Gå til innhold

nhd

Gjest Jente31

Anbefalte innlegg

Gjest frekk hva er det

....Noen ganger har jeg lurt på om det er så lurt å bruke fast nick. Det har ikke alltid vært lett. Men på den måten har jeg vokst og bl.a lært meg til at andre får bare mene og tro hva de vil om meg. Som nå:)....

.........................

Synes det er fint at du bruker fast nikk, og at du føler vekst pga dette.

Og ja... jeg og andre kan mene hva de vil. Det som teller er hva du føler inne i deg.

Men en ting har forundret meg veldig. Du har hele tiden hevdet at du er så redd for å være synlig.

Dette er et forum hvor du kan være helt usynlig hvis du vil.

Allikevel er du den som for meg er mest synlig.

Men jeg ser det som en styrke, en positiv ting, og ikke noe negativt.

Men det blir som om du står og roper... ikke se meg... ikke se meg.

Og da vil selvfølgelig alle snu seg og se hvem det er som roper............

Og du blir sett

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283690
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Cilien

2

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• mariaflyfly

1

• Adriana

1

Det er begrenset hvor mange svar nhd gir pr dag og du poster 98% av innleggene dine til nhd og presiserer hvor viktig det er for deg at han svarer deg

Jeg føler meg ganske sikker på at NHD sjøl er kapabel til å sile ut de innleggene han føler er viktig at han svarer på, og de som er mindre viktige.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283692
Del på andre sider

Gjest ikke for ¨å være frekk

Merkelig hvordan vi mennesker kan oppfatte en side av samme sak på to vidt forskjellige måter.

Jeg synes det virker som om nhd er for jente 31 jeg.

Og jeg har undret meg på hvor mange svar hun har klart å få ut av ham, mens andre her inne kan se langt etter noe som ligner på svar.

Hun er etter min mening den som defintivt har fått flest svar.

Men du har et poeng....

Det blir noe grenseløst over innleggene.

Og for meg er det ufattelig hvordan noen kan feste seg ved en person på den måten etter å ha tastet på internett.

Men, men vi er jo forskjellige.... og godt er det.

"Og jeg har undret meg på hvor mange svar hun har klart å få ut av ham, mens andre her inne kan se langt etter noe som ligner på svar. Hun er etter min mening den som defintivt har fått flest svar.

Men du har et poeng.... Det blir noe grenseløst over innleggene."

- Og her er vi inne på sakens kjerne. Jeg er bare forferdelig dårlig til å ordlegge meg. I tillegg til at jeg ble litt provosert. Som du (?) skrev i et annet innlegg, det er ofte "bønn" om svar og det er "utrolig viktig" med svar på "akkurat dette". Men det er ikke "nødvendig" med svar om han ikke har tid...

For all del, det er beundringsverdig at Jente31 har kommet seg videre på den måten hun har gjort. Det jeg egentlig vil frem til er at hun må begynne å stå på egne ben. I tillegg er det helt sikkert mange flere som gjerne skulle hatt like mye hjelp av NHD, uten at de skriver bønner om hjelp fordet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283741
Del på andre sider

Dette er jo en anonym måte å kommunisere på, og da kan du vel bare poste svaret ditt her ute som alle andre? Du viser jo ikke ditt rette navn uansett. Er det ikke det som er vitsen med hele siden, at vi kan få hjelp uten at vi trenger å gjøre oss til kjenne? De fleste gangene vil jo svaret ditt ha interesse for flere enn deg selv, så det er bare fint om vi andre kan få se nhd sitt svar også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283783
Del på andre sider

Dette er jo en anonym måte å kommunisere på, og da kan du vel bare poste svaret ditt her ute som alle andre? Du viser jo ikke ditt rette navn uansett. Er det ikke det som er vitsen med hele siden, at vi kan få hjelp uten at vi trenger å gjøre oss til kjenne? De fleste gangene vil jo svaret ditt ha interesse for flere enn deg selv, så det er bare fint om vi andre kan få se nhd sitt svar også.

