Gå til innhold

NHD-prosessen å søke hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg er nå veldig åpen og klar for å gi terapi opplegget en sjanse. I min kommune er det slik at vi blir søkt til en lokal dps. Forrige gang jeg var hos fastlegen ble jeg sendt til en sosionom. I hvilken grad siler de søknadene på dps. Har jeg noen mulighet til å faktisk få en psykolog eller psykiater. Ikke en psykiatrisk sykepleier etc.

Jeg ville feks gjerne ha en som jobber med kognitiv adferdsterapi , med et perspektiv på mestring. Jeg har ikke penger til å forsøke meg i det private markedet.

Og alternativet fremstår for meg som et sjansespill hvor jeg må ta det jeg får. Og være fornøyd med hva jeg får. Dette gjør at jeg velger å ikke gjøre noe og tar en vent å se holdning.

Er det riktig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283598-nhd-prosessen-%C3%A5-s%C3%B8ke-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...