Gå til innhold

blandet angst depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Ber om hjelp

Hei jeg har startet på Remeron som førstevalg for angst. Vet at det ikke er vanlig. Er på mange måter høytfungerende, og få kjenner til at jeg har problemer. Tåler ikke å være alene, men greier oftest å unngå det uten at det blir påfallende etc. Strever med oppgaver som krever konsentrasjon. Psykiateren min anbefalte abilify, men der går foreløpig grensen for meg. Jeg vil gjerne ha hjelp mot angsten men tenker at nevroleptika ikke er tingen. Behandleren min tenker at det er lurt å dempe tankepresset. Blir ikke oppfattet som psykotisk, men er fryktelig fortvilet. Det er ikke lett for meg å bytte behandler uten å reise langt. Har du noen erfaring med bruk av abilify i små doser for mine problemer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284296-blandet-angst-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg svarer kun basert på egne erfaringer, men antipsykotika som feks abilify og zeldox som er de "milde" apsykotikaene, har iallefall ikke dempet angsten min når jeg har prøvd de. Abilify tar dessuten uker før man kan måle effekt. Synes det er en uting at leger foreskriver antipsykotika til folk med nevroser. Selv jeg som regnes som om jeg har hatt psykotiske episoder innimellom har hatt økt angst på feks zeldox. Abilify har jeg ikke prøvd dog.

jeg svarer kun basert på egne erfaringer, men antipsykotika som feks abilify og zeldox som er de "milde" apsykotikaene, har iallefall ikke dempet angsten min når jeg har prøvd de. Abilify tar dessuten uker før man kan måle effekt. Synes det er en uting at leger foreskriver antipsykotika til folk med nevroser. Selv jeg som regnes som om jeg har hatt psykotiske episoder innimellom har hatt økt angst på feks zeldox. Abilify har jeg ikke prøvd dog.

glemte å si at antidepressiva derimot har hatt stor hjelp på angsten min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...