Gå til innhold

NHD Prøver igjen jeg. sprs vedr kortison

Anbefalte innlegg

Lurer på om du kan se på innlegget jeg postet i går, vedr bruk og psykiske bivirkninger av prednosolon(kortison altså). Det er superviktig for meg og vite om kortison kan utløse oppblomstring av psykiske symtomer. Jeg er blitt oftere satt på slike kurer siste året pga leie luftveier som ikke gir seg.

Denne siste hendelsen oppstod så ut av intet og sammen med endel fysiske reaksjoner.

Eller, hvis jeg spør på generellt grunnlag: Kan bruk av kortison utløse psykiske bivirkninger? Noe kjemisk i kroppen el?

Forøvrig lider jeg akkurat nå av posttraumatisk regnværsommer, så jeg gikk en lang tur i dag. Det hjalp:-)

Igjen, takknemlig for svar på spørsmålet mitt.

Fortsetter under...

Vet ikke om du allerede har lest på felleskatalogen.no og sett at det der fremgår at dette er en kjent - men sjelden - bivirkning.

En helt annen ting er at "det meste" jo er en potensiell bivirkning av mange medikamenter, så hvorvidt det er en sannsynlig reaksjon i ditt tilfelle aner jeg ikke. Håper du får et mer kvalifisert svar enn min henvisning til felleskatalogen :-)

Vet ikke om du allerede har lest på felleskatalogen.no og sett at det der fremgår at dette er en kjent - men sjelden - bivirkning.

En helt annen ting er at "det meste" jo er en potensiell bivirkning av mange medikamenter, så hvorvidt det er en sannsynlig reaksjon i ditt tilfelle aner jeg ikke. Håper du får et mer kvalifisert svar enn min henvisning til felleskatalogen :-)

Jeg har prøvd å lese om prednosolon i felleskatalogen, men ble for avansert stoff for en som synes overskriftene i lokalavisen krever mye konsentrasjon fortiden.

Derfor prøvde jeg her på forum istedet.

Men takk likevel:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...