Gå til innhold

Nhd&co; jeg blir ansatt. Er så gla nå at :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Vil bare dele denne gleden med dere.

For ikke lenge siden ble jeg lovet jobb. Det viste seg å være en misforståelse. Jeg var i opplæring en dag. Neste dag fikk jeg beskjed om at de hadde ansatt en annen. Jeg måtte gå hjem. Skikkelig nederlag.

Men jeg ga ikke opp. Jeg forhørte meg videre. Det var ikke akkurat så lett. Men jeg bestemte meg for å gjøre det som var ubehagelig.

Jeg har til nå vært i "arbeidstrening". Har en lege som har stilt seg positiv til at jeg ønsker å prøve. Så jeg har fått lov til å gå bare "oppå" (Slippe å ha ansvar, og prøve meg i det små til å begynne med, i den hensikt å øke på både oppgaver og stilling etter hvert). Jeg har også en sykepleier som "bestemmer" litt for meg. Det er litt godt. Hvis ikke blir jeg overivrig - og da er det lett å gå på en ny "smell". Det er ikke så enkelt å ta vare på seg selv! :-)

I dag fikk jeg beskjed om at de ville ha meg der. De ville ansette meg. De hadde brukt for meg. Vil lønne meg selv. Var kjempefornøyd med meg.

Legen sa til meg at jeg kunne søke om lønnstilskudd, slik at jeg får lov til å "gå oppå" en stund til. På den måten kan jeg senke skuldrene, altså kravene litt. Det høres ut som midt i blinken for meg.

Jeg er så glad for dette. Det gjør noe med selvfølelsen, å vite at man både kan tjene pengene sine selv, at noen vil ha en, og at kroppen fungerer iallefall delvis, slik den skal. Og - at det finnes slike muligheter, at en kan "gå oppå" så man faktisk klarer det :-)

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Dette er helt supert og det går definitivt rette veien med deg. Tør å tro det selv også, bare!

Det er ikke så enkelt det, å stole på at ting andre sier eller gjør, faktisk er godt ment også :-) Om noen sier noe positivt til meg i RL, blir jeg nesten uforskammet "mistenksom"; tenker - mener de egentlig det de sier. Har de ikke en baktanke med det de sier/gjør osv.

Men er godt å få trening her. Jeg har vokst ganske mye på det, det siste året.

Og, jeg er utrolig glad for at det er fremover det faktisk går, selv om jeg av og til går ett skritt tilbake (men for så å gå to skritt frem har jeg funnet ut).

Tusen takk for støtte :-)

Det er ikke så enkelt det, å stole på at ting andre sier eller gjør, faktisk er godt ment også :-) Om noen sier noe positivt til meg i RL, blir jeg nesten uforskammet "mistenksom"; tenker - mener de egentlig det de sier. Har de ikke en baktanke med det de sier/gjør osv.

Men er godt å få trening her. Jeg har vokst ganske mye på det, det siste året.

Og, jeg er utrolig glad for at det er fremover det faktisk går, selv om jeg av og til går ett skritt tilbake (men for så å gå to skritt frem har jeg funnet ut).

Tusen takk for støtte :-)

Det er fint at du blir utredet, slik at du slipper å lure på om det er noe som feiler deg og som kan rettes på med medisiner. Jeg tror sjansen er stor for at det ikke "er noe galt" med deg, men at du derimot "har hatt det galt" og derfor sliter psykisk av forklarlige årsaker. Jeg skjønner det er vanskelig å se seg selv i framtiden som en person som har det helt fint, når det har vært så vanskelig bakover i tid, men du er langt fra halvveis i livet ennå og jeg tror masse positive overraskelser står i kø og venter på at du tør slippe dem til... :-)

Gjest Jente31

Det er fint at du blir utredet, slik at du slipper å lure på om det er noe som feiler deg og som kan rettes på med medisiner. Jeg tror sjansen er stor for at det ikke "er noe galt" med deg, men at du derimot "har hatt det galt" og derfor sliter psykisk av forklarlige årsaker. Jeg skjønner det er vanskelig å se seg selv i framtiden som en person som har det helt fint, når det har vært så vanskelig bakover i tid, men du er langt fra halvveis i livet ennå og jeg tror masse positive overraskelser står i kø og venter på at du tør slippe dem til... :-)

Ja, en utredning vil i beste fall kunne utelukke at noe er galt. Jeg håper at det er frisk jeg er. Kansje er det ytre ting som har gjort det så jeg sliter psykisk, og som har gitt meg og min personlighet problemer.

På den annen side, er det lett å tenke at medisiner er en løsning. For jeg har jo en indre motor som driver meg. Og mye annet, som jeg enda ikke har sagt her.

Men jeg har kommet langt, uansett, ved å jobbe med meg selv, tørre å slippe ubehagellige tanker, og det å endre meg selv, åpne opp for andre løsninger osvr.

Det er sikkert som banken at jeg har fått en uheldig utvikling. Det er vel denne som har formet meg til den usikre personen jeg er også, kansje. Det vil vise seg.

For jeg har gått glipp av mye. Og jeg er mye usikker, på hvordan man bl.a ter seg blant folk. Det gjør så jeg heller tier. (Har trent meg her og er glad for at dere holder ut med meg).

Vi levde jo ganske isolert fra omverdenen i oppveksten. Vokste opp under ekstremt vanskelige forhold. Mye perverst osv. Det var ikke en sjeldenhet at politet kom på døra til oss og at vi måtte "flykte" (være hos andre;naboer, venner osv). vi måtte være ekstremt forsiktige. Og så gikk jeg inn i et nytt og destruktivt forhold..

