Gå til innhold

Kutte ut medisin

Anbefalte innlegg

Gjest Stillheten

Hei, nå ser alt mye lysere ut. Vil nå gjerne kutte ut medisinene. Tenkte jeg først skulle slutte med Seroquel. Har trappet ned med 100 mg. hver 14 ende dag. Syntes det går fint. Etterpå vil jeg gjerne kutte ned på Cipralexen. Høres dette ut som en fornuftig nedtrapping?

Har slitt i ca. 5 år, med veldig dyp depresjon, det har vært mye bedre i 2 måneder nå. Depresjonen var situasjonsbetinget, og det er nå blitt i orden. Er det da fornuftig og trappe ned nå, eller er jeg for utolmodig? Er faren for og få seg en skikkelig på tryne til stede, og isåfall kan det være fare for at jeg gjør noe jeg ikke burde gjøre. Når bør jeg slutte og gå til psykiater og psykolog?

Uff dette ble mange spørsmål, men håper noen vil gi meg litt støtte og råd.

Ha en fortsatt fin dag

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283756-kutte-ut-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest friste skjebnen

Jeg synes ikke det høres fornuftig ut i det hele tatt. Uenighet er det om hvor lenge en bør vente etter bedring, men to måneder er for intet å regne. Minst et år ville jeg ventet etter bedring fra depresjonen. Med en så lang depresjon, uansett om det var såkalt situasjonsbetinget, kanskje et par år til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283756-kutte-ut-medisin/#findComment-2279849
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...