Gå til innhold

NHD - Nytt forhold, angsten ødelegger!

Anbefalte innlegg

Gjest Ensom sjel

Jeg har endelig funnet en mann som er helt fantastisk, han tok imot meg og sønnen min med åpne armer og er virkelig en god mann.

Vi har vært i et forhold nå i to uker, så jeg har sluppet unna møter med venner, foreldre o.l helt til nå..

Idag kom spørsmålet om jeg ville være med til københavn med et vennepar av han, og magen min knyttet seg! Jeg blir direkte uvel med tanken, og vurderer gjøre det slutt med denne fantastiske mannen av den enkle grunn at jeg ikke vil fortelle han om psyken min, og at jeg ikke takler forventninger.

Hva i alle dager kan jeg gjøre? Finnes det noen tabletter som kan dempe angsten såpass at jeg kan leve et normalt liv? (har prøvd cipralex før, uten særlig virkning..)

Jeg har gått i terapi i mange år, men jeg virker ikke mottakelig for den type hjelp de har å gi meg.. :(

Av diagnoser har jeg spiseforstyrrelse og bipolar lidelse..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283661-nhd-nytt-forhold-angsten-%C3%B8delegger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med kjæresten din og si at du syns det er litt tidlig med tur ennå. Du kan evt fortelle litt hvorfor, om du føler det hjelper. Uansett kan du jo fortelle ham om angsten din senere. Det vil gjøre ting lettere for begge to. Får du medisin mot bipol.?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Verken spiseforstyrrelser eller bipolar lidelse har slik angst som symptom. Du har nok også en angstlidelse.

Jeg synes du skal være åpen om angsten allerede nå slik at han kan ta de avgjørelser som er nødvendige på et tidlig tidspunkt. Ingen hensikt med å føre han bak lyset. Det vil komme for en dag før eller siden likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...