Gå til innhold

nhd

Gjest Jente31

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

ønsker deg lykke til,jeg har ikke vært blant de som har svart på dine innlegg,men fikk lyst nå,når du næremst blir beskyldt for å ta opp plassen til andre...Håper det ordner seg!Om du slutter her på dol eller ei,håper du finner et setd du kan få være åpen og ærlig!

Setter stor pris på støtte fra dere, særlig i kveld. Og til tvin1 som har stått på for meg i dag. Jeg har ikke orket å svare så mye idag. Jeg ville heller ikke legge dette på meg, og jeg forsøkte å unngå det, men da sønnen min ringte og fortalte hva som hadde skjedd, og at han var redd, knakk jeg omtrent sammen. Men nå er det bedre. Så tusen takk, for som orpah2 også sier er ikke dette konstruktiv kritikk. Det vet jeg med meg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2284010
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Cilien

2

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• mariaflyfly

1

• Adriana

1

Jeg skrev til deg tidligere i dag at jeg ikke skulle bry meg om disse innleggene. Men jeg merker det tar på likevel. Det føles så urettferdig at noen går til "angrep" på meg slik. Sier at jeg tigger, skriker høyt, bønnfaller, ikke tar hensyn til ander osv.Det er ikke meg. Migrenen er også på vei igjen, og jeg måtte også hente sønnen min fra faren fordi ting skjedde der igjen. Ikke har jeg lyst til å bruke dol mer heller. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Beklager at jeg syter nå. Det er egentlig ikke meningen det heller. Men jeg har det ikke bra nå. Tror at jeg må gjøre alvor ut av å kontakte advokaten som jeg ble anbefalt. Jeg har forsøkt å drøye det, i håp om at bup kan hjelpe. Har ikke hatt energi til å gå så langt. Det har vært så skremmende. Det er skremmende å være så sliten også, og ha en følelse av å "kollapse" annenhver dag.

Hei!

Det er ikke hyggelig å få slike tilbakemeldinger enten man er frisk eller syk. Men det er bare en datamaskin som gir deg tilbakemeldingene. Ingen du trenger å forholde deg til i det virkelige liv:) Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være plagsomt for noen at du søker hjelp. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være plagsomt for noen at du får svar heller og det er ikke riktig at du får svar hver gang.

NHD svarer på bakgrunn av spørsmålene. Ikke hvem som spør. Dessuten får du ikke svar hver gang, slik det påstås her.

Du vet jo med deg selv at du har gjort det riktige. Du har blitt anbefalt å bruke forumet frem til hjelpen er på plass. Du har brukt forumet riktig og gjort hva du har blitt anbefalt.

Du har vært takknemlig. Ikke bare mot NHD, men oss andre også. Jeg har riktignok ikke så mye å bidra med alltid, men da har andre hatt. Frosken f.eks er flink. Hun tror jeg har vært like mye til hjelp som nhd. Det er vel samme hvem som svarer egentlig, bare du får hjelp av noen.

Hvorfor skulle du ikke få lov til det? Skulle nesten tro noen ser på dette som en konkuranse. Hvem får mest oppmerksomhet? Ikke bry deg om det du.

Det er mye som har skjedd siden du begynte å skrive. Du har tatt tak i mye.

Det har ikke vært bare syting på deg .Du har stilt konstruktive spørsmål. Du har delt gode dager og fremgang og du har søkt hjelp når de dårlige dagene har kommet.

Jeg håper de gode dagene blir flere og flere og at ting faller på plass.

Fortsett å spør du. Enten får du svar eller så får du det ikke og det vet du jo at slik er det:)

Dette med å bruke forskjellige nick, kan være greit om du føler for det. Det kan imidlertid gjøre det vanskeligere å svare,når man ikke kjenner bakgrunnen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2284011
Del på andre sider

Gjest Jente31

Hei!

