler ikke anti psykotika fordi de enten gjør meg sint, stiv, feit, aldri mett, nervøs.

Rører det aldri igjen!

Gjest Majja Kr.
Skrevet

Nei, AP er ikke bra for meg heller. Vurderer også å prøve litium, lamictal blir jeg veldig trett av, slitsomt å holde meg våken. Skulle ønske jeg kunne kaste både sykdom og medisiner dit peppern gror!!!!!!!

jeg har god erfaring med litium og skulle ønske jeg fikk det med en gang, istedet for denne årelange utprøvingen med lamictal + 5 forskjelige typer anti psykotika frem og tilbake.

Gjest ikkemegnei
Skrevet

jeg har god erfaring med litium og skulle ønske jeg fikk det med en gang, istedet for denne årelange utprøvingen med lamictal + 5 forskjelige typer anti psykotika frem og tilbake.

Skjønner deg godt. Har vært en evig utprøving for meg også. Så gikk jeg til slutt lei og skulle greie meg uten noe som helst. Nå har jeg hverken behandler eller medisiner. Biter tennene sammen og holder meg hard i det lengste, men det er et helvete innimellom, det må jeg innrømme. Men "ukrutt forgår vel ikke ;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...