Gå til innhold

NHD+andre: Råd og tips

Anbefalte innlegg

Hei

Er en god stund siden jeg har skrevet her nå.

Påsken 2005 fikk jeg et panikkanfall som utløste min psykiske knekk. Fikk et mareritt og alle følelser ble bare vonde og ekle. Etter å ha fått cipramil på sommeren i 2005 + TO samtalebehandlinger begynte jeg å føle meg bedre. Har etterhvert gått over til Cipralex 20 mg. De to siste årene har ting gått greit, men har hele tiden kjent at symptomene har vært der og har fått noen tilbakefall. I sommer fikk jeg tilbud om jobb i en annen by. Takket ja og har gledet meg hele veien. I tiden før dette festet jeg mye, dårlig søvnrytme osv... Da jeg omsider kom til denne byen forrige uke for å gjøre meg kjent kjente jeg alle vonde følelsene komme for fullt. "jeg gruer meg", "nå kjenner jeg disse vonde følelsene komme tilbake", "jeg blir syk igjen" , osv osv. Jeg kjente ingen i denne byen og alt ble ekkelt. Jeg tok en avgjørelsepå at jeg ikke tør å utfordre min psykiske skjebne videre, og har reist tilbake der hvor jg kommer fra. Har nå tatt kontakt med fastlegen min og har time om noen dager. Nå ønsker jeg virkelig åfå hjelp. Medisiner er tydeligvis ikke nok. Jeg vet rett og slett ikke hva angsten min går ut på...er det en angst for angsten? helt tydelig at jeg ikke har bearbeidet følelser slik som jeg bør. Jeg lurer også på det med medisinene. Cipralex 20 mg har fungert bra på meg, men nå kjenner jeg at det har tippet over i feil retning. Vil disse medisinene stabilisere meg igjen, eller må jeg øke dosen/evt. gå over til andre medisiner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283234-nhdandre-r%C3%A5d-og-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...