Gå til innhold

"Dagen derpå..."

Anbefalte innlegg

Etter en rekke vrangforestillinger og absurde tanker om mennesker jeg kjenner, har tingene roet seg igjen.

Det er svært ubehagelig å tenke på hva man har fått seg til å tro, og ikke minst si til personer man har vært sammen med i denne perioden. Jeg gremmes så til de grader.

Jeg er virkelig redd for å ha svekket min egen troverdighet i hjelpeapparatet når jeg i denne perioden har uttalt totalt ubegrunnet engstelse for diverse dramatiske hendelser.

Det oppleves nå som "dagen derpå". En form for bondeanger over det å ha vært så inderlig redd for vanlige mennesker som jeg kjenner. Etter å ha trodd på de værste ting, har jeg nå nettopp vært sammen med et av disse "farlige" menneskene som jeg i forrige uke trodde skulle skade meg og true meg på livet. Det er skikkelig absurd å tenke på nå. Jeg føler nesten behov for å be om unskyldning for at jeg har trodd at vedkommende ville skade meg.

Jeg synes også det er pinlig å tenke på hva jeg har sagt til diverse personer i hjelpeapparatet som jeg har vært i kontakt med i denne perioden. Det føles litt på samme måte som å "dumme seg ut i fylla". Først og fremst er jeg redd for dette med troverdigheten. At folk jeg har snakket med i denne perioden ikke kommer til å ta mine påstander eller refleksjoner på alvor i fremtiden. Kanskje vil de tenke at jeg igjen kommer med overdrevent oppspinn som ikke har rot i virkeligheten.

Vel, dette var bare et hjertesukk. Høyst sannsynlig finnes det andre der ute som også har "dummet seg ut" med vrangforestillinger, og som har kommet med absurde utsagn og påstander når det har stormet litt i topplokket.

Jeg håper alt dette snart går i glemmeboken, og at skyldfølelsen gir seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gir seg. Jeg bruker heldigvis å glemme slike ting jeg har gjort relativt fort, bra at jeg har en sånn hjerne:-) Og av og til dukker det opp tragikomiske episoder fra fortiden, og da må jeg bare le.

*prøver å trøste* :-)

Takk Cathlin! Jeg vil også forsøke å aktivere smilebåndet litt over alt dette, men det kommer nok til å ta litt tid tror jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/#findComment-2279466
Del på andre sider

Du får si til deg selv at du var psyk da du sa dette, du er ikke sånn når du er frisk. Det vil jeg tro de du har snakket med forstår også! Forsøk å legge det bak deg, eller snakke med noen om det hvis det skulle hjelpe. Prøv å fokusere på det positive i din situasjon nå, du er jo blitt bedre, skyv de negative tankene vekk (hvis du greier da).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/#findComment-2279475
Del på andre sider

Du får si til deg selv at du var psyk da du sa dette, du er ikke sånn når du er frisk. Det vil jeg tro de du har snakket med forstår også! Forsøk å legge det bak deg, eller snakke med noen om det hvis det skulle hjelpe. Prøv å fokusere på det positive i din situasjon nå, du er jo blitt bedre, skyv de negative tankene vekk (hvis du greier da).

Takk for fornuftige ord. Ja, jeg skal forsøke å fokusere på at tingene har roet seg nå, og så skal jeg prøve å legge det hele på hyllen. Det ligger i alle fall en slags læring i slike prosesser, nettopp det at verden ikke trenger å være fullt så farlig som man tror på det verste.

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/#findComment-2279510
Del på andre sider

Takk for fornuftige ord. Ja, jeg skal forsøke å fokusere på at tingene har roet seg nå, og så skal jeg prøve å legge det hele på hyllen. Det ligger i alle fall en slags læring i slike prosesser, nettopp det at verden ikke trenger å være fullt så farlig som man tror på det verste.

Ha en god dag!

Nei, verden er ikke alltid så farlig som vi tror, det er vel hjernen vår som spiller oss et puss...

Ha en god dag du også!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/#findComment-2279639
Del på andre sider

Annonse

Gjest Whipes med juksebrunfarge

Ha en god dag!

