Gjest familienssortefaar Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Hva tenker du om en person som: Oppfører seg manisk i sosiale sammenhenger - virker "speeda", overdrevet glad og skravlete, høylydt, oppmerksomhetssyk. Er opptatt av utseende og fasade, å virke vellykket, vil ha oppmerksomhet hele tiden, tar på vei for bagateller. Kanskje ikke mye informasjon, men denne personen er i min familie, og skiftet nærmest personlighet over natten. Nå har vedkommende plutselig kuttet kontakten med halve familien (på svigers-siden) og ingen skjønner hvorfor. I vår familie har vi en person som plutselig har kuttet all kontakt med mange familiemedlemmer, og ingen skjønner hvorfor. Jeg tror det skyldes en eller annen psykiatrisk tilstand, men er ikke godt bevandret i terminologiene. 0 Siter
Carwing Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Alltid fristende å diagnostisere familien på hobbybasis :-) Hva med dramatiserende personlighetsforstyrrelse? 0 Siter
Gjest vikk d in i Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Alltid fristende å diagnostisere familien på hobbybasis :-) Hva med dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Oppstår dramatiserende personlighetsforstyrrelse over natten, slik trådstarter beskriver? Jeg ble også "diagnostisert" til å ha dramatisk(histrionisk) personlighetsforstyrrelse av en bekjent, da jeg faktisk var manisk/hypoman. Dvs bipolar. Jeg har altså ingen personlighetsforstyrrelse i det hele tatt. 0 Siter
mbf Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Temmelig sikkert.....veldig usikker på seg selv. Det du skrev der var som å lese om min ekssamboer.Fryktelig slitsomt. 0 Siter
Gjest vikk d in i Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 hvis hun oppfører seg manisk, kanskje det er det hun er da? det er jo en diagnose. særlig det at den kom over natten... altså at det ikke er noe personlighetstrekk.evt dopproblemer? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Høres nesten ut som om han/hun har problemer med narkotika. 0 Siter
Carwing Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Oppstår dramatiserende personlighetsforstyrrelse over natten, slik trådstarter beskriver? Jeg ble også "diagnostisert" til å ha dramatisk(histrionisk) personlighetsforstyrrelse av en bekjent, da jeg faktisk var manisk/hypoman. Dvs bipolar. Jeg har altså ingen personlighetsforstyrrelse i det hele tatt. Jeg fikk ikke med meg at det hadde vært en brå endring hos personen. 0 Siter
tjohei Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Du kan jo lese personlighetsforstyrrelser av Sven Torgersen. Det høres ut som en hysterisk/dramatisk personlighet. 0 Siter
tjohei Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Oppstår dramatiserende personlighetsforstyrrelse over natten, slik trådstarter beskriver? Jeg ble også "diagnostisert" til å ha dramatisk(histrionisk) personlighetsforstyrrelse av en bekjent, da jeg faktisk var manisk/hypoman. Dvs bipolar. Jeg har altså ingen personlighetsforstyrrelse i det hele tatt. Men hvis man er manisk får man vel ikke imot folk? 0 Siter
Gjest vikk d in i Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Men hvis man er manisk får man vel ikke imot folk? jo, det kan en vel. kan bli paranoid, gretten, psykotisk, irritabel, aggresiv, lett fornærmet og gå i selvforsvar, og dumpe folk. Behøver ikke bare være oppstemt og energisk av å være manisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.