Miamarian Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=154496 Innesperret på lukket avdeling utstyres trippeldrapsmannen (33) med en spiss kniv han skal sove med under hodeputen. For fire år siden drepte han kone og to små barn - med kniv. Det kan ikke behandlende lege Alf O. Lund forstå: - Jeg har kjent pasienten lenge. Det er ingen gjentagelsesfare. Han er ikke farlig for andre, sier Lund. Da mannen i 2003 ble dømt til tvunget psykisk helsevern, konkluderte retten med at det var gjentagelsesfare. - Vi går skritt for skritt fremover. Etter drapene har han fått en fobisk reaksjon på kniver. Det er noe vi prøver å hjelpe ham med, sier Lund. 0 Siter
Gjest juppsan Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Vel, det kan jo være en måte å spare samfunnet for ytterligere økonomiske utgifter. 0 Siter
Miamarian Skrevet 20. august 2007 Forfatter Skrevet 20. august 2007 Vel, det kan jo være en måte å spare samfunnet for ytterligere økonomiske utgifter. noe av greia var vel at de ansatte. De som skal "passe" på han på sikkerhetsavdelingen er livredde og ikke sikker på at han er harmløs akkurat. 0 Siter
Gjest BipolarII..jeg visst Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Ehhhh. Horibelt! "Avdelingsoverlege Alf O. Lund er overrasket over at behandlingsformen vekker oppsikt" At dette kom som en overraskelse på at personalet er redde og at folk rundt reagerer kraftig!! Dessuten vil de øvrige pasientene sikkert ikke bli friskere ved å vite at en trippeldrapsmann har drapsvåpen lett tilgjenlig!!!! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Jeg kan godt forstå at de ansatte ikke trives så godt med dette opplegget.. 0 Siter
firebird1365380441 Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 noe av greia var vel at de ansatte. De som skal "passe" på han på sikkerhetsavdelingen er livredde og ikke sikker på at han er harmløs akkurat. Kanskje det er en plastikkniv?Kjenner forresten psykiateren fordi jeg har vært innlagt på den samme avdelingen...men jeg hadde ikke kverka noen,sjøl om jeg hadde god lyst på det tidspunktet. Og personalet på sikkerhetsposter er godt trena.Avdelingen der er nok direkteoppkoplet til både politi og andre instanser.Det er ikke uvanlig at folk som har jobbet,eller jobber som fengselsbetjenter/polititjenestemenner ,tar vakter på høysikkerthetsavdelinger. En sikkerhetsavdeling er noe ganske annet enn en "vanlig" akuttavdeling el korttidspost også. Tror nok denne mannen blir tatt godt nok vare på jeg.Inntil det motsatte er bevist 0 Siter
Miamarian Skrevet 20. august 2007 Forfatter Skrevet 20. august 2007 Kanskje det er en plastikkniv?Kjenner forresten psykiateren fordi jeg har vært innlagt på den samme avdelingen...men jeg hadde ikke kverka noen,sjøl om jeg hadde god lyst på det tidspunktet. Og personalet på sikkerhetsposter er godt trena.Avdelingen der er nok direkteoppkoplet til både politi og andre instanser.Det er ikke uvanlig at folk som har jobbet,eller jobber som fengselsbetjenter/polititjenestemenner ,tar vakter på høysikkerthetsavdelinger. En sikkerhetsavdeling er noe ganske annet enn en "vanlig" akuttavdeling el korttidspost også. Tror nok denne mannen blir tatt godt nok vare på jeg.Inntil det motsatte er bevist Fire år senere utstyres trippeldrapsmannen med kniv når han går til sengs for natten. Først fikk han utlevert en smørekniv. Deretter trappes det opp med en fruktkniv eller stikkniv Nope. 0 Siter
Bookworm Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Hvis han - som er trippeldrapsmann med kniv som drapsvåpen - har fått en fobi for kniver, så er det vel smartest å ikke behandle denne fobien. Det beste hadde vel vært om han hadde holdt seg unna knivser for resten av livet... 0 Siter
cathlin Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Men dette er vel eksponeringsterapi. Ser ikke helt problemet. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Men dette er vel eksponeringsterapi. Ser ikke helt problemet. Du ville følt deg komfortabel med å jobbe på en avdeling, underbemannet, flere vikarer, fullt opp av pasienter og èn av dine pasienter ligger med en kniv under hodeputen? Velbekomme! personalet på en slik post takler det meste, men det er grenser for hva man orker å utsette seg for. 0 Siter
cathlin Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Du ville følt deg komfortabel med å jobbe på en avdeling, underbemannet, flere vikarer, fullt opp av pasienter og èn av dine pasienter ligger med en kniv under hodeputen? Velbekomme! personalet på en slik post takler det meste, men det er grenser for hva man orker å utsette seg for. Jo, fra den synsvinkelen skjønner jeg det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.