Gå til innhold

nhd

Gjest Jente31

Anbefalte innlegg

Jeg kom til den konklusjonen etter å ha tenkt på dette masse selv.

Det er en balanse som må opprettes i meg.

Setninger som: folk har fått tråkke så mye på meg at jeg skal aldri aldri la meg tråkke på igjen....

Eller: Jeg er så redd for å bli forlatt....jeg skal aldri binde meg til noen igjen...etc

Begge deler blir feil.

Men har en slike punkt kan en ende opp i ytterligheter.

Som jeg blir så lett såret....jeg må gjøre meg hard...det er min feil...det er meg det er noe galt med og jeg skal ikke føle noe som helst mer....

hehe det skal ikke være lett jente31:-) Og eksmplene over er bar eksempler ikke noe jeg mener er DEG.

Jeg tror kanskje at når man blir så lett såret og redd for å dumme seg ut etc....noe som også gjelder meg....så har man kanskje kontinuerlig en egen styg liten stemme inne i seg.

Man kritiserer seg selv kontinuerlig.

Kanskje er det litt viktig å bli litt snill med seg selv også:-)???

Jeg synes du setter noe kjempeviktig på spissen her jeg... Har ikke tenkt slik på det før..

Kansje man forblir i en "offerrolle" om man skal fortsette å være så selvkritisk.. om du forstår..

Det er komplisert ja :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284298-nhd/page/4/#findComment-2287210
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Cilien

2

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• mariaflyfly

1

• Adriana

1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...