Det er ikke hyggelig å få slike tilbakemeldinger enten man er frisk eller syk. Men det er bare en datamaskin som gir deg tilbakemeldingene. Ingen du trenger å forholde deg til i det virkelige liv:) Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være plagsomt for noen at du søker hjelp. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være plagsomt for noen at du får svar heller og det er ikke riktig at du får svar hver gang.

NHD svarer på bakgrunn av spørsmålene. Ikke hvem som spør. Dessuten får du ikke svar hver gang, slik det påstås her.

Du vet jo med deg selv at du har gjort det riktige. Du har blitt anbefalt å bruke forumet frem til hjelpen er på plass. Du har brukt forumet riktig og gjort hva du har blitt anbefalt.

Du har vært takknemlig. Ikke bare mot NHD, men oss andre også. Jeg har riktignok ikke så mye å bidra med alltid, men da har andre hatt. Frosken f.eks er flink. Hun tror jeg har vært like mye til hjelp som nhd. Det er vel samme hvem som svarer egentlig, bare du får hjelp av noen.

Hvorfor skulle du ikke få lov til det? Skulle nesten tro noen ser på dette som en konkuranse. Hvem får mest oppmerksomhet? Ikke bry deg om det du.

Det er mye som har skjedd siden du begynte å skrive. Du har tatt tak i mye.

Det har ikke vært bare syting på deg .Du har stilt konstruktive spørsmål. Du har delt gode dager og fremgang og du har søkt hjelp når de dårlige dagene har kommet.

Jeg håper de gode dagene blir flere og flere og at ting faller på plass.

Fortsett å spør du. Enten får du svar eller så får du det ikke og det vet du jo at slik er det:)

Dette med å bruke forskjellige nick, kan være greit om du føler for det. Det kan imidlertid gjøre det vanskeligere å svare,når man ikke kjenner bakgrunnen.

Tusen takk for ditt øre i kveld, jeg føler meg bedre allerede. Jeg liker ikke å "buse" ut på denne måten. Det er egentlig noe som er vanskelig, men jeg må bli flinkere til det tror jeg. For du verden det var godt (selv om jeg valgte deg...håper det er ok)

Som du sier er det bare en datamaskin. Rart man skal reagere slik da. Men det er nok mer trening som skal til tenker jeg. Håper jeg. Og igjen, tusen takk :) Du har vært til god hjelp for meg, du var bl.a den første som fikk meg til å "våkne" ang exen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2284017
Del på andre sider

Tusen takk for ditt øre i kveld, jeg føler meg bedre allerede. Jeg liker ikke å "buse" ut på denne måten. Det er egentlig noe som er vanskelig, men jeg må bli flinkere til det tror jeg. For du verden det var godt (selv om jeg valgte deg...håper det er ok)

Som du sier er det bare en datamaskin. Rart man skal reagere slik da. Men det er nok mer trening som skal til tenker jeg. Håper jeg. Og igjen, tusen takk :) Du har vært til god hjelp for meg, du var bl.a den første som fikk meg til å "våkne" ang exen.

Ja, det er bare en datamaskin.Helt naturlig å reagere slik du gjør. Noen tilbakemeldinger kan det av og til være greit å høre på. Spesielt om man føler seg truffet. Gjør man ikke det får man bare sile dem vekk. Jeg synes som sagt at du har bevist at du vil noe med spørsmålene dine.

Jeg har også vært såret over tilbakemeldinger jeg har fått. Spesielt den gangen jeg ble kalt vestkantberte. Hoppet nesten i taket;o) Jeg er ei jordnær jente fra landet. Ja jeg bor der,men vestkantberte er noe helt annet nemlig;o)

Men det viktigste er jo at ikke noen i min bekjentskapskrets ville ha tenkt tanken på meg slik. Så da får datamaskinen bare si hva den vil. Den kan jeg slå av nemlig:)

Det var en dum sammenligning. Bare det Jeg husket på i farten.Det vil alltids være forskjellige meninger og det er en selv som vet hvilken som er riktig. Da siler du vekk de andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2284022
Del på andre sider

Gjest enig og

Enig med innleggene nedenfor som stiller seg kritisk til at du hele tiden krever så mye oppmerksomhet fra nhd. Selv har jeg postet flere spørsmål som er viktige for meg uten å få svar, og sånn er det nok for mange.

