Gå til innhold

Legen ville ikke skrive ut Spironolactone...

Gjest den transkjønnede doler.. ferri -_-

Anbefalte innlegg

Gjest den transkjønnede doler.. ferri -_-

:(

Kjempe leit synes jeg det er.. Jeg vil stoppe den forbanna testosteronen som herjer med kroppen min!!!!

Ja, jeg LIDER av transkjønnethet, der jeg sa det.. Hater disse tankene. dere kan le nå. Vil ikke holde det hemmelig lenger jeg.

Legen mener jeg også er for syk nå til at det ville være noe poeng i og henvise meg vidre for vurdering - at de bare ville si at jeg er for syk psykiskt til og starte en behandling nå. Døds kjipt!!

Men jeg skal i allefall snart få møte psykolog, så det er jo i allefall bra.. Komme igang med samtaler etc på DPS.. kanskje de vil legge meg inn, redd for det, men håper kanskje litt.

En ting som gjør meg eenda mere nærvøs er at jeg neste måned skal ta MR Caput, røntgen av hodet.. trommel sak sikkert.

Har en ekkel hodepine som hammrer hver eneste gang jeg vasker håret, går i trapper, eller bare beveger hodet litt raskt vertikalt.. Uløkka slår sikkert til og jeg har hjerne svuls eller noe, det stemmer jo helt perfekt med livet mitt egentlig. Håper jeg dauer på operasjonsbordet, så slipper jeg ha bekymringer.. Men jeg har vel "flaks" og må slite vidre..

kay... dårlig dag.. sorry.. >!!

Fortsetter under...

fortsatt..Happiness:o)

Kjære , kjære ferri!

Nei, ikke noen ler av deg her inne. Du er modig som sier det slik det er. Ikke til oss først og fremst, men aller mest til deg selv. Det er ganske sikkert en tøff prosess å gå igjennom.

Det er bra du kommer deg til psykolog og får snakket. Ingen kan ha det bra psykisk og komme i balanse før noe så vesentlig rundt ens person er mer på plass.

Lykke til så mye fra ei som ikke er her så ofte lenger, men i blant.

Klem fra

Så, hvordan har du det i dag? Orker du å vise deg etter innlegget i går?

- Hvis - noen ler av deg er det på grunn av måten du skriver på. Jeg liker stilen din. Selv om du er langt nede, som du var i går, kommer det ikke noe syteinnlegg fra deg. Du slipper ut litt frustrasjon, og tilsetter litt selvironi og galgenhumor. Det gjør at i alle fall jeg trekker på smilebåndet, bare det å se nicket ditt er nok. (Denne gangen så jeg ikke hele nicket, det var for langt, men jeg kjente deg igjen da jeg begynte å lese. Kjente igjen stilen din. Og det fikk frem et smil hos meg, som alltid når jeg ser at du har vært innom.)

Bare for å si det, jeg synes du var kjempemodig som sendte det innlegget i går, som fortalte åpent og ærlig at du er transkjønnet (er det riktig uttrykk). Kan tenke meg at du både angrer og synes det er godt å få sagt det "høyt". Du vet jo ikke hvordan andre her vil reagere, så det er en kjempesjanse å ta. Samtidig så er det sagt, den store hemmeligheten er ute og du slipper å være forsiktig med hva du sier for ikke å komme for nære. Og du vet at, i hvert fall jeg, liker deg selv om jeg nå har fått vite "den store hemmeligheten".

Kommer du tilbake allerede i dag er du kjempemodig,

Gjest Blåbærpiken

Ja, det var deg, som jeg trodde.

:-)

Derfor sa jeg at det er lurt å ta det opp med psykolog når du kommer dit. Er vanskelig å vite hva som er frem og tilbake på hva, når man kanskje trenger finne sin identitet. Da er det lett å bli forvirret.

Finner du ut at du vil skifte kjønn, så er det en lang prosess, men det lar seg gjøre, heldigvis. Det er noe man ikke bør forhaste. Dette kan du finne ut av i terapi.

