Gjest twin1 Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Hva skal jeg gjøre? Er uføretrygdet pr. tiden, er fysisk syk, har en kropp som hemmer meg veldig. Samme hva jeg prøver så faller jeg sammen og blir sittende Samtidig er jeg hyper i hodet, skulle gjordt tusen ting, driver å ringer til folk, måå bare prate (men de fleste er jo i arbeid, sukk). Så sitter jeg her, alene, for en tilværelse. Jeg ønsker meg en ny kropp, en som ikke er syk og som tåler mye, hvordan får jeg det? 0 Siter
frosken Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Kropper liker å få tilpassede utfordringer gjennom trening og aktivitet, og med sakte opptrapping av utfordringene. De kan riktignok protestere en del på å bli brukt, men i lengden tilpasser de seg og oppfører seg noe bedre. De liker ikke for mye passitivet... Dersom man har en kropp som er kjip, så er det bedre å ha vondt som følge av aktivitet enn å ha vondt som følge av passitivet! Ut i skogen med deg:-) 0 Siter
Gjest twin1 Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Kropper liker å få tilpassede utfordringer gjennom trening og aktivitet, og med sakte opptrapping av utfordringene. De kan riktignok protestere en del på å bli brukt, men i lengden tilpasser de seg og oppfører seg noe bedre. De liker ikke for mye passitivet... Dersom man har en kropp som er kjip, så er det bedre å ha vondt som følge av aktivitet enn å ha vondt som følge av passitivet! Ut i skogen med deg:-) Takk til deg . Var ute og gikk i skogen igår jeg og dagen før der. Men det resulterer alltid i en svært dårlig kropp, kjennes ut som jeg har melkesyre i hele kroppen og blir veldig stiv i mange dager etterpå. Prøver og feiler hele tiden. Har noen lunger som ikke har det helt bra, har du noen å låne bort? 0 Siter
bibben Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Kropper liker å få tilpassede utfordringer gjennom trening og aktivitet, og med sakte opptrapping av utfordringene. De kan riktignok protestere en del på å bli brukt, men i lengden tilpasser de seg og oppfører seg noe bedre. De liker ikke for mye passitivet... Dersom man har en kropp som er kjip, så er det bedre å ha vondt som følge av aktivitet enn å ha vondt som følge av passitivet! Ut i skogen med deg:-) En klok oppfordring som også jeg skal skrive meg bak øret! 0 Siter
Gjest twin1 Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 En klok oppfordring som også jeg skal skrive meg bak øret! Ja, visste ikke at frosker kunne være så kloke . Tror jeg må gå ut i skogen å se om jeg finner en..... 0 Siter
frosken Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Takk til deg . Var ute og gikk i skogen igår jeg og dagen før der. Men det resulterer alltid i en svært dårlig kropp, kjennes ut som jeg har melkesyre i hele kroppen og blir veldig stiv i mange dager etterpå. Prøver og feiler hele tiden. Har noen lunger som ikke har det helt bra, har du noen å låne bort? Jeg har en kroppdeler du godt kan få ha i fosterhjem en periode:-) Kanskje skal du i en periode kun gå i skogen annen hver dag, slik at du i litt mindre grad gir kroppen så mye å klage over? Til gjengjeld bør du være helt konsekvent med å gå de dagene du skal gå. Det blir ofte litt enten-eller dette med trening, kunsten er å lirke kroppen i gang, saaakte og så lure inn noen minutter ekstra for hver uke. Også kan det være greit å fortelle kroppen at den ikke må tro at det nytter med alle disse protestene, da du har tenkt å bruke den uansett. Uønsket atferd bør ignoreres også hos kropper! 0 Siter
