Gå til innhold

Fristen oversteget dps. Trenger jeg utredningen?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Det har nå gått over 8 mnd siden henvisningen til DPS ble sendt første gang (er påpurret 2 - 3 ganger). Jeg ble "lovet" utredning innen 12/8, men har fremdeles ikke hørt noe.

BLir stresset av dette jeg - tenker at trenger jeg egentlig denne utredningen? Hva om jeg faktisk er frisk, og så har jeg "tatt opp" en plass for en som trenger denne mye mer.

Det er jo tydelig at de er under et stort press.

Jeg vil heller ikke være utålmodig som noen påstår. Men jeg sliter, og noen ganger føles det som om jeg er i ferd med å "kollapse", det blir av og til for mye for meg, og da blir jeg litt redd også.

Hva om det faktisk viser seg at jeg "bare" er "utbrent"? Ja, at jeg rett og slett har hatt for store påkjenninger gjennom hele livet? For alle kan vel kjenne seg igjen i symptombeskrivelser av psykiske lidelser?

Dessuten får jeg god hjelp av psyk.sykepleier nå. Men tanken på om jeg kansje har nytte av medisiner er jo der de også.

Vet ikke. Jeg blir bare så usikker.

Fortsetter under...

Mitt råd er: ta imot all hjelpen du kan få! Selv om du får god hjelp av en psyk.sykepleier er det fullt mulig at det ikke er ting hun kan hjelpe deg med. Derfor syns jeg du bør smøre deg med tålmodighet til de har mulighet til å ta deg inn på dps.

Gjest Jente31

Mitt råd er: ta imot all hjelpen du kan få! Selv om du får god hjelp av en psyk.sykepleier er det fullt mulig at det ikke er ting hun kan hjelpe deg med. Derfor syns jeg du bør smøre deg med tålmodighet til de har mulighet til å ta deg inn på dps.

Joda, jeg smører meg med tålmodighet. Jeg bare lurte på om det var vanlig at fristen ikke holdes. For jeg har tenkt at kansje er jeg for frisk, at det er derfor det tar så lang tid. Kansje burde jeg bare gi beskjed om at jeg ikke trenger den liksom.. Vil jo ikke ta opp en plass om det ikke er nødvendig. Tanker som har ligget der langt bak og murret litt bare. Er litt vanskelig å forklare :-)

Men jeg har tenkt masse på dette i dag, - at det er jo en grunn til at jeg er henvist dit.. Så får jeg bare ta opp en plass uansett hva resultatet blir.

Gjorde litt godt å bare sette litt ord på det også. Men skal følge ditt råd om å ta imot den hjelpen jeg kan få. Så skal jeg slutte å måle mine problemer opp i mot andres. Takk for svar ;)

Gjest xbellax

Selvsagt skal du ha den plassen, det er mange som er sykere og friskere enn deg men nå er det _deg_ dette handler om og du har like mye rett på dette som hvilken som helst annen person.

Det hender fristen overskrides men da bør de kunne gi deg en ny dato.

Du kontakter din primærlege/behandler og ber vedkommende purre over telefon og via brev. "Krev" en ny _ca_ dato. Dette har større effekt enn å ringe selv.

Gjest Jente31

Selvsagt skal du ha den plassen, det er mange som er sykere og friskere enn deg men nå er det _deg_ dette handler om og du har like mye rett på dette som hvilken som helst annen person.

Det hender fristen overskrides men da bør de kunne gi deg en ny dato.

Du kontakter din primærlege/behandler og ber vedkommende purre over telefon og via brev. "Krev" en ny _ca_ dato. Dette har større effekt enn å ringe selv.

Ok, da vet jeg iallefall at det kan skje, at fristen overskrides. Ble så usikker på dette. Det står så mye om at man må klage hvis det skjer osv.

Jeg har det ikke travelt. Jeg får jo god hjelp nå. Det viktigste for meg er at jeg blir tatt alvorlig, og får hjelp, tror jeg..

Tusen takk for svar :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...