Håper du har hatt en grei dag. MR går nok helt fint.

Transskjønn? Det var et vakkert navn....:-)

Så flott at du nå endelig får komme inn til samtaler på DPS.

*vinker*

Takk! Ja, det er litt gøy og tenke på at jeg skal få møte psykolog og hele trikken som følger :) Nærvøst. men gøy !

Alt er bedre en og sitte her og stirre i veggen liksom.. komme vidre med noe :)

*styrer solskinnet tilbake mot Multippel* :)

Annonse

Kjære , kjære ferri!

Nei, ikke noen ler av deg her inne. Du er modig som sier det slik det er. Ikke til oss først og fremst, men aller mest til deg selv. Det er ganske sikkert en tøff prosess å gå igjennom.

Det er bra du kommer deg til psykolog og får snakket. Ingen kan ha det bra psykisk og komme i balanse før noe så vesentlig rundt ens person er mer på plass.

Lykke til så mye fra ei som ikke er her så ofte lenger, men i blant.

Klem fra

Hey, B-girl ! - Happiness!

Vært 'plaget' med dette veldig lenge, kan huske tilbake til jeg var 5-6 at jeg har ikke kunnet være megselv.

Var bare nå nylig at jeg endelig klarte og finne dette svaret etter veldig mye fornektelse og avsky.. you name it..

Men jeg har vel fortsatt døren på gløtt for at jeg er GAL.. Og det er vel kanskje litt sundt.. vet ikke.

I sommerferien så har jeg heletiden tenkt på og selv-medisinere megselv. Men det er vel heldig at jeg ikke har gjort det.. Føles så veldig som at det haster. Men jeg får bare holde ut, til jeg får pratet med psykolog ja...

Takk så mye, fint og se at du titter innom iblandt, er litt av og på jeg også :)

Gjest til ferri

Kjære ferri!

Skriv! Om ditt liv nå og din vei fremover. Du har en helt spesiell skrivestil, det er interessant å lese innkeggene dine, så sett deg ned hver dag og skriv. Kanskje kan det bli til noe en dag hvis du selv vil det.

Hei, ferri:)

Så du var innom, så hadde bare lyst til å ønske deg en så god dag, og helg, som mulig!:) Jeg har sansen for deg, og synes du er tøff. Ler ikke av deg, men smiler ofte av skrivestilen din! For, som fler andre her har skrevet, så er du utstyrt med en god porsjon(galgen)-humor:) Håper du fortsetter å spre den her på forum. Lykke til med alt. MR går nok fint, skal du se. Også så bra at du skal få komme til samtaler på DPS nå iallefall!

Klem fra meg

Så, hvordan har du det i dag? Orker du å vise deg etter innlegget i går?

- Hvis - noen ler av deg er det på grunn av måten du skriver på. Jeg liker stilen din. Selv om du er langt nede, som du var i går, kommer det ikke noe syteinnlegg fra deg. Du slipper ut litt frustrasjon, og tilsetter litt selvironi og galgenhumor. Det gjør at i alle fall jeg trekker på smilebåndet, bare det å se nicket ditt er nok. (Denne gangen så jeg ikke hele nicket, det var for langt, men jeg kjente deg igjen da jeg begynte å lese. Kjente igjen stilen din. Og det fikk frem et smil hos meg, som alltid når jeg ser at du har vært innom.)

Bare for å si det, jeg synes du var kjempemodig som sendte det innlegget i går, som fortalte åpent og ærlig at du er transkjønnet (er det riktig uttrykk). Kan tenke meg at du både angrer og synes det er godt å få sagt det "høyt". Du vet jo ikke hvordan andre her vil reagere, så det er en kjempesjanse å ta. Samtidig så er det sagt, den store hemmeligheten er ute og du slipper å være forsiktig med hva du sier for ikke å komme for nære. Og du vet at, i hvert fall jeg, liker deg selv om jeg nå har fått vite "den store hemmeligheten".

