Gå til innhold

Erstatning for Efexor - like bra ?

Anbefalte innlegg

Var på apoteket i går og hentet ut Efexor. Fikk da beskjed om at neste gang jeg gang måtte jeg ta en ny erstatning for efexor. Husker ikke navnet. Hvis jeg ikke ville ha den måtte jeg betale mellomlegg eller eller få erklæring fra legen om at jeg ikke skal ha erstatningspreparatet.

Jeg har slitt veldig med Efexor grunnet bivirkninger, men fungerer greit nå på 225 mg.

Det jeg er redd for ved bytte er at bivirkningene vil komme tilbake, samt at effekten kanskje ikke er lik.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283540-erstatning-for-efexor-like-bra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fortsatt..Happiness:o)

Venlafaxin er virkestoffet i efexor. Der er sikkert et synonympreparat med virkestoffet venlafaxin på markedet, og det er det de vil du skal ta. Fordi apotekene lager seg avtaler de tjener på økonomisk.. Det vil sannsynligvis virke på en prikk likt. Noen hjelpestoffer som er ulike, men virkningen og bivirkningene er stort sett de samme ved synonympreparater.

Jeg ville ikke bekymret meg. Men sjekk hva mellomlegget er du. Kanskje det er snakk om to kroner. En gang var det 50 øre for meg i mellomlegg:o)

Venlafaxin er virkestoffet i efexor. Der er sikkert et synonympreparat med virkestoffet venlafaxin på markedet, og det er det de vil du skal ta. Fordi apotekene lager seg avtaler de tjener på økonomisk.. Det vil sannsynligvis virke på en prikk likt. Noen hjelpestoffer som er ulike, men virkningen og bivirkningene er stort sett de samme ved synonympreparater.

Jeg ville ikke bekymret meg. Men sjekk hva mellomlegget er du. Kanskje det er snakk om to kroner. En gang var det 50 øre for meg i mellomlegg:o)

>Men sjekk hva mellomlegget er du. Kanskje det er snakk om to kroner.

I følge i Felleskatalogen er prisen nøyaktig den samme på "Efexor" or "Venlafaxin"...

fortsatt..Happiness:o)

>Men sjekk hva mellomlegget er du. Kanskje det er snakk om to kroner.

I følge i Felleskatalogen er prisen nøyaktig den samme på "Efexor" or "Venlafaxin"...

Ja ofte er det nok slik. Men folk får forespeilet eller det gis inntrykk av at det er store forskjeller slik at apoteket igjen får solgt det produktet de har mest fortjeneste på. Det irriterer meg. For mange handler det om mer enn penger også. Mange går på mange medisiner og synes det er greit med en medisin som de kjenner godt igjen. Eks farge og form.

En gang var det i favør til meg..med 50 øre, men det ble litt komisk når jeg ba dem sjekke mellomlegget.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...