Gjest twin1 Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Jeg har en kroppdeler du godt kan få ha i fosterhjem en periode:-) Kanskje skal du i en periode kun gå i skogen annen hver dag, slik at du i litt mindre grad gir kroppen så mye å klage over? Til gjengjeld bør du være helt konsekvent med å gå de dagene du skal gå. Det blir ofte litt enten-eller dette med trening, kunsten er å lirke kroppen i gang, saaakte og så lure inn noen minutter ekstra for hver uke. Også kan det være greit å fortelle kroppen at den ikke må tro at det nytter med alle disse protestene, da du har tenkt å bruke den uansett. Uønsket atferd bør ignoreres også hos kropper! Kan godt være forsterhjem en periode jeg . Det som er mest irriterende med denne kroppen er at jeg blir veldig dårlig av aktivitet. I tillegg har jeg disse bipolare "periodene" mine hvor jeg skal gjøre alt på en dag. Har hatt en sånn en nå hvor hodet fortsatt løper og kroppen er totalt utkjørt. Har i denne perioden prestert å melde meg på endel kurs, tatt kontakt med slekt og venner og lovet å møte dem i høst, har snakket med noen om jobb, har vasket og skurt huset. Nå er jeg helt på felgen fordi jeg, igjen, har gått over grensen for hva jeg egentlig tåler. Dårlig kombinasjon dette med dårlig kropp og bipolar. Nå begynner "vettet" å komme tilbake såpass at jeg skjønner at jeg ikke kommer til å greie alt det som jeg har planlagt. Skammer meg, for dette er ikke første gang det skjer at jeg må "dessverre si nei takk, kanskje senere." Jeg bør jo trene meg opp gradvis (fysisk), jeg vet det, men så blir jeg overaktiv da i noen dager. Akkurat nå kunne hodet mitt fått unna mye arbeid, men dessverre ikke kroppen. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Ja, visste ikke at frosker kunne være så kloke . Tror jeg må gå ut i skogen å se om jeg finner en..... Det er nok tydelig at noen av de kan være det :-) Si fra om du finner en der uti skogen også da 0 Siter
Gjest twin1 Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Det er nok tydelig at noen av de kan være det :-) Si fra om du finner en der uti skogen også da Hvis jeg finner en, skal jeg scanne den inn og legge den inn her 0 Siter
bibben Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Ja, visste ikke at frosker kunne være så kloke . Tror jeg må gå ut i skogen å se om jeg finner en..... hi-hi.... ...ja, se opp for veltrimmede frosker med selvlysende skrittellere rundt hele midjen. Noen er så "irriterende" aktive at det burde være skuddpremie på dem. De forstyrrer skogens mer bedagelig anlagte vesener! Men, kloke det er de, det kan ingen ta i fra dem! God tur til deg! 0 Siter
Gjest Bilen Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Kan godt være forsterhjem en periode jeg . Det som er mest irriterende med denne kroppen er at jeg blir veldig dårlig av aktivitet. I tillegg har jeg disse bipolare "periodene" mine hvor jeg skal gjøre alt på en dag. Har hatt en sånn en nå hvor hodet fortsatt løper og kroppen er totalt utkjørt. Har i denne perioden prestert å melde meg på endel kurs, tatt kontakt med slekt og venner og lovet å møte dem i høst, har snakket med noen om jobb, har vasket og skurt huset. Nå er jeg helt på felgen fordi jeg, igjen, har gått over grensen for hva jeg egentlig tåler. Dårlig kombinasjon dette med dårlig kropp og bipolar. Nå begynner "vettet" å komme tilbake såpass at jeg skjønner at jeg ikke kommer til å greie alt det som jeg har planlagt. Skammer meg, for dette er ikke første gang det skjer at jeg må "dessverre si nei takk, kanskje senere." Jeg bør jo trene meg opp gradvis (fysisk), jeg vet det, men så blir jeg overaktiv da i noen dager. Akkurat nå kunne hodet mitt fått unna mye arbeid, men dessverre ikke kroppen. Hva med å gå i svømmehallen? Det skal være lettere å trene der for de med dårlige kropper. Prøv å bruk energien din på kreative aktiviteter om du har anlegg for det. Håndarbeid, skrive, male. 0 Siter
