Gå til innhold

Ta med barn til psykologtimen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gjør en ikke.

En tar heller ikke med mat og drikke. En vannfaske er ok, men timen er ikke en prat over en kaffekopp.

Klart man kan ha med drikke hos psykologen. Det spørs litt hvor mye man gjør ut av drikkingen. Mat derimot bør unngås. Er det helt krise og man ikke får barnevakt til en baby kan den også tas med dersom det er avtalt med psykologen på forhånd.

Annonse

Gjest HarDuSettPåMaken

Nå går ikke jeg til en psykolog, men en psyk.sykeleier, men jeg får til stadighet beskjed om at hvis jeg ikke får barnevakt er det bare å ta med guttungen dit(han er 5) H*n sier at h*n gleder seg til å treffe gutten, og at det er bedre å møte til timen med ham enn å ikke møte opp.

Gjest hadde bekymret meg grønn

Jeg brukte å ha med mitt barn da han var liten...

Fikk da timer som passet inn med sovetiden hans.

Man merker jo selvfølgelig ikke noe til et sovende barn.

( ikke alle har den muligheten at de kan plassere

bort et spebarn)

Gjest bare lurer...nm

Det gjør en ikke.

En tar heller ikke med mat og drikke. En vannfaske er ok, men timen er ikke en prat over en kaffekopp.

hvorfor tilbyr da psylologen kaffe,te etc??dette gjør hun til alle som kommer,så det kan ikke sies å være jeg som benytter dette som en kaffe-pause...

Gjest jomme_sa_jeg_smør

Nå går ikke jeg til en psykolog, men en psyk.sykeleier, men jeg får til stadighet beskjed om at hvis jeg ikke får barnevakt er det bare å ta med guttungen dit(han er 5) H*n sier at h*n gleder seg til å treffe gutten, og at det er bedre å møte til timen med ham enn å ikke møte opp.

oi... en ting er en baby da, selv om jeg aldri ville ha tatt med barnet mitt til en time.

Men et barn på fem år, er jo veldig våken og oppfatter jo alt som blir sagt.

Det der må jo bli en helt annen type time, enn jeg har når jeg går i behandling.

Tror ikke jeg ville ha fått noe ut av en slik time, vi er jo der for å snakke om vanskelige ting, eller?

Gjest NeiDetHarJegIkke

Hva i all verden snakker du med den pleieren om som en 5 åring kan høre?

Du kan likegodt dra på kaffe til venninen din.

Barn har ikke noe å gjøre i en slik sammenheng.

Gjest HarDuSettPåMaken

Hva i all verden snakker du med den pleieren om som en 5 åring kan høre?

Du kan likegodt dra på kaffe til venninen din.

Barn har ikke noe å gjøre i en slik sammenheng.

Det er jo en grunn til at jeg ennå ikke har gjort nettopp dette da.

Gutten oppfatter jo ganske mye-og jeg ønsker ikke snakke om selvmordstanker og planer foran han!!! Tror timen ville blitt ganske amputert i en sånn situasjon. Jeg feller noen tårer noen ganger når jeg er der og DET vil jeg ikke at gutten ser. Tror ikke han har sett meg "tute" før(kanskje èn gang). Menmen

Annonse

Gjest NeiDetHarJegIkke

Det er jo en grunn til at jeg ennå ikke har gjort nettopp dette da.

Gutten oppfatter jo ganske mye-og jeg ønsker ikke snakke om selvmordstanker og planer foran han!!! Tror timen ville blitt ganske amputert i en sånn situasjon. Jeg feller noen tårer noen ganger når jeg er der og DET vil jeg ikke at gutten ser. Tror ikke han har sett meg "tute" før(kanskje èn gang). Menmen

ok.. da oppfattet jeg feil.

Jeg forsto det slik at du av og til tok ham med, og at pleier så frem til å se ham.

Men ser jo nå at det ikke var tilfelle.

Men må si jeg stadig vekk blir forbauset over hva som blir sagt og gjort

av behandlere.

At det skal være så vanskelig å beholde rammene rundt en behandlings-sitausjon forstår jeg ikke helt.

Selv om grensene kan være litt uklare, er det ting som burde være helt klare.

En av de tingene er å invitere et fem år gammelt barn inn i rommet/ behandlingen.

Og her ser det jo faktisk ut til at du er den som tar ansvar og ser at det er galt.

Du sier jo selv, det er en grunn til at jeg ikke har gjort det ennå.

Gjest Hvorfor ta avstand fra barn som er en del av livet?

Det gjør en ikke.

Kan ikke skjønne at det kan gjøre noe i et krisetilfelle! Det kan jo rett og slett gi dere verdifull informasjon om pasienten, se hvordan hun takler samhandling med egne barn. DET tåler dere vel en liten time? Ellers har dere jo bare pasientens ord for hvordan hun fungerer sammen med familie og venner.

Ja, dette ble jo litt på sida, men skrekkeksemplet på det er ei venninne som har overbevist psykologen sin om at hun fungerer helt annerledes sammen med venner enn det vi vennene ser hun gjør. Hun har helt merkelig oppfatning av det sosiale spillet, men får jo hjelp utifra slik hun tolker det. Men den hjelpen er da bare en bjørnetjeneste. Hvordan kan dere egentlig tro at (det dere kaller) en person med psykiske vansker selv kan gi dere det korrekte bildet av sin situasjon. Og utifra dette stiller dere altså diagnoser og råder om hvordan behandle familie og bekjente. Merkelig praksis. Iallefall gjør denne psykologen det. Og jeg nekter å tro at vedkommende er alene!

Gjest -bare å spørre det om du kan ta med babyen

Jeg bruker å ha med hunden min til psykologen :-) Han som oppfordret meg til det, og hunden min får masse godt med han når vi er der. Er fordi det er langt å kjøre til psykologen, og han sa det fordi jeg skulle slippe å bekymre meg for hunden som måtte være alene hjemme halve dagen :-)

Gjest psykologkennell

Jeg bruker å ha med hunden min til psykologen :-) Han som oppfordret meg til det, og hunden min får masse godt med han når vi er der. Er fordi det er langt å kjøre til psykologen, og han sa det fordi jeg skulle slippe å bekymre meg for hunden som måtte være alene hjemme halve dagen :-)

Dette begynner å bli for dumt.

Jeg har hund, katt, en flokk med unger, bestemor, bestefar og mange flere.

Kanskje burde jeg begynne å ta med alle sammen.

Kom en gang til min psykolog, og ble møtt med en pasient som hadde med seg hunden sin.

Det luktet hund i hele rommet (æsj; ikke alle liker det)

Og det var vannsøl på gulvet, og hundehår i sofaen.

Dette rommet blir brukt av mange, og jeg synes det bør være fritt for dyr.

Gjest teatrika

Jeg synes det virker litt respektløst å ta med baby; med babyen tilstede er det stor sannsynlighet for at du ikke vil kunne være helt fokusert.

Reskeptløst er vel ikke helt riktig, man går til en psykolog for sin egen del, og ikke for psykologens del vel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...