Gjest bobine Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 En lege på psykiatrisk har gitt meg en diagnose etter å ha snakket med meg en gang. Jeg er totalt uanig i diagnosen. Hvilke rettigheter har jeg? Hva kan jeg gjøre? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 1. Du kan få en saklig begrunnelse. 2. Du kan få en "second opinion" dvs få en annen spesialist til å diagnostisere deg. 0 Siter
Gjest bobine Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 1. Du kan få en saklig begrunnelse. 2. Du kan få en "second opinion" dvs få en annen spesialist til å diagnostisere deg. Hvordan går jeg frem for å få dette? Blir det mest riktig å skrive et brev stilet til legen hvor jeg ber om det? Bør jeg først kreve å få se journalen der han har skrevet det? (Jeg har nå bare hørt det av min psykolog) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Hvordan går jeg frem for å få dette? Blir det mest riktig å skrive et brev stilet til legen hvor jeg ber om det? Bør jeg først kreve å få se journalen der han har skrevet det? (Jeg har nå bare hørt det av min psykolog) 1. Jeg synes at du først skal be om en kopi av journalen. Førstehåndsopplysninger er best. 2. Deretter skriver du et brev til legen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.