Gå til innhold

Mageproblem ved snus-kutt


edmulig

Anbefalte innlegg

Hei, min mann har sluttet med snus for 4-5 måneder siden. Han var ikke storforbruker av snus, men brukte det flere ganger pr dag.

Hver gang han forsøker å slutte med snus får han store problemer med magen. Han får sure oppstøt og stort ubehag i magen. Hvorfor går ikke det over etter en måned eller to? Han har forsøkt å kutte ut forskjellige matvarer for å se om magen blir bedre, men ingenting hjelper.

Er det noen andre som har hatt lignende problem og hva gjorde du for å bli frisk?

Han har ikke gitt opp ennå og jeg håper han blir frisk igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snuselusa

Hei, min mann sluttet med snus engang, men han ble plaget veldig med forstoppelse etterpå. Startet da dessverre opp igjen ;(. Kan ikke huske at han hadde de problemene du beskriver. Har han prøvd med noe syrenøytraliserende?

Tror ellers kroppen vil "gå seg til" etterhvert, men det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, min mann sluttet med snus engang, men han ble plaget veldig med forstoppelse etterpå. Startet da dessverre opp igjen ;(. Kan ikke huske at han hadde de problemene du beskriver. Har han prøvd med noe syrenøytraliserende?

Tror ellers kroppen vil "gå seg til" etterhvert, men det kan ta litt tid.

Takk for svar.

Ja han spiser syrenøytraliserende hver dag.

Jeg syns det er rart at det skal ta såååå lang tid. Stakkars mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Takk for svar.

Ja han spiser syrenøytraliserende hver dag.

Jeg syns det er rart at det skal ta såååå lang tid. Stakkars mann!

Mannen min har også slitt med magesyre. Ikke etter noe snuskutt riktignok, men allikevel.

Mannen min har begynt med zink, etter anbefaling fra legen, og magesyreproblemene er borte.

Går iallefall og prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuselusa

Takk for svar.

Ja han spiser syrenøytraliserende hver dag.

Jeg syns det er rart at det skal ta såååå lang tid. Stakkars mann!

Ja, det er jo synd på han, men husk på alle fordelene han har ved å slutte. Man må vel lide litt for å få det bedre senere :).

Slik er det jo også med de som slutter å røyke, masse ubehag i begynnelsen, men så kommer fordelene etterhvert :). Lykke til med mannen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Snuseren

Gaviscon er vidundermedisin mot sure oppstøt. Jeg selv har erfaring med at syrenøytraliserende lett fører til forstoppelse, og det kan en jo også få av å slutte med snus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...