Kommer du tilbake allerede i dag er du kjempemodig,

Orio! Stjernen:)

Hva blir dette, 3 dager etter jeg sendte innlegget? Får jeg en halv stjerne i boka for det ? :) Har det ikke så veldig mye bedre idag egentlig.. føler meg litt som et menneske uten stereo. Føler meg litt personlighets løs. Uten egen identitet, nikkedukke som følger strømmen.

Synes jeg syter jeg, men det er litt godt det også, og synes litt synd på seg selv iblandt. Det blir gjerne litt mye me me me når man skriver på internet forum tror jeg..

Rart, jeg føler ikke jeg angrer så mye,heldigvis :) Jeg har fått litt avstand til dette, psyk.sykepleier og legen har vist om dette en stund nå, og det er lettere for meg og akseptere det.. Men ligger vel litt i bakhodet at jeg bare blir ledd av når jeg skriver det. Det må være vannskelig for folk og forstå dette om de aldri har hatt slike tanker selv.

Men det er godt og bare skrive det her ja, få det ut!!!! :)

Alt hjelper vel og er litt trening til endag jeg må fortelle det til familien... *grue....*

Sang til deg : National Bank - Tolerate ! :) *hørte jeg på mens jeg skrev dette* :)

Ja, det var deg, som jeg trodde.

:-)

Derfor sa jeg at det er lurt å ta det opp med psykolog når du kommer dit. Er vanskelig å vite hva som er frem og tilbake på hva, når man kanskje trenger finne sin identitet. Da er det lett å bli forvirret.

Finner du ut at du vil skifte kjønn, så er det en lang prosess, men det lar seg gjøre, heldigvis. Det er noe man ikke bør forhaste. Dette kan du finne ut av i terapi.

Håper du har hatt en grei dag. MR går nok helt fint.

Hehe, umuli og være annonym her jojo!! Luringen ;)

Iblandt så slår jeg dette fra meg, det jeg har gjort i flere år. Bare sier at jeg er gal, dette er ikke ekte. Det er jo så ekstremt, og på kanten liksom.. føler meg som en freak.

Hvis jeg kunne knipset med fingrene idag og fått 1 ønske infridd, så hadde jeg fikset på kroppen.. Det er det jeg vil, men det er så vannskelig pga måten jeg har levd de siste 10 årene, hva om det er en illusjon jeg har laget i isolasjonen min.. så det er vel godt at jeg kommer meg til psykolog snart ja..

Gruuuer meg umettelig til MR'en... uff..!!! men det skal vel gå finere en fint.

Takk Blåbærpiken :D

Du er ganske så skjønn du ferri :-) Vil aldri finne på å le av noe sånt, du er modig, vær stolt av deg selv fordi du klarte å skrive dette. Etterhvert vil du kanskje også klare å eie ordene.

Hva slags psykolog er dette, kan DPS slike ting? har de peiling? Har du kontakt med noen som faktisk kan dette? Sexologer osv?

Now come give me a hug. Jeg er stolt av deg i dag.

Kjære ferri!

Skriv! Om ditt liv nå og din vei fremover. Du har en helt spesiell skrivestil, det er interessant å lese innkeggene dine, så sett deg ned hver dag og skriv. Kanskje kan det bli til noe en dag hvis du selv vil det.

Hei! Tusen takk, det betyr faktisk veldig mye for meg og høre det du sier nå :)

Jeg har veldig lyst til og skrive, men jeg har eeenda et bunnløst problem..Blir jo aldri fornøyd! Kule hode og rettetast.. Jeg har skrevet litt før, men så leser jeg det etterpå også ser det ut som en liga av 3åringer har funnet en blyant. Ingenting jeg gjør blir bra nok for meg. Det er ganske motivasjons drepende. Henger kanskje sammen med et dårlig selvbilde.

Eller kanskje jeg bare er lat.. negativt svar du fikk nå.. grr.. Jeg har velidig lyst til og skrive, men er så redd for at det ikke blir bra nok.

