Gå til innhold

Avrusning på psykiatrisk ?

Anbefalte innlegg

Jeg er godt kjent på den lokale psykiatriske avdelingen her jeg bor. Nå har jeg drukket hver dag i et par måneder...og jeg begynner å bli litt bekymret. Begynner å innse at jeg er blitt en alkis... Det som tiltrekker meg med rusen er at jeg får mere følelser da...mer utløp for dem på en måte. Greier ikke å gråte uten å være full, og jeg har mye å gråte før. Får liksom rast fra meg når jeg drikker. Roligere...

Men nå lurer jeg på om jeg skal be om en innleggelse...for å komme ut av den vonde sirkelen, men psykiatrisk skal liksom ikke fungere som avrusningsstasjon...So now what ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283587-avrusning-p%C3%A5-psykiatrisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lynavleder

Hvis du har drukket hver dag trenger du hjelp til avursning. Om det er på psykiatrisk betyr sikkert ikke så mye. Det er helt forferdelig og grusomt og avruses og det kan være direkte farlig så helsetilsyn er nødvendig. Så kan man også få medisiner som gjør at en kan takle den enorme angsten og uroen i den overgangsperioden også

Lykke til : )

Hvis du har drukket hver dag trenger du hjelp til avursning. Om det er på psykiatrisk betyr sikkert ikke så mye. Det er helt forferdelig og grusomt og avruses og det kan være direkte farlig så helsetilsyn er nødvendig. Så kan man også få medisiner som gjør at en kan takle den enorme angsten og uroen i den overgangsperioden også

Lykke til : )

Er liksom så dumt å måtte stå i kø leeenge, og komme til en ukjent institusjon når jeg allerede er veldig godt kjent på en annen. Troe en uke eller to vil være nok til å bryte med alkoholen...har aldri hatt rusproblemet før.

Er liksom så dumt å måtte stå i kø leeenge, og komme til en ukjent institusjon når jeg allerede er veldig godt kjent på en annen. Troe en uke eller to vil være nok til å bryte med alkoholen...har aldri hatt rusproblemet før.

Enig. Og tror at du fint kan få hjelp på psykiatrisk. Jeg fikk hjelp til å komme ut av vond sirkel etc ved å bli innlagt på psykiatrisk. Kombinasjon av rusproblem og psykiske lidelser er veldig vanlig. Og jeg vil tro behandlingen er bedre på en psyk avdeling. Så du fikk svar her om at du burde søke deg til rus. Feil. Det er ikke noen svart hvitt skille og det vitner om fordommer og si at enten er det rus eller psykiatri

Gjest xbellax

Enig. Og tror at du fint kan få hjelp på psykiatrisk. Jeg fikk hjelp til å komme ut av vond sirkel etc ved å bli innlagt på psykiatrisk. Kombinasjon av rusproblem og psykiske lidelser er veldig vanlig. Og jeg vil tro behandlingen er bedre på en psyk avdeling. Så du fikk svar her om at du burde søke deg til rus. Feil. Det er ikke noen svart hvitt skille og det vitner om fordommer og si at enten er det rus eller psykiatri

Aldri fordommer, bare beint frem uvitenhet. Jeg kan ikke mye om dobbeltdiagnoser og henger fortsatt igjen på 90 tallet.

Annonse

Synes du skal diskutere denne muligheten med legen din. Dersom avdelingen ikke har altfor stor pågang for tiden, så er det vel ikke usannsynlig at du får plass. Tror imidlertid det er en forutsetning at du selv er villig til å ta kontrollen i forhold til alkohol. Du må ta valget og oppretholde den beslutningen - og så kan du sannsynligvis få støtte fra avdelingen slik at dagene dine blir litt bedre og behovet for å utagere gjennom drikking mindre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...