Gå til innhold

Clamydia


Gjest Desperat mann

Anbefalte innlegg

Gjest Desperat mann

Hei, jeg er en mann som har kommet i en kinkig situasjon: Under en forretningsreise til utlandet (syd-europa) hadde jeg sex med ei kvinne. En kort stund under samleie falt kondomet av, vi hadde også munnsex. Jeg dusjet og vasket penis grundig etterpå. Nå, 2 uker ettepå er jeg supernervøs for at jeg har blitt smittet av Clamydia. Jeg har selv ingen symptomer, men min kone har fått litt feber, verk i ledd og tror hun har fått soppinfeksjon, samt litt ulmende smerte i mageregionen. Dette trenger ikke være Clamydia, for flere av hennes venninder har hatt feber og leddverk de siste ukene, så det kan være et virus som går. Problemet er at vi har vært gjennom dette før, ca 5 år siden, og da fikk vi behandling sammen, og hun har tilgitt meg. Men hvis vi må gjennom dette en gang til, er jeg redd hun ikke gjør det. Vi har ellers et godt ekteskap, men nå har jeg altså rotet det til!!! Vi har også 3 små barn å ta hensyn til. Jeg vil gjerne skåne henne fra å finne ut om mitt sidesprang (altså også skåne meg selv), og lurer på om følgende er mulig: Få medisin av lege til begge to: (azitromycin, engangsdose) løse denne opp i vann og blande i f.eks en milkshake, og gi henne uten at hun vet det, selv ta en tablett, og avstå fra sex i 1-2 uker. Vil en lege gå med på denne varianten? Dette haster, for hun kan når som helst levere inn urinprøve for sjekking om hun har urinveis infeksjon,,,,, vil de da også teste for clamydia? Jeg kan ikke gå til lokal lege, da min kone er helsesøster, og arbeider relativt tett med min fastlege, og kjenner godt alle andre leger i nærheten (vi bor på et lite sted) Hvordan kan jeg skaffe denne medisinen hurtig, uten å gå til fastlege? Hilsen desperat mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville først gått til legen og sjekket deg selv for klamydia. Dersom du ikke har det kan du vel heller ikke ha smittet henne. Dersom du har det.. ja da har du i grunnen et problem.

Når det er sagt, jeg har aldri hørt at smerte i ledd, og feber, er symptomer på klamydia. Men likevel bør du helt klart gå å sjekke deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Det er en kinkig situasjon. Selv om du ikke har symptomer kan man ikke utelukke at du har en asymptomatisk infeksjon med Chlamydia, og det er mulig å overføre en slik infeksjon, f. eks. til din kone. Det er mulig å få det undersøkt om du har infeksjon. Det er vanlig å gå til fastlegen men det finnes alternative muligheter. Du kan f.eks. gå til en poliklinikk som Olafiaklinikken som er eksperter på denne type sykdom. Du må ha resept til antibiotika. Hvorvidt en lege vil gå med på det opplegget du skisserer er jeg usikker på og det kan sikkert variere. Jeg synes egentlig ikke at symptomene hos din kone peker i retning av Chlamydia. Sopp er selvfølgelig en mulighet, og det er meget mulig å få soppinfeksjon ved selvinfeksjon siden den vanligste soppen som er aktuell finnes normalt i tarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...