Annonse

Hei, ferri:)

Så du var innom, så hadde bare lyst til å ønske deg en så god dag, og helg, som mulig!:) Jeg har sansen for deg, og synes du er tøff. Ler ikke av deg, men smiler ofte av skrivestilen din! For, som fler andre her har skrevet, så er du utstyrt med en god porsjon(galgen)-humor:) Håper du fortsetter å spre den her på forum. Lykke til med alt. MR går nok fint, skal du se. Også så bra at du skal få komme til samtaler på DPS nå iallefall!

Klem fra meg

Hei igjen Ellipsen min :)

Tusen takk, jeg liker deg også :) Jeg er milevis unna tøff altså..!!

Vet ikke helt om NHD ville likt at jeg skrev så mye her, ganske paranoid i forhold til ham.. Men det er ikke så ille som det var kanskje akuratt det ;p Overbevist om at jeg plager ham når jeg skriver her... grrrr. Ikke at han har sagt noe da, jeg er bare paranoid, sikkert!

Men kan man fortsatt være paranoid om man er klar over det selv mon tro..hmm, noen må spørre nhd, for jeg tørr ikke ;) Men det er vel bare enda en rar ting som ikke betyr noe jeg lurer på.

Heldigvis så vil psyk.sykeplerier være med meg til MR'en.. Bittelitt dårlig samvittighet for at hun kanskje må vente på meg der men.. kan jo ta 30 minutter.. hun kommer til og kjede seg ihjel.

Tar den klemmen jeg ;) Nå er det endelig høst!!! ... men nå savner jeg sommern litt.. sikkert medisinene som gjør det.. :P

Gjest til ferri

Hei! Tusen takk, det betyr faktisk veldig mye for meg og høre det du sier nå :)

Jeg har veldig lyst til og skrive, men jeg har eeenda et bunnløst problem..Blir jo aldri fornøyd! Kule hode og rettetast.. Jeg har skrevet litt før, men så leser jeg det etterpå også ser det ut som en liga av 3åringer har funnet en blyant. Ingenting jeg gjør blir bra nok for meg. Det er ganske motivasjons drepende. Henger kanskje sammen med et dårlig selvbilde.

Eller kanskje jeg bare er lat.. negativt svar du fikk nå.. grr.. Jeg har velidig lyst til og skrive, men er så redd for at det ikke blir bra nok.

Ikke sensurer deg selv. Da ødelegger du den naturlige kreativiteten som gjør det interessant. Noen kan om nødvendig hjelpe deg med redigering og slikt i etterkant. Bare skriv i vei uten sperrer. Det er uansett bra å skrive også for sin egen skyld og sin egen prosess.

Du er ganske så skjønn du ferri :-) Vil aldri finne på å le av noe sånt, du er modig, vær stolt av deg selv fordi du klarte å skrive dette. Etterhvert vil du kanskje også klare å eie ordene.

Hva slags psykolog er dette, kan DPS slike ting? har de peiling? Har du kontakt med noen som faktisk kan dette? Sexologer osv?

Now come give me a hug. Jeg er stolt av deg i dag.

Å, hold kjeft ;) Nå hagler det jo med komplimenter her, bra jeg har en murvegg av en paraply med avsky for megselv, så de preller fort av ;)

Neida, blir kjempe glad jeg!! Tusen tusen takk!!!!!! =) Nå har jeg blitt kalt skjønn 4 ganger i livet mitt.. mmmm Deilig! :-)

Du er skjønnere !! hihi :)

Aner ikke hvordan psykolog det er enda. Legen spurte meg om jeg helst ville prate med en dame, eller en mannlig. Jeg sa det var det samme egentlig, bare personen var hyggelig.

Han sa det var en mannlig psykolog de hadde i tankene at jeg skulle få møte. Spurte ikke om han hadde noe erfaring i sexologi. Så det eneste jeg vet så langt er at det sannsynligvis er en mannlig psykolog jeg sannsynligvis skal få møte.

