Speak Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Finnes det noen regler på hvordan lærlinger skal avlønnes om de har overtidsjobbing? Det har jo svært lav lønn i starten. Får de da 40-50% tillegg på lærlingelønnen eller får de en helt annen timelønn? 0 Siter
Gjest en gang lærling selv Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Tar jeg ikke mye feil skal dette stå i lærlingekontrakten din. Hvis ikke kan du ta kontakt med tillitsvalgte eller fagforeningen. Fagforeningene har i hvertfall oversikt :-) Tror du skal ha betalt som om du var en 'vamlig' arbeider 0 Siter
Speak Skrevet 27. august 2007 Forfatter Skrevet 27. august 2007 Tar jeg ikke mye feil skal dette stå i lærlingekontrakten din. Hvis ikke kan du ta kontakt med tillitsvalgte eller fagforeningen. Fagforeningene har i hvertfall oversikt :-) Tror du skal ha betalt som om du var en 'vamlig' arbeider Vi skal ansette en lærling. Det står ingenting ang. lønn i lærlingekontrakten vi skal bruke. Fagforening finnes ikke ettersom det er en enmannsfirma. Men jeg synes jo det er veldig magert å betale langt under 100-lappen når personen skal jobbe overtid. Vet jo at vi kan betale mer, men det er alltid kjekt å vite hvordan reglene er, og heller gå opp i forhold til det. 0 Siter
tøytiger Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Vi skal ansette en lærling. Det står ingenting ang. lønn i lærlingekontrakten vi skal bruke. Fagforening finnes ikke ettersom det er en enmannsfirma. Men jeg synes jo det er veldig magert å betale langt under 100-lappen når personen skal jobbe overtid. Vet jo at vi kan betale mer, men det er alltid kjekt å vite hvordan reglene er, og heller gå opp i forhold til det. Broren min er lærling. Han sier de som lærlinger ikke har lov til å jobbe overtid. De gjør det alikevell da... 0 Siter
Gjest en gang lærling selv Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Vi skal ansette en lærling. Det står ingenting ang. lønn i lærlingekontrakten vi skal bruke. Fagforening finnes ikke ettersom det er en enmannsfirma. Men jeg synes jo det er veldig magert å betale langt under 100-lappen når personen skal jobbe overtid. Vet jo at vi kan betale mer, men det er alltid kjekt å vite hvordan reglene er, og heller gå opp i forhold til det. Hva med å ta kontakt med opplæringskontoret i det gjeldende fylke? Kanskje dere ikke har fagforening på arbeidsplassen, men de har jo andre kontorer dere kan kontake, evt sjekke ut hjemmesidene 0 Siter
Speak Skrevet 28. august 2007 Forfatter Skrevet 28. august 2007 Hva med å ta kontakt med opplæringskontoret i det gjeldende fylke? Kanskje dere ikke har fagforening på arbeidsplassen, men de har jo andre kontorer dere kan kontake, evt sjekke ut hjemmesidene Det er opplæringskontoret som står bak dette, men de hadde ingen klare retningslinjer her. Må nok grave litt mer.... 0 Siter
Speak Skrevet 28. august 2007 Forfatter Skrevet 28. august 2007 Broren min er lærling. Han sier de som lærlinger ikke har lov til å jobbe overtid. De gjør det alikevell da... Jeg lurer på om det er noe her. De kan ikke jobbe overtid SOM LÆRLING, men de kan gjøre det som hjelpearbeider. Og da gjelder jo andre timepriser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.