Vet du om det er en type psykose når man blir sånn?

Fryktelig. Jeg tenker på det som om man er "i" traumekartet sitt, da blir hele verden tolket med de brillene. Og det er FÆLT.

Jeg har nettopp laget meg et egenkomponert drama som er såå reelt "i" det.

Dagen derpå ja. Men jaggu er det godt å ha et rimelig rolig hode, selv om jeg har dummet meg loddrett ut.

Vet du om det er en type psykose? Jeg kan liksom merke endringen i kroppen, når jeg er sånn. Men det går over etter en to tre uker....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/#findComment-2279946
Del på andre sider

Vet du om det er en type psykose når man blir sånn?

Fryktelig. Jeg tenker på det som om man er "i" traumekartet sitt, da blir hele verden tolket med de brillene. Og det er FÆLT.

Jeg har nettopp laget meg et egenkomponert drama som er såå reelt "i" det.

Dagen derpå ja. Men jaggu er det godt å ha et rimelig rolig hode, selv om jeg har dummet meg loddrett ut.

Vet du om det er en type psykose? Jeg kan liksom merke endringen i kroppen, når jeg er sånn. Men det går over etter en to tre uker....

Det er glidende overganger når det gjelder psykoser. Man snakker f.eks om grensepsykose og nærpsykotiske opplevelser. Kanskje det er noe sånt du opplever?

Hilsen meg :o)

PS: Likte nicket ditt, din luring....!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/#findComment-2280051
Del på andre sider

Gjest Whiping for vakrere hud! :-)

Det er glidende overganger når det gjelder psykoser. Man snakker f.eks om grensepsykose og nærpsykotiske opplevelser. Kanskje det er noe sånt du opplever?

Hilsen meg :o)

PS: Likte nicket ditt, din luring....!

Ja, det er kanskje grensepsykotisk. Jeg vet ikke. Det er helt absurd.

Ville greier. Kanskje er det grensepsykose, kanskje noe annet... Denne gangen har jo psykologen fulgt meg hele veien, han har fått en del mail om dette kan man si...:-( Fælt.

Og de jeg har beskyldt for slike ting! Uff!

Var litt usikker på om du skjønte nicket! Det gjorde du tydeligvis. ;-)

Godt å "se" deg igjen. (-Deg- altså, uten den redselen som lyser ut av teksten.) Glad du er "tilbake".

Jeg må si; hvis det var meg som hadde sett deg sånn og fått slike beskyldninger, så ville jeg syntes det var fælt å se at du hadde det sånn. Jeg ville blitt lei meg på dine vegne.

Deretter ville jeg blitt glad for at du nå er "tilbake" igjen. Jeg ville IKKE tenkt at du hadde "dummet" deg ut, eller fått svekket troverdighet.

Ps. Var spennt på om du ville forstå det nicket! :-)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/#findComment-2280075
Del på andre sider

Ville greier. Kanskje er det grensepsykose, kanskje noe annet... Denne gangen har jo psykologen fulgt meg hele veien, han har fått en del mail om dette kan man si...:-( Fælt.

Godt å "se" deg igjen. (-Deg- altså, uten den redselen som lyser ut av teksten.) Glad du er "tilbake".

Jeg må si; hvis det var meg som hadde sett deg sånn og fått slike beskyldninger, så ville jeg syntes det var fælt å se at du hadde det sånn. Jeg ville blitt lei meg på dine vegne.

Deretter ville jeg blitt glad for at du nå er "tilbake" igjen. Jeg ville IKKE tenkt at du hadde "dummet" deg ut, eller fått svekket troverdighet.

Ha en fin kveld!

Takk for hyggelige ord. Godt at ikke alle ville fått bakoversveis og blitt skremt eller følt seg urettferdig behandlet. Ja for det er virkelig urettferdig når en tenker det verste på den måten.

Godt å se deg igjen også.

Jeg forstår at du har hatt litt problemer med bakkekontakten. Godt at psykologen din følger med fra sidelinjen. Jeg håper du opplever det som en trygghet og som en støtte.

