Gå til innhold

Han voldtok meg

Gjest Mer Anonym Enn Ellers

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Jente31

Jeg tiltrekker meg dem. Jeg vil ikke mer! Hva faen skal jeg gjøre? Hva er det med meg som gjør at de gjør sånt mot meg? Jeg sa jo NEI!

Jeg vil bare si til deg at dette ikke er din feil. Ikke klandre deg selv. Det er de som voldtar som det er noe galt med. Vet det er lett å si det. Men, - håper du har noen å snakke med. At du har støtte rundt deg. Og, at du faktisk anmelder det.

Klem om du vil ha..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283882-han-voldtok-meg/#findComment-2281008
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Voldtekt er alltid kun overgripers skyld og ansvar.

Likevel er det dessverre slik at en del kvinner gjentatte ganger og ofte synes å havne i situasjoner som ender med voldtekt.

Jeg har meget god erfaring med å henvise disse til gjerne jevnaldrende psykologer/leger for veiledning i hvordan en på et tidligere tidspunkt kan forstå at situasjonen kan bli farlig.

Kan dette være noe for deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283882-han-voldtok-meg/#findComment-2281135
Del på andre sider

Voldtekt er alltid kun overgripers skyld og ansvar.

Likevel er det dessverre slik at en del kvinner gjentatte ganger og ofte synes å havne i situasjoner som ender med voldtekt.

Jeg har meget god erfaring med å henvise disse til gjerne jevnaldrende psykologer/leger for veiledning i hvordan en på et tidligere tidspunkt kan forstå at situasjonen kan bli farlig.

Kan dette være noe for deg?

Du kan se hvem jeg er fra tidligere innlegg, så du vet litt fra før, eller? Jeg vil ikke at noen skal vite at jeg er en sånn. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg tiltrekker meg dem, det har jo HELT TYDELIG noe med meg å gjøre. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil! Jeg vil selvfølgelig fryktelig gjerne få hjelp til å endre det med meg som gjør at menn tror at det er fritt fram. Kan du fortelle litt mer? Tusen takk for at du bryr deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283882-han-voldtok-meg/#findComment-2281146
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du kan se hvem jeg er fra tidligere innlegg, så du vet litt fra før, eller? Jeg vil ikke at noen skal vite at jeg er en sånn. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg tiltrekker meg dem, det har jo HELT TYDELIG noe med meg å gjøre. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil! Jeg vil selvfølgelig fryktelig gjerne få hjelp til å endre det med meg som gjør at menn tror at det er fritt fram. Kan du fortelle litt mer? Tusen takk for at du bryr deg!

Jeg kan ikke gi en utførlig beskrivelse av dette i kveld, men her er noen punkter:

Det er med en viss grad av sikkerhet mulig å si noe om hvilke menn som kan være farlige, og hvilke som ikke er det. Likeledes hvilke miljø som er mer tvilsomme enn andre.

Hva en videre gjør når en har truffet en mann, kan være av største viktighet. Stikkord: Vær med hjem første kvelden, oppleve andre ting sammen før sex er et tema, en er mer sårbare om en er alene, en er mer sårbar om en er ruset, hvor langt skal en gå, hvor, når og med hvem, før en sier nei osv osv

Dette kan en få god veiledning på av en kvinnelig behandler som også selv vet hvordan dette gjøres i RL.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283882-han-voldtok-meg/#findComment-2281205
Del på andre sider

Jeg kan ikke gi en utførlig beskrivelse av dette i kveld, men her er noen punkter:

Det er med en viss grad av sikkerhet mulig å si noe om hvilke menn som kan være farlige, og hvilke som ikke er det. Likeledes hvilke miljø som er mer tvilsomme enn andre.

Hva en videre gjør når en har truffet en mann, kan være av største viktighet. Stikkord: Vær med hjem første kvelden, oppleve andre ting sammen før sex er et tema, en er mer sårbare om en er alene, en er mer sårbar om en er ruset, hvor langt skal en gå, hvor, når og med hvem, før en sier nei osv osv

Dette kan en få god veiledning på av en kvinnelig behandler som også selv vet hvordan dette gjøres i RL.

Er det sånn at du kan henvise meg til noen du tror kan hjelpe? Jeg trives med den psykologen jeg har nå, men jeg har litt vanskelig for å snakke om visse ting. Jeg tenker vel litt på den måten at hvis jeg forteller til han at slike ting har skjedd mer enn en gang, og at jeg ikke har anmeldt det, at han også skal tenke at det er fritt fram. Jeg vet at det høres helt absurd ut, men man vet virkelig aldri.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283882-han-voldtok-meg/#findComment-2281562
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...