Det første jeg sa til psykepleier var; hva er normalt?? Før ville jeg sagt at det er normalt å slite slik jeg har gjort. Men jeg har funnet ut at det ikke er det, men at det faktisk er meningen at man skal også nyte livet - ikke bare slite.

Men. Jeg har derimot mye å glede meg til, som du også sier. Det er mye der ute i livet som ligger der og venter på meg. kansje er det nå jeg for alvor begynner å leve - i hele tatt eksistere. Jeg tror det. Jeg begynte da jeg fant DOL tror jeg :) For det var da jeg for første gang begynte å åpne meg for noen! Men som du sier; man må våge.

Skal bl.a til syden sammen med en venninne som jeg alltid har sett opp til, men ikke våget å slippe innppå meg. Hun er velfungerende, smart osv. For jeg så henne som normal, og meg selv som unormal. Jeg åpnet ikke opp. Og jeg var stresset da jeg var sammen med henne (og alle andre). Jeg "spilte" glad og lykkelig, noe jeg langt i fra var. Jeg var ikke meg selv.

Jeg slapper mye mer av nå, når jeg er sammen med henne. Hadde aldri reist til syden med noen før. Ikke på denne måten, uten å være helt utslitt etterpå kan du si. Jeg håper også at jeg kan klare å fungere bedre også sammen med andre, etterhvert. Stole på andre osv.

Takk for at du har troen på meg. Det betyr kjempemye for meg. Av og til føler jeg at jeg blir sett ned på, her på dol. Fordi jeg åpner opp slik jeg gjør. Men alt i alt styrker det meg. For om man ikke våger å sette ord på det ubehagelige, kommer man ikke lenger, har jeg funnet ut. Så får folk bare tro og mene hva de vil om meg. For jeg er meg, uansett.

Annonse

Gjest Jente31

Du verden så hyggelig og positivt.

Takk for at du deler denne gleden med oss!

Lykke til!

mvh

Takk for det.

Dere har betydd så mye for meg det siste året, at jeg føler behov for å dele gleden med dere når en slik stor brikke faller på plass. Jeg delte jo en tilsvarende glede da jeg fikk den forrige jobben også; som viste seg å være en misforståelse :( Tabbe:)

Det er mer destruktivt for iallefall meg, å gå hjemme sykemeldt, enn å jobbe. Selv om kroppen og hodet stritter litt i mot. Derfor er jeg så glad for at det finnes ulike tiltak som gjør at man får prøve seg. Håper at flere også kan få denne muligheten..

Annonse

Gjest Jente31

Takk skal du ha, jeg vet jo ikke om jeg gleder meg eller gruer meg enda engang.

Lyst til å si hvor du skal hen..? Syden kansje? Litt nysjerrig bare :-)

Kansje du er rammet av reisefeber? Derfor du ikke vet om du gleder deg eller ikke :))

Lyst til å si hvor du skal hen..? Syden kansje? Litt nysjerrig bare :-)

Kansje du er rammet av reisefeber? Derfor du ikke vet om du gleder deg eller ikke :))

Jeg skal til Tyrkia og jeg er så stressa for jeg vet ikke hvor godt hotellet er rullestoltilgjengelig. Jeg har fått hc-rom men det kan bety så mye. Her vet jeg at det er to trappetrinn ned til verandaen fra rommet og det sier jo sitt liksom . Men jeg har mailet med guiden og reiseselskapet men det er ofte ting folk ikke ser. Så jeg tenker katastrofetanker nå og er redd for å bli sittende to uker på et hotellrom. Helt sikkert bare tull, men jeg har hørt noen historier fra andre da ;o)

Og så gruer jeg meg til flyturen, tenk om jeg må tisse :oD

Gjest Jente31

Jeg skal til Tyrkia og jeg er så stressa for jeg vet ikke hvor godt hotellet er rullestoltilgjengelig. Jeg har fått hc-rom men det kan bety så mye. Her vet jeg at det er to trappetrinn ned til verandaen fra rommet og det sier jo sitt liksom . Men jeg har mailet med guiden og reiseselskapet men det er ofte ting folk ikke ser. Så jeg tenker katastrofetanker nå og er redd for å bli sittende to uker på et hotellrom. Helt sikkert bare tull, men jeg har hørt noen historier fra andre da ;o)

Og så gruer jeg meg til flyturen, tenk om jeg må tisse :oD

Jeg vet ikke noe om sånt (ingen erfaring), men jeg kan ikke tenke meg at du blir sittende i leiligheten/rommet i to uker. Jeg vil tro det er lagt opp for rullestolbrukere. Du har jo som jeg forstår, bestilt hc rom.

Synes du skal stole på dette. Og viser det seg at det ikke er lagt til rette for det, så får du klage der nede. For det er ikke meningen at du skal bli sittende i leil.

Det med å måtte tisse på flyet.. Hm.. jeg forstår deg godt. Det er ikke akkurat så stor plass på flyet. Men sørg for å drikke minst mulig kansje..

Tyrkia er bra. Vært der en gang. SKal dit neste år igjen. Gjett om jeg misunner deg da! Vil bli med jeg..

Men som jeg sa til deg tidligere; jeg unner deg det. Forsøk å kose deg, og ikke tenk så mye katastrofe tanker. Dette vil helt sikkert gå så mye bedre enn du tror.

Klem fra meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...