Gå til innhold

Lukt-hallusinasjoner

Anbefalte innlegg

Gjest Ingebjorg

Goddag, De siste par ukene har jeg innimellom hatt forunderlige episoder av lukt-hallusinasjoner. Luktene er ikke ubehagelige som sådan, og de er alltid situasjons-relevante (jeg er på vei til noen som er glad i godteri, og kjenner plutselig sjokoladelukt; jeg tenker at jeg er altfor varm på bena, og kjenner svettelukt; denslags). Luktene er kortvarige, og de oppleves som fullstendig ekte i øyeblikket, selv om jeg straks er klar over at de ikke finnes. Jeg er 47, frisk og sprek. Ingen psykiske problemer. Ingen diabetes, ingen tegn til infeksjoner i kroppen, ikke overvekt. Med etpar unntak er jeg alltid frisk. Ble behandlet for brystkreft for knapt to år siden med operasjon/kjemo/stråling. I mai/juni fikk jeg en kur Ciproflaxin pga langvarig hoste, og dette førte til at jeg mistet luktesansen i en måneds tid, men den kom tilbake like god som før. Jeg forstår det kan tenkes en sammenheng mellom tapet av luktesans og disse senere hallusinasjonene, men finner det likevel besynderlig at et "nese-problem" skulle kunne forårsake lukt-hallusinasjoner som matcher det jeg tenker på i øyeblikket?!?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283946-lukt-hallusinasjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...