Gjest twin1 Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Hva med å gå i svømmehallen? Det skal være lettere å trene der for de med dårlige kropper. Prøv å bruk energien din på kreative aktiviteter om du har anlegg for det. Håndarbeid, skrive, male. Hei og takk for gode råd! Svømming ville kanskje være noe ja... ellers strikker jeg endel, helst om vinteren . Må prøve å vri hjernen og finne på noe, skulle vel helst ha kommet meg ut i litt arbeid igjen. Det er ihvertfall målet mitt, bare det at jeg møter veggen og får nedturer innimellom. Ikke mange som kan ha en slik idiot i arbeid! 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Håper du har det bedre i dag. Fant du noen frosker i skogen`? 0 Siter
Gjest twin1 Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Håper du har det bedre i dag. Fant du noen frosker i skogen`? Lite med frosker der gitt...men, elg var det nok av (men de er jo ikke så kloke). Tenkte litt på middag, hadde jo vært deilig med noen froskelår, lettere å fange en frosk enn en elg . Har forøvrig hatt det så travelt idag at jeg tror det blir en veldig hurtig middag her til kvelds ( har ikke kjedet meg idag nei, har stresset så mye at jeg føler meg som ei dørmatte . Går det bra med deg idag da? 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 2. september 2007 Skrevet 2. september 2007 Lite med frosker der gitt...men, elg var det nok av (men de er jo ikke så kloke). Tenkte litt på middag, hadde jo vært deilig med noen froskelår, lettere å fange en frosk enn en elg . Har forøvrig hatt det så travelt idag at jeg tror det blir en veldig hurtig middag her til kvelds ( har ikke kjedet meg idag nei, har stresset så mye at jeg føler meg som ei dørmatte . Går det bra med deg idag da? Men elgkjøtt er jo godt da... Har du forsøkt å lage pizza av elgkjøtt? Nydelig Det frister ikke akkurat med froskelår Men annet hadde det vært å kysse en frosk, kansje hadde den blitt til en søt prins........ Hva ble det til middag i går da? Håper du har det bra i dag også. Jeg har det bra. Men merker jeg er i ferd med å bli dårligere igjen. Uka som gikk var fæl. På onsdag sov jeg fra 1530 til 0700 dagen etter. Sliten ja :-) Men jeg har god hjelp i sykepleieren min. Jeg har klart å åpne for litt følelser hos henne. Vi jobber ikke bare kognitivt. I morgen begynner jeg med trening på et treningsenter gjennom henne. Det er kun brukere av psykisk helse som er med. Er spent Håper du har en fin dag i dag. Nå må jeg stikke på jobb. klem :-) 0 Siter
Gjest twin1 Skrevet 2. september 2007 Skrevet 2. september 2007 Men elgkjøtt er jo godt da... Har du forsøkt å lage pizza av elgkjøtt? Nydelig Det frister ikke akkurat med froskelår Men annet hadde det vært å kysse en frosk, kansje hadde den blitt til en søt prins........ Hva ble det til middag i går da? Håper du har det bra i dag også. Jeg har det bra. Men merker jeg er i ferd med å bli dårligere igjen. Uka som gikk var fæl. På onsdag sov jeg fra 1530 til 0700 dagen etter. Sliten ja :-) Men jeg har god hjelp i sykepleieren min. Jeg har klart å åpne for litt følelser hos henne. Vi jobber ikke bare kognitivt. I morgen begynner jeg med trening på et treningsenter gjennom henne. Det er kun brukere av psykisk helse som er med. Er spent Håper du har en fin dag i dag. Nå må jeg stikke på jobb. klem :-) Idag er bare min yngste og meg her hjemme så vi venter med middag til ikveld. Da fikk jeg en bestilling på taco, det er visst fortsatt yndlingsretten til mine barn. Liker det vi voksne også da. Ellers har jeg ikke så mye å gjøre idag, må kanskje gå en tur i skogen idag også. Men været er ikke så mye og skryte av, vått og vind. Men det er jo bare å ta på litt klær og bryte seg ut . Sitter og funderer på hva jeg egentlig skal gjøre i fortsettelsen da. Kan jo ikke gå slik resten av livet. Har dager hvor jeg meget godt kan fungere i et eller annet arbeid. Men så har jeg disse ukene mine hvor jeg faller ned. Da er jeg ikke verdt smøret på brødskiva engang. Men dette har jeg vel sutret meg nok om her inne nå. Det heter jo så flott at man skal tenke positivt, og det forsøker jeg virkelig. Det store spørsmålet nå er hva jeg skal bli når jeg blir stor, og så må jeg prøve og ikke gape over for mye i gangen. Jeg er litt sånn, enten arbeider jeg for fullt, eller så blir det ingenting. Det finnes liksom ingen mellomting med meg, derfor er jeg redd nå for å gå på trynet enda engang hvis jeg begynner med noe. Skriver og skriver jeg nå, du trenger jo ikke lese alt dette tullet mitt da . Du greier deg fint i arbeid du nå da? Tror faktisk det er medisin og arbeide, det sosiale livet er ikke så mye å skryte av når du er ute av arbeidslivet. De du får kontakt med på dagtid er jo stort sett i samme situasjon som deg selv, mange snakker også bare om sine sykdommer og dette har jeg helt opp i halsen. Men nå skal jeg ut å lete frosker igjen , ha en fin dag du også!! 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Idag er bare min yngste og meg her hjemme så vi venter med middag til ikveld. Da fikk jeg en bestilling på taco, det er visst fortsatt yndlingsretten til mine barn. Liker det vi voksne også da. Ellers har jeg ikke så mye å gjøre idag, må kanskje gå en tur i skogen idag også. Men været er ikke så mye og skryte av, vått og vind. Men det er jo bare å ta på litt klær og bryte seg ut . Sitter og funderer på hva jeg egentlig skal gjøre i fortsettelsen da. Kan jo ikke gå slik resten av livet. Har dager hvor jeg meget godt kan fungere i et eller annet arbeid. Men så har jeg disse ukene mine hvor jeg faller ned. Da er jeg ikke verdt smøret på brødskiva engang. Men dette har jeg vel sutret meg nok om her inne nå. Det heter jo så flott at man skal tenke positivt, og det forsøker jeg virkelig. Det store spørsmålet nå er hva jeg skal bli når jeg blir stor, og så må jeg prøve og ikke gape over for mye i gangen. Jeg er litt sånn, enten arbeider jeg for fullt, eller så blir det ingenting. Det finnes liksom ingen mellomting med meg, derfor er jeg redd nå for å gå på trynet enda engang hvis jeg begynner med noe. Skriver og skriver jeg nå, du trenger jo ikke lese alt dette tullet mitt da . Du greier deg fint i arbeid du nå da? Tror faktisk det er medisin og arbeide, det sosiale livet er ikke så mye å skryte av når du er ute av arbeidslivet. De du får kontakt med på dagtid er jo stort sett i samme situasjon som deg selv, mange snakker også bare om sine sykdommer og dette har jeg helt opp i halsen. Men nå skal jeg ut å lete frosker igjen , ha en fin dag du også!! Har det bare bra, takk. Føler jeg har kommet et stykke lenger nå. Jeg har fått opp øynene litt mer