Gjest rapid cycling. Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Jeg har bipolar type 2, og i tillegg mener de at jeg har ultra rapid cycling. Jeg har dager hvor jeg er veldig langt nede, og dager hvor jeg er nærmest konge på haugen og livet er supert. Ved angst kan man ta Sobril eller annet beroligende middel hvis angsten blir for jævlig. Finnes det noe tilsvarende middel for depresjon som går over styr? Jeg går på Cipralex, tolvon og Orfiril 0 Siter
Orio Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Går du ikke på noe stemningsstabiliserende, som lamictal eller litium? Lamictal er visst best hvis du er mest plaget av nedturer, for å få bukt med plagsomme oppturer er visst litium best. Eller har jeg misforstått, og orifiril også er stemningsstabiliserende? 0 Siter
Gjest babbia Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 jeg har samme diagnose, kunne svinge svært raskt, er helt frisk idag, bruker lamictal og litium sammen. SSRI gjorde alt verre, det å kutte ut den var bra. Akkurat nå bruker jeg bare litium egentlig, det skal liksom ikke være bra på rapid cycling, men aldeles utmerket på meg:) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 Du burde bytte ut Cipralex og Tolvon med Lamictal. 0 Siter
Gjest rapid cycling. Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 Du burde bytte ut Cipralex og Tolvon med Lamictal. så du mener at man kan stå på både Lamictal og Orfiril på en gang? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 så du mener at man kan stå på både Lamictal og Orfiril på en gang? Ja, det er ikke uvanlig. Pass på at en da skal ha bare halvparten av vanlig Lamictal-dose. Vanlige AD vedlikeholder og forsterker RC. 0 Siter
Gjest rapid cycling. Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 Ja, det er ikke uvanlig. Pass på at en da skal ha bare halvparten av vanlig Lamictal-dose. Vanlige AD vedlikeholder og forsterker RC. "Vanlige AD vedlikeholder og forsterker RC." Er dette en ny teori? jeg går til en psykiater og en fastlegen. jeg har aldri hørt dette før. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 "Vanlige AD vedlikeholder og forsterker RC." Er dette en ny teori? jeg går til en psykiater og en fastlegen. jeg har aldri hørt dette før. Nei, dette er dessverre ikke nytt. 0 Siter
Gjest rapid cycling. Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 Nei, dette er dessverre ikke nytt. huff!!! 0 Siter
Gjest bipol Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 Ja, det er ikke uvanlig. Pass på at en da skal ha bare halvparten av vanlig Lamictal-dose. Vanlige AD vedlikeholder og forsterker RC. Forferdelig! Jeg har fått RC og det er skrekkelig. Men pga depresjonene er så dype, skal jeg få AD i tillegg til Lamictal, sa psykiateren. Bytte til Litium har også vært nevnt, men ser en annen her skriver at Litium _ikke_ er bra for hurtigsvingninger det heller. Om det stemmer, bør jeg vel ikke skfite fra Lamictal til Litium eller få AD+Lamictal? Hva bør psykiateren gi meg slik at vi får depresjonene og RCen mer vekk? 0 Siter
Gjest babbia. Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 Forferdelig! Jeg har fått RC og det er skrekkelig. Men pga depresjonene er så dype, skal jeg få AD i tillegg til Lamictal, sa psykiateren. Bytte til Litium har også vært nevnt, men ser en annen her skriver at Litium _ikke_ er bra for hurtigsvingninger det heller. Om det stemmer, bør jeg vel ikke skfite fra Lamictal til Litium eller få AD+Lamictal? Hva bør psykiateren gi meg slik at vi får depresjonene og RCen mer vekk? eh hos meg er litium veldig bra og jeg har rapid cycling! ssri derimot, gjør det verre. litium gjør det ikke verre, det er bare regnet for at lamictal er det mest virksomme for rapid cycling. begge deler sammen er jo bare topp. 0 Siter
Gjest anonym bruker Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 Ja, det er ikke uvanlig. Pass på at en da skal ha bare halvparten av vanlig Lamictal-dose. Vanlige AD vedlikeholder og forsterker RC. Gjelder dette også når AD og SS kombineres? 0 Siter
Gjest anonym bruker Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 Ja, det er ikke uvanlig. Pass på at en da skal ha bare halvparten av vanlig Lamictal-dose. Vanlige AD vedlikeholder og forsterker RC. Vanlige AD vedlikeholder og forsterker RC. Gjelder dett når AD og SS kombineres også? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Vanlige AD vedlikeholder og forsterker RC. Gjelder dett når AD og SS kombineres også? Ja, det gjør det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.