Du kan jo lese litt om grensepsykose og se om det ligner på det du har basket med. Det kan ikke være særlig hyggelig å slite med slike ting i tre uker i slengen. Herlighet! Man kan klare å gjøre mye "ugagn" på tre uker!!! Skrekk og gru!

Vet du forresten hva som har utløst denne tilstanden du er i? Stress eller seponering av medisiner?

Godt at du i alle fall holder på brunfargen når alt annet raser om ørene på en!

Ha en god kveld om ikke annet, og hold en lav profil hvis paranoiaen er for påtrengende!

Beste hilsner fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/#findComment-2280079
Del på andre sider

Gjest Whipes ja

Ha en fin kveld!

Og en bigreie er at jeg gjentar meg selv, til og med i tekstform! Lurer på om noe går galt i hjernen i disse periodene, for jeg sier de samme setningene gang på gang. Som at jeg var spennt på om du kjente igjen nicket... sorry.

Ja.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/#findComment-2280081
Del på andre sider

Og en bigreie er at jeg gjentar meg selv, til og med i tekstform! Lurer på om noe går galt i hjernen i disse periodene, for jeg sier de samme setningene gang på gang. Som at jeg var spennt på om du kjente igjen nicket... sorry.

Ja.

Jeg har en stor tabbekvote for halvpsykotiske sjeler på DOL!

Gjentagelser taes imot med takk, min teflonhjerne er avhengig av at ting blir sagt mange, mange ganger. Jeg skylder på medisinene....zombiproduserende kjemi!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/#findComment-2280083
Del på andre sider

Gjest Whipes er ikke nødvendig!

Takk for hyggelige ord. Godt at ikke alle ville fått bakoversveis og blitt skremt eller følt seg urettferdig behandlet. Ja for det er virkelig urettferdig når en tenker det verste på den måten.

Jeg forstår at du har hatt litt problemer med bakkekontakten. Godt at psykologen din følger med fra sidelinjen. Jeg håper du opplever det som en trygghet og som en støtte.

Du kan jo lese litt om grensepsykose og se om det ligner på det du har basket med. Det kan ikke være særlig hyggelig å slite med slike ting i tre uker i slengen. Herlighet! Man kan klare å gjøre mye "ugagn" på tre uker!!! Skrekk og gru!

Vet du forresten hva som har utløst denne tilstanden du er i? Stress eller seponering av medisiner?

Ha en god kveld om ikke annet, og hold en lav profil hvis paranoiaen er for påtrengende!

Beste hilsner fra

Stress. Jeg har et seriøst tilknytningsproblem! Håper jeg fremdeles har en god relasjon, det får jeg se på....at jeg ikke har ødelagt det med mine psyke greier. Ingenting virker som det, men jeg kan jo ikke være sikker ;-) Det går jo ikke an!

*lav lav profil ja.* Inntar smygende ullteppeposisjon!

Hakket i plata skyldes ene og alene meg....! :-( Ingen medisiner.

Jeg er sååå takknemlig for den terapeuten, han ser så godt hva jeg sliter med, han er "lurere" enn meg. Og nå begynner han å nå frem også. Jeg er såå takknemmlig for -endelig- å få skikkelig hjelp. Da kan jeg klare det meste, bare jeg får hjelp til å bli bedre.

Du hadde en lang hardkjørperiode nå du. Det var trist å se på hvor mye du slet. Bra NHD svarte deg i perioder.

Flaks det er blitt varmt, endelig, da trenger man ikke juksefarge! :-)

Ha en fin kveld, og sov godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/#findComment-2280111
Del på andre sider

Annonse

Beste hilsner fra

Herreminhatt, det jeg trodde var innbilning var ikke det!

Jeg er bare så j. sensitiv og tar bare så sinnsykt av.

Det var ikke meningen jeg skulle merke det, men det gjorde jeg.

Jaja. Bare trengte å si det. Jeg trodde det var paranoid psykose jeg... så var det ikke det likevel. Jeg kan stole på egne opplevelser da, jeg kan stole på det jeg senser. Det er et mareritt å være så j. sensitiv.

Men nå er det greit, det som skjedde. Er greit nå. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283693-dagen-derp%C3%A5/#findComment-2280636
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...