Gå til innhold

NHD/utreder du pasienter ?

Anbefalte innlegg

Gjest ikkenonei

Jobber du med å utrede pasienter på Levanger? Kan alle be om å få bli utredet av deg (eller en annen bestemt psykiater) selv om avstanden er stor? Kun utredning - ikke eventuell behandling. Det ville blitt for langt på sikt.

Jeg ønsker å bli utredet av noen som jeg vet kan jobben sin og som jeg stoler på!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283447-nhdutreder-du-pasienter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lurerlitt tilja

Det gjelder også ved planlagt innleggelse.

Det gjelder ikke ved akutte tilfeller.

Takk :-)

Et spørsmål til: Er fastlegen eller psykiateren den rette å henvende seg til, når det gjelder søknad om planlagt innleggelse ved et annet psykehus enn det en sogner til?

På forhånd takk!

Annonse

Gjest balansekunstneren

Ja, jeg og alle andre psykiaterne på Levanger/Stjørdal utreder pasienter.

Det er fritt sykehusvalg, så om fastlegen din synes det er en god ide, kan du søke til hvem du vil.

Jeg forstår greie med fritt sykehusvalg. Men betyr det at de som sogner til området blir prioritert først? Og er da noen "kvote" igjen for de som kommer utenfra?

Gjest ikkenonei

Ja, jeg og alle andre psykiaterne på Levanger/Stjørdal utreder pasienter.

Det er fritt sykehusvalg, så om fastlegen din synes det er en god ide, kan du søke til hvem du vil.

Da kommer sannsynligvis en søknad.

Kan jeg spørre om ventelisten vil bli lenger for en som kommer utenfra, hvis søknaden innvilges? Eller stiller man på lik linje med de som hører til området?

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...