Noen ganger kan en jo ha spørsmål som en ikke tørr å stille her inne (som er veldig spesielle for den det gjelder), av frykt for å bli gjenkjent. Tror i alle tilfelle NHD er istand til å sile ut det han vil svare på og ikke, det må bli hans problem.

Dessuten synes jeg ikke vi skal være misunnelige på jente 31 fordi hun søker hjelp her og måten hun gjør dette på. Synes hun er tøff jeg, når hun har kommet seg gjennom denne prosessen så vil vel spørsmålene avta også, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283798
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Wita (Jeg er sterkere :)

Jeg vil ikke la det gå innpå meg. FOr nå vet jeg mer;

Jeg har lært ganske mye mens jeg har vært her, og vet så godt med meg selv at jeg aldri har innbilt meg,eller hatt noe ønske om, at nhd er her "bare for meg". Og - at jeg hverken har forventet eller krevd å få svar.

Derimot har jeg alltid satt stor pris på de svar jeg har fått, og det at jeg er blitt tatt alvorlig. Både av nhd og andre brukere.

For det er som du sier: jeg vil bare fremover. Og det er så tydelig at det er den veien det har gått.

Noen ganger har jeg lurt på om det er så lurt å bruke fast nick. Det har ikke alltid vært lett. Men på den måten har jeg vokst og bl.a lært meg til at andre får bare mene og tro hva de vil om meg. Som nå:)

Jeg snakket i går med "enhet for fristbrudd", ble anbefalt det av "fritt sykehusvalg". De vil nå kjøpe en tjeneste (på det private markedet, om jeg har forstått det riktig) og gi meg en utredning innen to uker. I den forbindelse tenkte jeg å høre med nhd om han kunne anbefale en god "kollega" i mitt fylke. For jeg vet ikke hvor enig legen min vil være i at jeg drar langt for utredning osv.

Tusen takk for støtten :-)

Synes du er tøff jeg! Stå på og ikke bry deg om alle som blir sjalu fordi du får hjelp. Kanskje skulle de gjøre det samme selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283800
Del på andre sider

Noen ganger kan en jo ha spørsmål som en ikke tørr å stille her inne (som er veldig spesielle for den det gjelder), av frykt for å bli gjenkjent. Tror i alle tilfelle NHD er istand til å sile ut det han vil svare på og ikke, det må bli hans problem.

Dessuten synes jeg ikke vi skal være misunnelige på jente 31 fordi hun søker hjelp her og måten hun gjør dette på. Synes hun er tøff jeg, når hun har kommet seg gjennom denne prosessen så vil vel spørsmålene avta også, vil jeg tro.

Enig i det, svaret mitt var vel mest generelt ment. Selv er jeg heldig og har en psykiater jeg kan spørre om det jeg lurer på hvis det er veldig personlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283814
Del på andre sider

Enig i det, svaret mitt var vel mest generelt ment. Selv er jeg heldig og har en psykiater jeg kan spørre om det jeg lurer på hvis det er veldig personlig.

Ja, da er du heldig, jeg har også hatt fagpersoner rundt meg helt til nå og det har vært trygt og godt. Nå har jeg en jeg kan kontakte hvis ting blir skikkelig ille og det gjør at jeg "vegrer" meg for å ta kontakt. Hvor ille skal det være liksom og så venter jeg heller ei uke, to uker, kanskje blir det bedre. Ja, ja skal egentlig ikke klage idag, har en meget god dag idag :).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283828
Del på andre sider

Enig med innleggene nedenfor som stiller seg kritisk til at du hele tiden krever så mye oppmerksomhet fra nhd. Selv har jeg postet flere spørsmål som er viktige for meg uten å få svar, og sånn er det nok for mange.

Syns du skal begynne å ta litt hensyn til at det er flere enn du som har behov.

Må bare si meg hjertens ENIG med "blir du aldri fornøyd".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283856
Del på andre sider

Gjest frekk hva er det?

"Og jeg har undret meg på hvor mange svar hun har klart å få ut av ham, mens andre her inne kan se langt etter noe som ligner på svar. Hun er etter min mening den som defintivt har fått flest svar.