Skal spørre psyk.sykepleier når jeg skriver til henne i morgen jeg, om hva slags psykolog det er. Har ikke tenkt så mye over det, bare vært glad for at de mener jeg er klar for vidre hensvisning til spesialist tjenesten, og har ikke tenkt så langt utover det jeg enda.

Jeg har kontakt med lederen for LFTS, skriver litt email til henne iblandt, og hun har sagt at de kan støtte meg osv. Hun har tilbudt at jeg kan komme og prate med henne, men jeg har ikke turt enda... dumme angst og fobier hersker jo over meg fortsatt..

Jaaa, kleeeem, takk igjen :)

Å, hold kjeft ;) Nå hagler det jo med komplimenter her, bra jeg har en murvegg av en paraply med avsky for megselv, så de preller fort av ;)

Neida, blir kjempe glad jeg!! Tusen tusen takk!!!!!! =) Nå har jeg blitt kalt skjønn 4 ganger i livet mitt.. mmmm Deilig! :-)

Du er skjønnere !! hihi :)

Aner ikke hvordan psykolog det er enda. Legen spurte meg om jeg helst ville prate med en dame, eller en mannlig. Jeg sa det var det samme egentlig, bare personen var hyggelig.

Han sa det var en mannlig psykolog de hadde i tankene at jeg skulle få møte. Spurte ikke om han hadde noe erfaring i sexologi. Så det eneste jeg vet så langt er at det sannsynligvis er en mannlig psykolog jeg sannsynligvis skal få møte.

Skal spørre psyk.sykepleier når jeg skriver til henne i morgen jeg, om hva slags psykolog det er. Har ikke tenkt så mye over det, bare vært glad for at de mener jeg er klar for vidre hensvisning til spesialist tjenesten, og har ikke tenkt så langt utover det jeg enda.

Jeg har kontakt med lederen for LFTS, skriver litt email til henne iblandt, og hun har sagt at de kan støtte meg osv. Hun har tilbudt at jeg kan komme og prate med henne, men jeg har ikke turt enda... dumme angst og fobier hersker jo over meg fortsatt..

Jaaa, kleeeem, takk igjen :)

Men dette er jo super bra! Er det kristin r. du snakker med? når du vet hvem du skal til så kontakter du lfts og sjekker bakgrunnen hans/hennes, du skal forlange noen som har peiling her.

stolt!!!! :-)

Men dette er jo super bra! Er det kristin r. du snakker med? når du vet hvem du skal til så kontakter du lfts og sjekker bakgrunnen hans/hennes, du skal forlange noen som har peiling her.

stolt!!!! :-)

mm, nei. Tone Maria Hansen heter hun jeg har skrevet med siden November i fjord.. så det har hatt kontakt med henne lenge, bare så dumt at jeg er ikke tørr møte henne nede på kontoret hennes liksom.. men det skal vel komme :)

mm, nei. Tone Maria Hansen heter hun jeg har skrevet med siden November i fjord.. så det har hatt kontakt med henne lenge, bare så dumt at jeg er ikke tørr møte henne nede på kontoret hennes liksom.. men det skal vel komme :)

ah, hun er jo bare skjønn :-) varm og imøtekommende.. Jeg tror hun har svært mye å gi deg ferri.. forsøk å samle sammen litt mot og ta turen ned. Det kan sikre deg at du får den behandlingen du trenger og gi deg svar på mange spørsmål du garantert sitter med. hun har vært igjennom dette, hun kjenner miljøet og hun kjenner mange fagpersoner man kan kontakte.

ah, hun er jo bare skjønn :-) varm og imøtekommende.. Jeg tror hun har svært mye å gi deg ferri.. forsøk å samle sammen litt mot og ta turen ned. Det kan sikre deg at du får den behandlingen du trenger og gi deg svar på mange spørsmål du garantert sitter med. hun har vært igjennom dette, hun kjenner miljøet og hun kjenner mange fagpersoner man kan kontakte.

*fjor* :)

Kanskje jeg er klar for et møte snart ja.. må tenke litt på det.. eller, jeg burte jo ikke tenke på det.. bare gjøre det.. men du vet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...