Syns du skal begynne å ta litt hensyn til at det er flere enn du som har behov.

HELT enig med deg! Alle har spørsmål som er viktige!Riktig å få si fra syns jeg uten å bli beskyldt for "drittkasting"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2284079
Del på andre sider

Hvis du har et spm som gjør at du er redd for å bli gjenkjent så kan du vel bare bruke et annet nick for akkurat det spm? Sånn at det ikke kobles til nicket ditt og alt det andre du har fortalt om deg selv liksom.

Jeg tenkte på det før jeg spurte om mail. Men jeg ønsker ikke å offentliggjøre mitt bosted på dol.

Hadde jeg spurt anonymt, ville jeg blitt gjenkjent. For jeg ville bare spørre nhd om han ville anbefale en god kollega her jeg bor hvis han kjenner til noen, etter å ha snakket med "fritt sykehusvalg" og "enhet for fristbrudd". De skulle skaffe meg utredning innen to uker hvis de får ta saken, fordi jeg har ventet så lenge.

Egentlig kan jeg tenke meg å få utredningen på levanger, men jeg vet ikke hvor "forsvarlig" det vil være på sikt, siden jeg også er i ferd med å bli dårligere igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2284192
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tillater noen å sende mail, er det i situasjoner hvor det vil være umulig å skrive det samme på DOL.

Om det er en slik situasjon, kan du sende en mail.

Mail er sendt fra min hotmail. Det gjelder en evt anbefaling på psykolog/psykiater, om du vil/kan. VIl ikke oppgi mitt bosted her. Håper også at du sier fra hvis jeg har mast.. Har aldri vært meningen å "være i veien" for andre. Takk for evt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2284463
Del på andre sider

Ja, det er bare en datamaskin.Helt naturlig å reagere slik du gjør. Noen tilbakemeldinger kan det av og til være greit å høre på. Spesielt om man føler seg truffet. Gjør man ikke det får man bare sile dem vekk. Jeg synes som sagt at du har bevist at du vil noe med spørsmålene dine.

Jeg har også vært såret over tilbakemeldinger jeg har fått. Spesielt den gangen jeg ble kalt vestkantberte. Hoppet nesten i taket;o) Jeg er ei jordnær jente fra landet. Ja jeg bor der,men vestkantberte er noe helt annet nemlig;o)

Men det viktigste er jo at ikke noen i min bekjentskapskrets ville ha tenkt tanken på meg slik. Så da får datamaskinen bare si hva den vil. Den kan jeg slå av nemlig:)

Det var en dum sammenligning. Bare det Jeg husket på i farten.Det vil alltids være forskjellige meninger og det er en selv som vet hvilken som er riktig. Da siler du vekk de andre.

Jeg måtte dra litt på smilebåndet da du skrev det om vestlandsberte :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2284465
Del på andre sider

Gjest Multippel

Nettopp! Det er lov å spørre. Man kan ikke få verre enn "nei", eller ikke svar. Og nhd svarer på de spm han vil. Man vet iallefall med seg selv at man har prøvd :)

Til deg; det er litt vanskelig å svare på. Du må nesten kjenne etter hva som er riktig for deg. Men jeg skulle ønske jeg var like tøff :-)

Ha en fin dag!

Det er bare helt på siden denne kritiken mot deg jente31. Herregud!

Lukk ørene og tenk at dette har ikke noe med deg å gjøre. Du stilte ett spørsmål til NHD og får svar fra en rekke her som du ikke har bedt om hjelp fra.

Sender gode tanker!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2285587
Del på andre sider

Det er bare helt på siden denne kritiken mot deg jente31. Herregud!

