Gå til innhold

Litium?

Anbefalte innlegg

Hei, kunne tenkt meg å høre din mening om en ting. Vet ikke om du leste forrige innlegg jeg skrev. Har bipolar blandet episode og ptsd. Bruker for tiden ingen medisinener og har vært opp og ned i hele sommer, men aldri så langt ned som nå. Nå reagerer de rundt meg på formen min, er langt nede igjen, dette er ikke bare vanlige svingninger. Tåler absolutt ingenting og har selvmordstanker, må kaste alt jeg har idag av medisiner så jeg ikke skal gjøre noe dumt. Tar sobril for å holde meg oppe, men jeg kryper snart. Vil du råde meg til å starte med litium? Synes du dette er grunn nok til å plage en psykiater som jeg kan ringe hvis ting blir for ille? Please svar !!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283237-litium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dette er en utmerket ide. Du har intet å tape på å prøve.

"Intet å tape på å prøve"

Hva hvis jeg går opp mange kilo i vekt, dette er vel en kjent bivirkning, eller?

Hvordan kan jeg i så fall unngå dette?

Ut ifra dine erfaringer, er det mange som får så ille bivirkninger av litium at de må slutte med den?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283237-litium/#findComment-2277454
Del på andre sider

Gjest Majja Kr.

"Intet å tape på å prøve"

Hva hvis jeg går opp mange kilo i vekt, dette er vel en kjent bivirkning, eller?

Hvordan kan jeg i så fall unngå dette?

Ut ifra dine erfaringer, er det mange som får så ille bivirkninger av litium at de må slutte med den?

Jeg gikk ned 18 kg på litium fordi jeg trente. Legen sier også at de fleste ikke får vektproblemer av litium. De fleste jeg har sett som bruker litium når jeg har vært innlagt har vært tynne.

De fååå som ikke har vært det har brukt anti psykotika i tillegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283237-litium/#findComment-2277465
Del på andre sider

Jeg gikk ned 18 kg på litium fordi jeg trente. Legen sier også at de fleste ikke får vektproblemer av litium. De fleste jeg har sett som bruker litium når jeg har vært innlagt har vært tynne.

De fååå som ikke har vært det har brukt anti psykotika i tillegg.

Ok, takk for svar ;)).Har alltid fått en slags influensafølelse og "tunghet" i kroppen når jeg bruker medisiner. Vet ikke hva det er jeg reagerer på. Får håpe litium blir bedre, liker å trene, men ikke når jeg er syk.

Har forøvrig "mannet meg opp" og tatt kontakt med behandler, ringer meg tilbake til uka en dag. Knasker sobril så lenge.

Rart egentlig, har gått rundt og innbildt meg selv at jeg er frisk i hele sommer, men nå når jeg er langt nede igjen, så innser jeg at det har vært et drømmeslott. Har vel egentlig vært litt høyt oppe tror jeg, merker det nå når jeg er nede igjen. Har hatt 1000 ting som jeg skulle begynne med, men nå innser jeg at det meste ikke blir noe av.

Husker nå hvor ille det er å være deprimert, en forferdelig følelse/smerte som jeg ikke blir fri fra. Tror jeg kryper til legen på mandag hvis jeg ikke hører noe og ber på mine knær om jeg kan få noen medisiner. Har det jævlig for å si det mildt, men skal holde ut, har visst både sobril og truxal liggende et sted, må prøve å komme meg over de neste dagene. Blir så skrekkelig paranoid også når jeg er sånn, tror selv f...... er etter meg ;((

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283237-litium/#findComment-2277475
Del på andre sider

Gjest Majja Kr.

Ok, takk for svar ;)).Har alltid fått en slags influensafølelse og "tunghet" i kroppen når jeg bruker medisiner. Vet ikke hva det er jeg reagerer på. Får håpe litium blir bedre, liker å trene, men ikke når jeg er syk.

Har forøvrig "mannet meg opp" og tatt kontakt med behandler, ringer meg tilbake til uka en dag. Knasker sobril så lenge.

Rart egentlig, har gått rundt og innbildt meg selv at jeg er frisk i hele sommer, men nå når jeg er langt nede igjen, så innser jeg at det har vært et drømmeslott. Har vel egentlig vært litt høyt oppe tror jeg, merker det nå når jeg er nede igjen. Har hatt 1000 ting som jeg skulle begynne med, men nå innser jeg at det meste ikke blir noe av.

Husker nå hvor ille det er å være deprimert, en forferdelig følelse/smerte som jeg ikke blir fri fra. Tror jeg kryper til legen på mandag hvis jeg ikke hører noe og ber på mine knær om jeg kan få noen medisiner. Har det jævlig for å si det mildt, men skal holde ut, har visst både sobril og truxal liggende et sted, må prøve å komme meg over de neste dagene. Blir så skrekkelig paranoid også når jeg er sånn, tror selv f...... er etter meg ;((

" Husker nå hvor ille det er å være deprimert, en forferdelig følelse/smerte som jeg ikke blir fri fra."

JA! det er akkurat sånn det er å være deprimert, uutholdelig vond følelse!! Er derfor jeg ikke orker tanken på å gå uten medisiner...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283237-litium/#findComment-2277746
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...