Gå til innhold

Get Ready For Life As It Should Be

Anbefalte innlegg

Gjest 3141592654

Jeg lurer på hva livet "handler om". Jeg er imidlertid av den oppfatning at dette spørsmålet ikke har noe objektivt svar - det er ikke akkurat "dette" jeg mener.

Jeg lurer vel mer på hva andre får ut av det (livet).

Jeg er en ensom mann. Jeg har aldri vært med en kvinne. Begynner å bli gammel og! Det syns i alle fall jeg. Mange jeg treffer får jeg et sånt mektig drag mot... jeg skulle så ønske jeg hadde noen.

Dette antar jeg de aller fleste føler.

Men jeg føler jeg kaster vekk og har kastet vekk livet hittil. Gresset er grønnere på den andre siden, nemlig.

Tror vel egentlig ikke at jeg kommer til å treffe noen heller. Virker så lite sannsynlig... i går var det en jente som, tja, jeg tror hun la an på meg. Hun må ha gjort det, med den stemmen der... hehe. Det var jo fint. Men jeg ble jo ganske nervøs... følte meg plutselig så utrolig liten...

Innerst inne tror jeg vel ingen kan like meg... selv om jeg på utsiden gjør mye for å fremstå sterk...

Det er jo skikkelig DRITT, for jeg likte henne godt jeg.

Og selv om jeg stiller litt sterkere krav til eventuelle "livspartnere", så gir jeg vel egentlig blaffen i om jeg er "overfladisk" her.

Hadde vært fint å kjent kroppen hennes inntil min ja.

Det skjer jo aldri noe...

Jeg vet at det ikke er SÆRLIG mye jeg gjør for å få ting til å skje. Men jeg skjønner ikke helt hva det er å gjøre?

Mange mennesker sier man må gjøre så mye. At du må skape din egen lykke. Andre igjen sier at du ikke bare kan bestemme deg for å treffe noen - for da treffer du ingen. Du må slappe av.

Det er vel en kombinasjon da. Men det IKKE lett, når jeg på dagtid er stressa og opptatt med mine nerdete interesser og min nerdete utdannelse, og jeg på kvelden er så ensom og sentimental at... når man skal treffe nye mennesker lønner det seg å ha mye humør! Ikke noe slik... "jeg er så ensom"... bare på film det der er fornuftig.

Har lenge tenkt på å skaffe meg mer "normale" interesser. På studiet jeg går på er så og si bare gutter. Jeg driver ikke med noen "normale" aktiviteter, som innebandy, filmklubb eller råning.

Men det er vel en grunn til at jeg driver med det jeg gjør. Det er fordi det er det jeg syns er mest gøy. Desutten så virker det som en lost case uansett... folk gidder ikke bli kjent med nye, de har allerede plenty med venner... og sett at de var interessert, så ville de jo foretrekke noen som ga best mulig førsteinntrykk.

En annen ting er at jeg er veldig "sær". Jeg har veldig avvikende meninger om alt mulig. Jeg oppfører meg eksentrisk, og for mange provoserende.

Jenter flest vil ha en sånn kronprins-type de. Håkon Magnus.

Jeg er krompens totalt motsetning.

Jeg har sporet veldig inn mot akademia. Hadde jeg ikke gjort det hadde du sikkert funnet meg med blitzerne.

Ser for meg at du har ulike strategier å velge her i livet. Personligheten din er satt sammen av ulike deler, og du har et hav å velge av. Men det er dependencies (avhengigheter).

Gidder du ikke lese manualen får du ikke med deg de riktige avhengighetene.

Da funker det ikke!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283877-get-ready-for-life-as-it-should-be/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

For det første må jeg bare si jeg gremmes når jeg leser dine tanker om hva kvinner vil ha,

og akkurat der og da høres du ut som en svært bitter og vonbråten ung mann.

Men så glimter du til, iblant.

At gresset er grønnere, i dine øyne, sitter mellom ørene dine. Gresset er eksakt hva du gjør det til.

"Jeg vet at det ikke er SÆRLIG mye jeg gjør for å få ting til å skje.

Men jeg skjønner ikke helt hva det er å gjøre?"

Okey, det første du bør gjøre er å jobbe en anelse med selvtilliten din og hvordan gjør man det, jo man

tar sats.

Det er fint lite som er mer turn off en mann( eller kvinne) som inntar en offer-rolle. Er du miserabel, så gjør noe med det.

Skap forandringer, samtidig som du beholder kjernen i deg selv, istede for å syte.

"Dessuten så virker det som en lost case uansett...

folk gidder ikke bli kjent med nye, de har allerede plenty med venner..."

Hvilepute. Du gidder ikke fordi det er ikke "noen vits".

De aller fleste er glad og oppriktig intr i å bli kjent med nye mennesker, men med den holdningen du viser

hadde jeg ikke orket å kaste bort et minutt på deg.

Dine interesser er sunne, viktige og jeg oppfatter seg som tenkende og samfunnsengasjert.

Sær? Nei, egentlig ikke. Anderledes, ja, Og tro meg -det er bare positivt.

Det vil aldri skje noe med den innstillingen du har. Du kan ikke sitte å vente på forandring du må gjøre noe.

Gjest 3141592654

For det første må jeg bare si jeg gremmes når jeg leser dine tanker om hva kvinner vil ha,

og akkurat der og da høres du ut som en svært bitter og vonbråten ung mann.

Men så glimter du til, iblant.

At gresset er grønnere, i dine øyne, sitter mellom ørene dine. Gresset er eksakt hva du gjør det til.

"Jeg vet at det ikke er SÆRLIG mye jeg gjør for å få ting til å skje.

Men jeg skjønner ikke helt hva det er å gjøre?"

