Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen regler på hvordan lærlinger skal avlønnes om de har overtidsjobbing?

Det har jo svært lav lønn i starten. Får de da 40-50% tillegg på lærlingelønnen eller får de en helt annen timelønn?

Gjest en gang lærling selv
Skrevet

Tar jeg ikke mye feil skal dette stå i lærlingekontrakten din. Hvis ikke kan du ta kontakt med tillitsvalgte eller fagforeningen. Fagforeningene har i hvertfall oversikt :-)

Tror du skal ha betalt som om du var en 'vamlig' arbeider

Skrevet

Tar jeg ikke mye feil skal dette stå i lærlingekontrakten din. Hvis ikke kan du ta kontakt med tillitsvalgte eller fagforeningen. Fagforeningene har i hvertfall oversikt :-)

Tror du skal ha betalt som om du var en 'vamlig' arbeider

Vi skal ansette en lærling.

Det står ingenting ang. lønn i lærlingekontrakten vi skal bruke. Fagforening finnes ikke ettersom det er en enmannsfirma.

Men jeg synes jo det er veldig magert å betale langt under 100-lappen når personen skal jobbe overtid.

Vet jo at vi kan betale mer, men det er alltid kjekt å vite hvordan reglene er, og heller gå opp i forhold til det.

Skrevet

Det står ingenting ang. lønn i lærlingekontrakten vi skal bruke. Fagforening finnes ikke ettersom det er en enmannsfirma.

Men jeg synes jo det er veldig magert å betale langt under 100-lappen når personen skal jobbe overtid.

Vet jo at vi kan betale mer, men det er alltid kjekt å vite hvordan reglene er, og heller gå opp i forhold til det.

Broren min er lærling. Han sier de som lærlinger ikke har lov til å jobbe overtid. De gjør det alikevell da...

Gjest en gang lærling selv
Skrevet

Hva med å ta kontakt med opplæringskontoret i det gjeldende fylke?

Kanskje dere ikke har fagforening på arbeidsplassen, men de har jo andre kontorer dere kan kontake, evt sjekke ut hjemmesidene

Skrevet

Hva med å ta kontakt med opplæringskontoret i det gjeldende fylke?

Kanskje dere ikke har fagforening på arbeidsplassen, men de har jo andre kontorer dere kan kontake, evt sjekke ut hjemmesidene

Det er opplæringskontoret som står bak dette, men de hadde ingen klare retningslinjer her. Må nok grave litt mer....

Skrevet

Broren min er lærling. Han sier de som lærlinger ikke har lov til å jobbe overtid. De gjør det alikevell da...

Jeg lurer på om det er noe her. De kan ikke jobbe overtid SOM LÆRLING, men de kan gjøre det som hjelpearbeider. Og da gjelder jo andre timepriser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...