Lukk ørene og tenk at dette har ikke noe med deg å gjøre. Du stilte ett spørsmål til NHD og får svar fra en rekke her som du ikke har bedt om hjelp fra.

Sender gode tanker!

Jeg overså ganske mye. Det betyr at jeg er på riktig vei iallefall. Første gang jeg fikk kritikk, havnet jeg helt i kjllern. Jeg klagde til webmaster også. Men jeg fikk noen råd. Andre gangen havnet jeg også i kjellern, men ikke like mye, selv om den kritikken var verre. Og sånn har det vært - fallet har blitt kortere for hver gang.

Mye av dette er ikke meg i RL. Men jeg har forståelse for at noen kan oppfatte meg slik her på DOL. Jeg har bare ikke vært klar over at måten jeg har lagt frem ting på, særlig noen ganger, kan virke provoserende. Det kan se annerledes ut enn det er ment som. Derfor respekterer jeg disse meningene. Dessuten er det rom for alles meninger, uansett om det "stemmer" eller ikke for den som får den.

Jeg vet at jeg innerst inne ikke er feks hensynsløs, at jeg tigger, roper høyt osv. Men har altså full forståelse for at det kan oppfattes slik her. Her er jo ingen som kjenner meg i RL.

Jeg overser den kritikk jeg finner ut er feil. Men jeg setter stor pris på kritikk, selv om den kan være forferdelig vondt å både få, kjenne på, og erkjenne. For det er gjennom kritikk jeg ofte våkner. Og det gjorde jeg altså denne gangen også. Det er som om jeg kommer seirende ut av det for hver gang.

Jeg begynner å forstå litt mer av den usynlighetsproblematikken min også, tror jeg.

I denne tråden fikk jeg "nok" til slutt, og jeg valgte å si fra. Er stolt over at jeg klarte det, i stedet for å bare la noen fortsette å "trampe" slik jeg følte en gjorde. Men at det var dens hensikt å såre, tror jeg egentlig ikke. H*n ville få det tydelig frem, tror jeg.. Så her har jeg litt å lære enda :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2286651
Del på andre sider

Annonse

Gjest Multippel

Jeg overså ganske mye. Det betyr at jeg er på riktig vei iallefall. Første gang jeg fikk kritikk, havnet jeg helt i kjllern. Jeg klagde til webmaster også. Men jeg fikk noen råd. Andre gangen havnet jeg også i kjellern, men ikke like mye, selv om den kritikken var verre. Og sånn har det vært - fallet har blitt kortere for hver gang.

Mye av dette er ikke meg i RL. Men jeg har forståelse for at noen kan oppfatte meg slik her på DOL. Jeg har bare ikke vært klar over at måten jeg har lagt frem ting på, særlig noen ganger, kan virke provoserende. Det kan se annerledes ut enn det er ment som. Derfor respekterer jeg disse meningene. Dessuten er det rom for alles meninger, uansett om det "stemmer" eller ikke for den som får den.

Jeg vet at jeg innerst inne ikke er feks hensynsløs, at jeg tigger, roper høyt osv. Men har altså full forståelse for at det kan oppfattes slik her. Her er jo ingen som kjenner meg i RL.

Jeg overser den kritikk jeg finner ut er feil. Men jeg setter stor pris på kritikk, selv om den kan være forferdelig vondt å både få, kjenne på, og erkjenne. For det er gjennom kritikk jeg ofte våkner. Og det gjorde jeg altså denne gangen også. Det er som om jeg kommer seirende ut av det for hver gang.

Jeg begynner å forstå litt mer av den usynlighetsproblematikken min også, tror jeg.

