Gå til innhold

Hvordan leve uten hypomaniene mine?

Anbefalte innlegg

Gjest bipolar som faen

Jeg har et dillemma .

Jeg er bipolar 2, (rapid cycling). Jeg både elsker og hater det.

Jeg elsker at det går fort, at jeg kan fordype meg i internett og kunstprosjekter i timesvis. at jeg føler en stor lykke jeg ikke kan føle andre steder.

Jeg hater alt det tullet jeg roter meg borti. Alle diskusjonene jeg starter, alt jeg melder meg på.

Jeg hater rastløsheten det gir meg. Aldri ro i kroppen. det er som å gå på Duracell.

Jeg må starte på stemningstabiliserende medisiner igjen. Få ro i kroppen. Kunne prate med noen uten å avbryte konstant.

Det går bare ikke lenger.

Men jeg føler at jeg ikke kan leve uten hypomaniene mine heller. For hvem er jeg uten dem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283704-hvordan-leve-uten-hypomaniene-mine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt! Har det på samme måten jeg også. Jeg er i tenkeboksen for tiden, medisiner eller ikke medisiner. Har snakket med behandler som mener lamictal er tingen, men orker ikke den pga bivirkninger. Litium eller noen annet vil han ikke bruke på meg, så da kan det vel egentlig være det samme.

Men blir nok en tøff vinter, depresjonen min pleier å være verre da. Nei, dette er vanskelig det ja!

Gjest Majja Kr.

Skjønner deg godt! Har det på samme måten jeg også. Jeg er i tenkeboksen for tiden, medisiner eller ikke medisiner. Har snakket med behandler som mener lamictal er tingen, men orker ikke den pga bivirkninger. Litium eller noen annet vil han ikke bruke på meg, så da kan det vel egentlig være det samme.

Men blir nok en tøff vinter, depresjonen min pleier å være verre da. Nei, dette er vanskelig det ja!

nekter å la deg prøve litium? han burde fratas lisensen sin.

Gjest Majja Kr.

man kan være svært så lykkelig og fornøyd fordi om man ikke er hypoman, men er frisk og normal. Millioner av mennesker lever godt uten å være hypomane.

Når depresjonene dine blir ille nok så tenker jeg du ombestemmer deg og er glad for å være stabil, da med årene kan bli hundre ganger verre og mer smertefull. Lykke til.

Noen bipolar tror de er så heldige og mye mer lykkelige enn andre mennesker når de er hypomane, men sannheten er at man kan ha det sinnssykt godt og deilig uten å være hypoman.

nekter å la deg prøve litium? han burde fratas lisensen sin.

Ja, skal prøve å få tak i den listensen....Vet egentlig ikke hvorfor han ikke ville prøve, hadde ikke lyst, sa han, måtte prøve lamictal igjen istedet. Så nå skulle jeg tenke meg om......og jeg tenker og tenker....

Annonse

Gjest Majja Kr.

Ja, skal prøve å få tak i den listensen....Vet egentlig ikke hvorfor han ikke ville prøve, hadde ikke lyst, sa han, måtte prøve lamictal igjen istedet. Så nå skulle jeg tenke meg om......og jeg tenker og tenker....

du er i din fulle rett til å prøve et annet medikament når det første gir deg for mange bivirkninger. har jeg selv gjort utallige ganger.

til jeg til slutt havnet på litium.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...