- Og her er vi inne på sakens kjerne. Jeg er bare forferdelig dårlig til å ordlegge meg. I tillegg til at jeg ble litt provosert. Som du (?) skrev i et annet innlegg, det er ofte "bønn" om svar og det er "utrolig viktig" med svar på "akkurat dette". Men det er ikke "nødvendig" med svar om han ikke har tid...

For all del, det er beundringsverdig at Jente31 har kommet seg videre på den måten hun har gjort. Det jeg egentlig vil frem til er at hun må begynne å stå på egne ben. I tillegg er det helt sikkert mange flere som gjerne skulle hatt like mye hjelp av NHD, uten at de skriver bønner om hjelp fordet.

Jeg er enig med deg.

Det er lenge siden jeg begynte å lure på når strømmen av svar fra nhd til jente31 skulle avta.

Men det er vel her som alle andre steder. Den som skriker høyest blir hørt.

Men så er ikke alle like flinke til å tigge og smiske heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283868
Del på andre sider

Jeg er enig med deg.

Det er lenge siden jeg begynte å lure på når strømmen av svar fra nhd til jente31 skulle avta.

Men det er vel her som alle andre steder. Den som skriker høyest blir hørt.

Men så er ikke alle like flinke til å tigge og smiske heller.

Jeg tror faktisk ikke at de svarene Nhd gir til jente 31 har noen betydning for hvor mange svar du og andre får her inne. Synes du skal unne henne dette istedet for å bli så sjalu! For noen er det faktisk lettere å skrive om sine problemer enn å ta dem opp muntlig, sånn sett er dette et kjempeflott sted å få litt hjelp for dem som sliter med å få fram ting ellers. Og synes du selv at du aldri får svar så får du prøve på nytt og på nytt, ikke gi opp :))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283880
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jente31

Hei!

Gratulerer med jobb:) Synes du har vært flink. Nå håper jeg også du er sterk nok til ikke å bry deg om kommentarene nedenfor. Du har vist at du vil fremover med spørsmålene dine og da blir det selfølgelig mer motiverende å svare også.

Noen skriver bare for å klage. Det gjør ikke du.

Jeg skrev til deg tidligere i dag at jeg ikke skulle bry meg om disse innleggene. Men jeg merker det tar på likevel. Det føles så urettferdig at noen går til "angrep" på meg slik. Sier at jeg tigger, skriker høyt, bønnfaller, ikke tar hensyn til ander osv.Det er ikke meg. Migrenen er også på vei igjen, og jeg måtte også hente sønnen min fra faren fordi ting skjedde der igjen. Ikke har jeg lyst til å bruke dol mer heller. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Beklager at jeg syter nå. Det er egentlig ikke meningen det heller. Men jeg har det ikke bra nå. Tror at jeg må gjøre alvor ut av å kontakte advokaten som jeg ble anbefalt. Jeg har forsøkt å drøye det, i håp om at bup kan hjelpe. Har ikke hatt energi til å gå så langt. Det har vært så skremmende. Det er skremmende å være så sliten også, og ha en følelse av å "kollapse" annenhver dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283948
Del på andre sider

Gjest frekk hva er det?

Jeg tror faktisk ikke at de svarene Nhd gir til jente 31 har noen betydning for hvor mange svar du og andre får her inne. Synes du skal unne henne dette istedet for å bli så sjalu! For noen er det faktisk lettere å skrive om sine problemer enn å ta dem opp muntlig, sånn sett er dette et kjempeflott sted å få litt hjelp for dem som sliter med å få fram ting ellers. Og synes du selv at du aldri får svar så får du prøve på nytt og på nytt, ikke gi opp :))

Ser at det nok kan virke som om jeg føler meg forbigått.

Men jeg har aldri spurt nhd om noe her inne.

Så jeg føler nok ingen av de følelsene du tilegner meg.

Jeg må vel innrømme for meg selv at det ikke er svarene i seg selv som provoerer meg, men fremgansmåten som blir brukt når det ønskes svar.