Okey, det første du bør gjøre er å jobbe en anelse med selvtilliten din og hvordan gjør man det, jo man

tar sats.

Det er fint lite som er mer turn off en mann( eller kvinne) som inntar en offer-rolle. Er du miserabel, så gjør noe med det.

Skap forandringer, samtidig som du beholder kjernen i deg selv, istede for å syte.

"Dessuten så virker det som en lost case uansett...

folk gidder ikke bli kjent med nye, de har allerede plenty med venner..."

Hvilepute. Du gidder ikke fordi det er ikke "noen vits".

De aller fleste er glad og oppriktig intr i å bli kjent med nye mennesker, men med den holdningen du viser

hadde jeg ikke orket å kaste bort et minutt på deg.

Dine interesser er sunne, viktige og jeg oppfatter seg som tenkende og samfunnsengasjert.

Sær? Nei, egentlig ikke. Anderledes, ja, Og tro meg -det er bare positivt.

Det vil aldri skje noe med den innstillingen du har. Du kan ikke sitte å vente på forandring du må gjøre noe.

Mja, men hva om jeg ikke tror det er noe å gjøre, egentlig? Hva om jeg bare skreiv dette innlegg i et rop om hjelp?

Jeg er ikke sikker... syns det virker som alle er så fjernt vekk fra meg... jenter er ikke særlig interesserte virker det som... selv om noen snakker utvetydig innbydende til meg, så vil nok dette fort gå over når de lukter lunta...

Kan godt være jeg er fryktelig dårlig til å gi andre ting... ta ros f.eks. da... jeg sier jo aldri noe positivt til andre mennesker med mindre jeg virkelig mener det. Jeg syns vel egentlig akkurat det høres fornuftig ut, men jeg skjønner jo at folk flest ofte driter i oppriktighet bare noen får de til å føle seg bra.

Tenk å bli likt av en jente/kvinne som du også liker... må være helt fantastisk godt... tror ikke noen jenter noensinne har likt meg, egentlig, ingenting som har stikket dypere enn 1 cm inn i huden min i alle fall.

Jeg har faktisk ikke troen på at det vil skje heller.

Men ikke misforstå meg... jeg inntar aldri i livet noen offerrolle... jeg er faktisk helt motsatt, jeg strever med å fremstå som så sterk som mulig...

Jeg driver såklart ikke å syter om dette her ellers... litt av poenget med å skrive ting på nettet er vel at du kan skrive ting du ikke ønsker å si direkte til andre.

Gjest xbellax

Mja, men hva om jeg ikke tror det er noe å gjøre, egentlig? Hva om jeg bare skreiv dette innlegg i et rop om hjelp?

Jeg er ikke sikker... syns det virker som alle er så fjernt vekk fra meg... jenter er ikke særlig interesserte virker det som... selv om noen snakker utvetydig innbydende til meg, så vil nok dette fort gå over når de lukter lunta...

Kan godt være jeg er fryktelig dårlig til å gi andre ting... ta ros f.eks. da... jeg sier jo aldri noe positivt til andre mennesker med mindre jeg virkelig mener det. Jeg syns vel egentlig akkurat det høres fornuftig ut, men jeg skjønner jo at folk flest ofte driter i oppriktighet bare noen får de til å føle seg bra.

Tenk å bli likt av en jente/kvinne som du også liker... må være helt fantastisk godt... tror ikke noen jenter noensinne har likt meg, egentlig, ingenting som har stikket dypere enn 1 cm inn i huden min i alle fall.

Jeg har faktisk ikke troen på at det vil skje heller.

Men ikke misforstå meg... jeg inntar aldri i livet noen offerrolle... jeg er faktisk helt motsatt, jeg strever med å fremstå som så sterk som mulig...

Jeg driver såklart ikke å syter om dette her ellers... litt av poenget med å skrive ting på nettet er vel at du kan skrive ting du ikke ønsker å si direkte til andre.

Nei jeg tror absolutt ikke du går og syter om dette. Men det jeg tror du hverken forstår eller er bevisst på er at du utstråler disse tankene, selv om du ikke snakker om dem gjenspeiler de seg likevel i blikket og adferden din. Etterhvert forventer du at kvinner er på en viss måte, -og da går det som regel troll i ord.

Jeg vet ikke mye om livet, jeg vet ikke mye om noenting egentlig,. Men vi er jo ganske like, er vi ikke, mannen og kvinnen, vi har vel de samme behovene?

Om en kvinnelig bekjent spurte deg om du skulle bli med ut og drikke kaffe en dag, da hadde du sannsynligvis sagt ja, sant. Så da er vel sjansen der for at om du spør en du kjenner om whatever, så er det jo mest sjanse for at hun sier ja også?

Mener, det handler vel litt om og tørre og vise interesse. Man ønsker kanskje en partner, så da kan man jo være åpen med det, og lete litt aktivt. Hva er egentlig så farlig med og vise interesse? ....... Ikke at jeg tørr altså ;)

So what liksom om hva folk skulle mene.. Bare ikke oppfør deg helt desperat - men spør damer du er i kontakt med om de vil bli med ut på noe en dag, etc... Kan ikke skje noe skade, så lenge du ikke klapper dem på stumpen mens du spør, og er helt hill-billy i oppførselen.

mmm... kay, det var bare det som slo meg når jeg leste det du skrev. At du kanskje trenger og kaste deg litt ut i det, være mindre redd for og "drite seg ut".. uten og gi-kast på din egen personlighet - som jeg liker, du minner meg om en jeg kjente... ikke at jeg tror jeg kjenner deg altså :)

At du må "tørre" og ta noen sjanser for og erfare selv hvordan andre kommer til og reagere på dine (forsiktige) "fremstøt"..

anyways.. jeg har som sagt lite med egne erfaringer på dette området.. så ....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...