Gå til innhold

Startet med Zyprexa igår

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lider av panikk-angst

Har vært veldig urolig idet siste..

Har økt dosen zoloft fra en halv tabl til en og en halv. skal opp i to tabl dag.

Har vival også, men de er kun i nødtilfeller som jeg kaller det..

Har fått Zyprexia av legen min. Tok en tabl igår. Jeg ble ekstremt trøtt. Ble redd for å sovne fra maten som stod i ovnen. Ble også svimmel og irritabel. Ble nødt til å legge meg. Sov i 14 timer.

Spørsmålet er..: går disse symptomene over? bør jeg fortsette med disse tabl? Hva hjelper de på meg som har angst?

Får den laveste dosen: 2.5mg en gang dagl.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283087-startet-med-zyprexa-ig%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zyprexa virket svært bra på min angst da jeg fikk den. Tror trettheten avtar etterhvert som du bruker den, sikkert individuelt dette også da. Bare du kan finne ut hvilke bivirkninger/virkninger den har på deg, og om det er verdt å bruke den sett i forhold til angsten din. Lykke til!!

Zyprexa virket svært bra på min angst da jeg fikk den. Tror trettheten avtar etterhvert som du bruker den, sikkert individuelt dette også da. Bare du kan finne ut hvilke bivirkninger/virkninger den har på deg, og om det er verdt å bruke den sett i forhold til angsten din. Lykke til!!

Takk for svar!

Ja, jeg får vel prøve å ta den i noen dager for å se om jeg blir bedre..

Ta den til kvelden evt. som sovemedisin...?!

Men uansett er den vel beroligende også vil jeg tro..

Takk for svar!

Ja, jeg får vel prøve å ta den i noen dager for å se om jeg blir bedre..

Ta den til kvelden evt. som sovemedisin...?!

Men uansett er den vel beroligende også vil jeg tro..

Ja, lurt å ta den om kvelden, så får du håpe at trettheten gir seg litt etterhvert, slik at du fungerer på dagtid. Vet jo aldri hvordan en slik medisin vil virke på en bjørnemor da :). Kanskje du vil trenge større doser ? ;-)

Ja, lurt å ta den om kvelden, så får du håpe at trettheten gir seg litt etterhvert, slik at du fungerer på dagtid. Vet jo aldri hvordan en slik medisin vil virke på en bjørnemor da :). Kanskje du vil trenge større doser ? ;-)

Jeg brukte Zyprexa i vår,pga søvnmangel , tankekjør, psykisk ubalanse ol. Kun kort tid. Hjalp veldig i starten;tok 2,5mg om kvelden,sov ganske bra. Etter 2-3 uker kom bivirkningene;ble nesten "lammet",veldig "hangover" i flere timer. Til tross for at jeg var dårlig,sluttet jeg med dem uten å ha konferert med lege. Desverre tiltok angsten(-panikk,) men orket ikke medesinen. Anbefaler den bare som en nødløsning. Heldigvis,legen som skrev ut medesinen,var enig med meg.

Jeg brukte Zyprexa i vår,pga søvnmangel , tankekjør, psykisk ubalanse ol. Kun kort tid. Hjalp veldig i starten;tok 2,5mg om kvelden,sov ganske bra. Etter 2-3 uker kom bivirkningene;ble nesten "lammet",veldig "hangover" i flere timer. Til tross for at jeg var dårlig,sluttet jeg med dem uten å ha konferert med lege. Desverre tiltok angsten(-panikk,) men orket ikke medesinen. Anbefaler den bare som en nødløsning. Heldigvis,legen som skrev ut medesinen,var enig med meg.

Ja, alle medisiner har bivirkninger, og som jeg skrev lengre oppe, så må det bli opp til hver og en å avgjøre om det er verdt å bruke dem. Man skal jo ha et levelig og oppegående liv med disse medisinene også! Selv fikk jeg "ulvehunger" og måtte slutte, ellers hadde jeg vel gått løs på gardinene og spist dem..;)

Annonse

• 5 måneder senere...

Trettheten avtok etterhvert ja..

går fortsatt på 2,5 mg zyprexa..

men spiser med ulvehunger enda jeg er vektoperert.. lagt på meg 6 kg. Psykologen mener dette ikke er riktig medisin for meg.. så jeg skal få noe annet..

blir spennende å se hva jeg får..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...