I denne tråden fikk jeg "nok" til slutt, og jeg valgte å si fra. Er stolt over at jeg klarte det, i stedet for å bare la noen fortsette å "trampe" slik jeg følte en gjorde. Men at det var dens hensikt å såre, tror jeg egentlig ikke. H*n ville få det tydelig frem, tror jeg.. Så her har jeg litt å lære enda :-)

Det blir jo ekstra sårende om man viser frem sitt inderste. Jeg tipper at i RL er du litt mere polstret.

Men du skal ikke lære deg til å tåle all verdens heller. Flott at du sa ifra. Vanlig folkeskikk syns jeg faktisk man kan forlange selv på et slikt forum.

Kritikk kan være bra fordi en kan komme videre.

Såre følelser kan være nyttig å kjenne på fordi man lærer noe om seg selv da. Viktig å ikke overføre "skylda" på alle andre.

Men du kan ikke føle feil. Følelser bare er.....Men hva slags tanker og konklusjoner du trekker ut av det kan være feil:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2287004
Del på andre sider

Det blir jo ekstra sårende om man viser frem sitt inderste. Jeg tipper at i RL er du litt mere polstret.

Men du skal ikke lære deg til å tåle all verdens heller. Flott at du sa ifra. Vanlig folkeskikk syns jeg faktisk man kan forlange selv på et slikt forum.

Kritikk kan være bra fordi en kan komme videre.

Såre følelser kan være nyttig å kjenne på fordi man lærer noe om seg selv da. Viktig å ikke overføre "skylda" på alle andre.

Men du kan ikke føle feil. Følelser bare er.....Men hva slags tanker og konklusjoner du trekker ut av det kan være feil:-)

Ja. Har lært masse om meg selv og kommet langt pga kritikk :)

I RL er jeg nok meget polstret. Men kansje ikke så rart, siden jeg ikke åpner meg for noen heller.. Det er ingen som har sluppet innpå meg på den måten.

Jeg begynte å tenke på det mulig er derfor jeg ikke åpner meg i RL heller - er redd for å bli tråkket på. Redd for å få kritikk. Bli avvist osv. Men skal satse hardt på denne problematikken.

det har vært god trening for meg å bruke dette forumet. Har blitt mer kjent med meg selv på den måten. Jeg har nok aldri kjent etter hvem jeg er før jeg fant dette forumet.

Skjønte ikke helt hva du mente med denne:

''Men du kan ikke føle feil. Følelser bare er.....Men hva slags tanker og konklusjoner du trekker ut av det kan være feil:-)''

TAkk for svar :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2287043
Del på andre sider

Gjest Multippel

Ja. Har lært masse om meg selv og kommet langt pga kritikk :)

I RL er jeg nok meget polstret. Men kansje ikke så rart, siden jeg ikke åpner meg for noen heller.. Det er ingen som har sluppet innpå meg på den måten.

Jeg begynte å tenke på det mulig er derfor jeg ikke åpner meg i RL heller - er redd for å bli tråkket på. Redd for å få kritikk. Bli avvist osv. Men skal satse hardt på denne problematikken.

det har vært god trening for meg å bruke dette forumet. Har blitt mer kjent med meg selv på den måten. Jeg har nok aldri kjent etter hvem jeg er før jeg fant dette forumet.

Skjønte ikke helt hva du mente med denne:

''Men du kan ikke føle feil. Følelser bare er.....Men hva slags tanker og konklusjoner du trekker ut av det kan være feil:-)''

TAkk for svar :o)

Jeg mener følelser er....de eksisterer og er der også for å ta vare på oss.

Jeg mener...blir jeg såret så er det greit å anerkjenne at man blir det.

Jeg tror ikke det er bra...nå sier jeg ikke at det er ditt prokjekt....men om man ser på sine sårbare sider og prøver å "herde" seg.

Jeg har lært mye av å bare anerkjenne følelser.

Jeg sier til kjæresten min om jeg blir såret...nå blir jeg såret....men jeg blir ikke nødvendigvis sint på han av den grunn....jeg vet bare at det skjer. Og kritikk som er godt ment vokser en fint på.

