Gå til innhold

Når de nærmeste blir alvorlig syke

Anbefalte innlegg

Begge mine forelde har nettopp fått stilt kreftdiagnose. Den ene med gode prognose og den andre har dessverre veldig dårlige prognoser. Jeg er selv syk og merker allerede jeg begynner å bli sykere av at begge mine forelde og nærmeste pårørende har blitt så alvorlig syke. Jeg må være sterk for foreldrene mine og støtte dem, men jeg ser samtidig at dette gjør meg veldig syk. Jeg blir psykotisk om nettene og ønsker at det var jeg som hadde fått kreft, for jeg vil jo dø, men det vil ikke mor og far.

Jeg er helt fortvilet og aner ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan kan jeg både ta vare på meg selv samtidig som jeg kan støtte foreldrene mine?

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Noen mennesker surfer gjennom livet og andre får alt på en gang.. Du har det virkelig tøft. På en måte må du skjerme deg litt, jeg aner ikke hvordan, - men på et eller annet vis må du skape rom som kun er dine, følger du meg? Rom hvor du kan tillate deg selv å puste fritt og koble av, uten å være deres datter. Det er også viktig for dem, dine foreldre, at du klarer å ta vare på deg selv -at du sørger for å få nok søvn, tar dine medisiner, nok mat, nok frisk luft, at du treffer venner i blant, kort sagt at du forsøker å leve normalt. Jeg vet ikke hva din diagnose er men dersom du får behandling kan terapien være et slikt rom som kun er ditt, hvor du kan reagere og være akkurat slik du føler deg, uten å ta hensyn.

Forsøk å tenk mindre på å være sterk for dem og mer på stunder sammen med dem. Du er allerede sterk, du er syk og for å overleve som syk må man være sterk. Jeg vet ikke hva slags forhold du har til dine foreldre, men uansett så tror jeg det vil gjøre både deg og dem godt og snakke, gråte og le sammen akkurat nå. Dere er en familie og dere trenger hverandre.

Varm hilsen,

thinkerbell

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...