Gå til innhold

Hormonspiral og angst/depresjon , NHD og andre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde bivirkninger av P-piller (riktignok ikke angst og depresjon da) men tok sjansen på hormonspiral likevel. Hadde litt bivirkninger den første tiden etter innsetting, men de gikk over etter hvert. Det er jo bare en brøkdel hormoner som frigjøres fra hormonspiralen sammenliknet med p-piller, så påvirkningen på kroppen må jo bli mindre.

Men det er jo ikke alle som tåler hormonspiralen heller. Eneste måten å finne det ut på er vel å prøve. Det pleier jo å være en sånn 3mnd-regel, at hvis du fortsatt har bivirkninger og angrer deg innen 3 mnd, får du pengene igjen. Du kan jo forhøre deg med legen om det fortsatt er sånn.

Gjest strawbery

Hormoner i p-piller har fucket opp psyken min voldsomt. Jeg har ikke prøvd hormonspiral, men prøvde cerazette som visstnok skal inneholde minimalt med hormoner, men jeg reagere like mye og måtte slutte fort.

Nå har jeg kobberspiral og er superfornøyd med å ha normal psyke:)

Gjest vurderer..

Hormoner i p-piller har fucket opp psyken min voldsomt. Jeg har ikke prøvd hormonspiral, men prøvde cerazette som visstnok skal inneholde minimalt med hormoner, men jeg reagere like mye og måtte slutte fort.

Nå har jeg kobberspiral og er superfornøyd med å ha normal psyke:)

Har du født? Må man ikke det for å få kobberspiral? Mye plager med kobberspiral i form av mere blødninger o.l?

Har vurdert kobberspiral og.

Annonse

Jeg hadde stadig tilbakevendende depresjon da jeg brukte p-piller (Synfase), men har merket mye mindre av dette etter at jeg fikk satt inn hormonspiral, i tillegg til at jeg ikke har sett snurten av mensen på 2 år:-) Anbefales ut fra mine erfaringer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...