Men jeg tror det kan være vel så viktig å lære seg til å bite litt også. Folk skal ikke få lov til å KØDDE med deg:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2287052
Del på andre sider

Gjest Multippel

Jeg er enig med deg.

Det er lenge siden jeg begynte å lure på når strømmen av svar fra nhd til jente31 skulle avta.

Men det er vel her som alle andre steder. Den som skriker høyest blir hørt.

Men så er ikke alle like flinke til å tigge og smiske heller.

Svar fra NHD er selvsagt noe han styrer selv. Alle får lov å spørre så mye de vil. Det har han selv sagt. Noe annet blir jo bare rot. Dessuten kan svar fra NHD til for eksempel jente31 også få betydning for oss andre. Jeg leser mange av svarene hans til andre og lærer av det. Jeg blir ikke sår om han ikke svarer meg. Jeg stiller spørsmålet på nytt om jeg mener jeg trenger et svar. Jeg tipper NHD ikke har et veldig system på dette. Jeg tror også kanskje at NHD ser at i Jente 31 sitt tillfelle gjelder det også to små barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2287094
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er bra...nå sier jeg ikke at det er ditt prokjekt....men om man ser på sine sårbare sider og prøver å "herde" seg.

Jeg sier til kjæresten min om jeg blir såret...nå blir jeg såret....men jeg blir ikke nødvendigvis sint på han av den grunn....jeg vet bare at det skjer. Og kritikk som er godt ment vokser en fint på.

Men jeg tror det kan være vel så viktig å lære seg til å bite litt også. Folk skal ikke få lov til å KØDDE med deg:-)

''men om man ser på sine sårbare sider og prøver å "herde" seg''

Du sier noe her.. Kansje er jeg for fokusert på dette..

Og du sier at følelser er.. Ja, de er det. Kansje har jeg aldri fått "lov" til å ha følelser. De er blitt så til de grader undertrykket, tror jeg.. Jeg har alltid vært så "hard".

Jeg har stor medfølelse for andre - men ikke for meg selv..

Skal tenke litt på dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2287109
Del på andre sider

''Men jeg tror det kan være vel så viktig å lære seg til å bite litt også. Folk skal ikke få lov til å KØDDE med deg:-)''

Du har et godt poeng her også. Det er selvsagt en forskjell på konstruktiv og velment kritikk, og mobbing / kødd..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2287113
Del på andre sider

Gjest Multippel

''men om man ser på sine sårbare sider og prøver å "herde" seg''

Du sier noe her.. Kansje er jeg for fokusert på dette..

Og du sier at følelser er.. Ja, de er det. Kansje har jeg aldri fått "lov" til å ha følelser. De er blitt så til de grader undertrykket, tror jeg.. Jeg har alltid vært så "hard".

Jeg har stor medfølelse for andre - men ikke for meg selv..

Skal tenke litt på dette!

Jeg kom til den konklusjonen etter å ha tenkt på dette masse selv.

Det er en balanse som må opprettes i meg.

Setninger som: folk har fått tråkke så mye på meg at jeg skal aldri aldri la meg tråkke på igjen....

Eller: Jeg er så redd for å bli forlatt....jeg skal aldri binde meg til noen igjen...etc

Begge deler blir feil.

Men har en slike punkt kan en ende opp i ytterligheter.

Som jeg blir så lett såret....jeg må gjøre meg hard...det er min feil...det er meg det er noe galt med og jeg skal ikke føle noe som helst mer....

hehe det skal ikke være lett jente31:-) Og eksmplene over er bar eksempler ikke noe jeg mener er DEG.

Jeg tror kanskje at når man blir så lett såret og redd for å dumme seg ut etc....noe som også gjelder meg....så har man kanskje kontinuerlig en egen styg liten stemme inne i seg.

Man kritiserer seg selv kontinuerlig.

Kanskje er det litt viktig å bli litt snill med seg selv også:-)???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/3/#findComment-2287146
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...