igjen. Jeg også forsøker å tenke positivt så langt det lar seg gjøre. Det har vel vært mitt beste hjelpemiddel så langt. Men om det alltid er så bra, det tror jeg egentlig ikke. Litt usikker på det faktisk. Det finnes vel en viss balanse her også, kansje..? Hva pleier du å gjøre på dagtid, har du noe fast å gå til, feks trening eller lign? Jeg tror på at dette er god medisin. Også å jobbe, om man kan det. Jeg har lyst til å jobbe mye mer enn jeg gjør. Men psykepl.min bremser meg. Til å begynne med jobba jeg hver dag, ca 4 - 5 timer. Men det gikk ikke så bra.. så nå jobber jeg maks 9 timer i uka, 3 dgr i uka. Jeg liker det. Har så utrolig trivelige og blide kollegaer. Jeg gleder meg for hver arb. dag. selv om jeg er dønn sliten før jeg starter, er dette ofte glemt når jeg først har kommet meg dit. Håper du har en fin dag i dag, Twin1. DU får scanne inn frosken om du finner en søt en:o) 0 Siter
Gjest twin1 Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Har det bare bra, takk. Føler jeg har kommet et stykke lenger nå. Jeg har fått opp øynene litt mer igjen. Jeg også forsøker å tenke positivt så langt det lar seg gjøre. Det har vel vært mitt beste hjelpemiddel så langt. Men om det alltid er så bra, det tror jeg egentlig ikke. Litt usikker på det faktisk. Det finnes vel en viss balanse her også, kansje..? Hva pleier du å gjøre på dagtid, har du noe fast å gå til, feks trening eller lign? Jeg tror på at dette er god medisin. Også å jobbe, om man kan det. Jeg har lyst til å jobbe mye mer enn jeg gjør. Men psykepl.min bremser meg. Til å begynne med jobba jeg hver dag, ca 4 - 5 timer. Men det gikk ikke så bra.. så nå jobber jeg maks 9 timer i uka, 3 dgr i uka. Jeg liker det. Har så utrolig trivelige og blide kollegaer. Jeg gleder meg for hver arb. dag. selv om jeg er dønn sliten før jeg starter, er dette ofte glemt når jeg først har kommet meg dit. Håper du har en fin dag i dag, Twin1. DU får scanne inn frosken om du finner en søt en:o) Har ikke funnet en eneste frosk her. Gikk 7 km igår, denne kloke frosken som er her inne kan ihvertfall ikke bo i nærområdet mitt ). Nei, har ikke noe fast å gå til for øyeblikket og det er jeg fryktelig lei meg for akkurat nå. Det gikk ganske greit i sommer da det var ferie og barna var hjemme. Men nå blir jeg mye ensom, merker jeg. Føler meg utafor alt liksom, andre har jo en jobb stort sett. Prøvde meg i jobb siste vinter, men dette gikk ikke bra. Tåler stress veldig dårlig og ble sykere igjen. Men jeg har ikke tatt kveld enda, må forsøke igjen, men det må bli noe helt annet enn sist. Skulle vel også ha begynt med noen medisiner igjen, det var slik jeg kom meg ut i arbeid sist, men så kom jo alle bivirkningene på lamictal da. Men må vel innrømme at jeg hadde det veldig bra sånn psykisk sett da jeg brukte dem, innså hvor godt andre, friske mennesker har det liksom. Det blir vel ei råd, sitter egentlig og funderer på å ringe denne behandleren min igjen, kommer vel ikke videre ved å sitte her og trykke heller . Har ikke noe fast å gå til annet enn en hobby som jeg er svært glad i da (blir lett gjenkjennelig hvis jeg sier hva det er . Håper du får denne utredningen din snart da, du må bare stå på, klag hvis de ikke overholder fristen. Jeg har ihvertfall funnet ut at det er ingen andre som står på for meg, så ønsker jeg forandring så må jeg gjøre noe aktivt selv. Lykke til videre, ikke- aldri gi opp!! 