Alle føler vel at sine spørsmål er viktige. Og jeg føler vel trang til å forsvare de som jeg ofte har observert ikke har fått svar her inne.

Liker ikke at enkelte alltid havner først i køen, nettopp fordi de er flinke til å få viljen sin, og har lært metoder for å få det til.

Jar har mer vondt av de som trenger hjelp, men som ikke er i stand til å vise det, eller uttrykke det.

Jeg blir kanskje ekstra provosert når det kommer til helsevesenet. der de skal ha forståelse og se dette.

Men ser at jeg gikk litt langt i mine uttalelser under mitt siste svar til... ikke for å være frekk....

Det var mer et uttrykk for frustrasjon over hjelpeapparatet generelt og jeg kom med noen umodne uttallelser.

Jeg følte vel trang til å forsvare de som som følte at de

Men jeg var litt på grensen i mitt siste svar her

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283957
Del på andre sider

Det er da ingen her som kan bestemme hva noen av de andre skal gjøre. Herregud, mennesker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283983
Del på andre sider

Gjest Jente31

Ser at det nok kan virke som om jeg føler meg forbigått.

Men jeg har aldri spurt nhd om noe her inne.

Så jeg føler nok ingen av de følelsene du tilegner meg.

Jeg må vel innrømme for meg selv at det ikke er svarene i seg selv som provoerer meg, men fremgansmåten som blir brukt når det ønskes svar.

Alle føler vel at sine spørsmål er viktige. Og jeg føler vel trang til å forsvare de som jeg ofte har observert ikke har fått svar her inne.

Liker ikke at enkelte alltid havner først i køen, nettopp fordi de er flinke til å få viljen sin, og har lært metoder for å få det til.

Jar har mer vondt av de som trenger hjelp, men som ikke er i stand til å vise det, eller uttrykke det.

Jeg blir kanskje ekstra provosert når det kommer til helsevesenet. der de skal ha forståelse og se dette.

Men ser at jeg gikk litt langt i mine uttalelser under mitt siste svar til... ikke for å være frekk....

Det var mer et uttrykk for frustrasjon over hjelpeapparatet generelt og jeg kom med noen umodne uttallelser.

Jeg følte vel trang til å forsvare de som som følte at de

Men jeg var litt på grensen i mitt siste svar her

Slutt nå! Jeg har hørt nok. Du har fått ut din frustrasjon. Hvis jeg er så ille som du sier får du sende en mail til nhd eller til webmaster å klage i stedet for å henge meg ut slik du gjør. Ikke nok med at eksen går løs på gutten min i kveld, men du også bare hamrer løs på meg. Så; slutt! Nå!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283986
Del på andre sider

Gjest butterfly24

Slutt nå! Jeg har hørt nok. Du har fått ut din frustrasjon. Hvis jeg er så ille som du sier får du sende en mail til nhd eller til webmaster å klage i stedet for å henge meg ut slik du gjør. Ikke nok med at eksen går løs på gutten min i kveld, men du også bare hamrer løs på meg. Så; slutt! Nå!!

ønsker deg lykke til,jeg har ikke vært blant de som har svart på dine innlegg,men fikk lyst nå,når du næremst blir beskyldt for å ta opp plassen til andre...Håper det ordner seg!Om du slutter her på dol eller ei,håper du finner et setd du kan få være åpen og ærlig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2283995
Del på andre sider

Jeg er glad du klarte å si ifra selv tydelig.Det var på sin plass også og fint at du ikke bare tar imot all mulig urimelig kritikk og negative tilbakemeldinger uten å forsvare deg eller stå på din rett : ).En ting er å ta imot konstruktiv kritikk, en annen ting er å la seg overkjøre.Synes du er flink og tøff jeg ; )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2284000
Del på andre sider

Sender over litt tykk hud til deg så du kan ha rundt deg ikveld. Livet er ikke bestandig enkelt og det skal det vel heller ikke være. Stå på du, ikke la deg knekke, ukrutt forgår aldri ;))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/2/#findComment-2284009
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...