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Har ikke funnet en eneste frosk her. Gikk 7 km igår, denne kloke frosken som er her inne kan ihvertfall ikke bo i nærområdet mitt ). Nei, har ikke noe fast å gå til for øyeblikket og det er jeg fryktelig lei meg for akkurat nå. Det gikk ganske greit i sommer da det var ferie og barna var hjemme. Men nå blir jeg mye ensom, merker jeg. Føler meg utafor alt liksom, andre har jo en jobb stort sett. Prøvde meg i jobb siste vinter, men dette gikk ikke bra. Tåler stress veldig dårlig og ble sykere igjen. Men jeg har ikke tatt kveld enda, må forsøke igjen, men det må bli noe helt annet enn sist. Skulle vel også ha begynt med noen medisiner igjen, det var slik jeg kom meg ut i arbeid sist, men så kom jo alle bivirkningene på lamictal da. Men må vel innrømme at jeg hadde det veldig bra sånn psykisk sett da jeg brukte dem, innså hvor godt andre, friske mennesker har det liksom. Det blir vel ei råd, sitter egentlig og funderer på å ringe denne behandleren min igjen, kommer vel ikke videre ved å sitte her og trykke heller . Har ikke noe fast å gå til annet enn en hobby som jeg er svært glad i da (blir lett gjenkjennelig hvis jeg sier hva det er . Håper du får denne utredningen din snart da, du må bare stå på, klag hvis de ikke overholder fristen. Jeg har ihvertfall funnet ut at det er ingen andre som står på for meg, så ønsker jeg forandring så må jeg gjøre noe aktivt selv. Lykke til videre, ikke- aldri gi opp!! Flink du er da, 7 km er langt!! Synes du høres positiv ut. Hadde du bodd i nærheten, kunne vi sikkert funnet på mye morsomt sammen og fylt dagene med noe annet enn det som er negativt. Gleder meg til den dagen jeg ikke føler meg "avhengig" av å være her. En dag vil jeg gjerne se meg tilbake og tenke på hvilken jobb jeg har lagt ned for å komme meg dit jeg vil. Gleder meg til å få ting litt mer på plass, og oppleve mindre kaos i hverdagen. Jobber aktivt sammen med psykepl. for å klare det. Og, jeg går små skritt fremover! Selv om jeg også faller litt bakover (som feks i helgen:) Jeg står på, jeg. Har ikke mistet motet enda. Det skal vel mye til før jeg gjør det. Jeg må gi det en sjanse. Skal snakke med legen ang utredningen i dag. Høre hva han mener, om det er "forsvarlig" å vente, så jeg kommer til en dyktig en. Nå har jeg tilbringt dagen her på dol, jeg som hadde andre planer. Og plutselig er barna snart ferdige på skolen. Hm.... Ønsker deg en så god dag som mulig:-) 0 Siter
Gjest twin1 Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Flink du er da, 7 km er langt!! Synes du høres positiv ut. Hadde du bodd i nærheten, kunne vi sikkert funnet på mye morsomt sammen og fylt dagene med noe annet enn det som er negativt. Gleder meg til den dagen jeg ikke føler meg "avhengig" av å være her. En dag vil jeg gjerne se meg tilbake og tenke på hvilken jobb jeg har lagt ned for å komme meg dit jeg vil. Gleder meg til å få ting litt mer på plass, og oppleve mindre kaos i hverdagen. Jobber aktivt sammen med psykepl. for å klare det. Og, jeg går små skritt fremover! Selv om jeg også faller litt bakover (som feks i helgen:) Jeg står på, jeg. Har ikke mistet motet enda. Det skal vel mye til før jeg gjør det. Jeg må gi det en sjanse. Skal snakke med legen ang utredningen i dag. Høre hva han mener, om det er "forsvarlig" å vente, så jeg kommer til en dyktig en. Nå har jeg tilbringt dagen her på dol, jeg som hadde andre planer. Og plutselig er barna snart ferdige på skolen. Hm.... Ønsker deg en så god dag som mulig:-) Takk skal du ha, en fortsatt fin dag til deg også )!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.