Gå til innhold

Agitert depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen meg, 33.

Hei! Jeg kjenner meg veldig igjen i artikkelen om agitert depresjon. Har hatt en svært stressende hverdag over lengre tid. Utenfra tror jeg at jeg ser ut til å takle det bra. I det siste har det toppet seg, mye på grunn av ytre faktorer, selv om jeg også vet at jeg har en sårbarhet i forhold til angst og depresjon. Angstanfallene kommer minst en gang om dagen, og jeg har også begynt å få groteske "bilder" i hodet, f eks av døde mennesker. Bildene dukker opp når som helst, og så ofte at jeg synes det begynner å bli veldig ubehagelig. Jeg er redd for alt, og særlig for at det skal skje noe med familien min, selv om det ikke er noe som skulle tilsi det. De fleste angstanfallene takler jeg. Men det begynner å bli slitsomt å kjempe mot og overbevise meg selv om at det ikke er farlig hele tiden, når alt i kroppen sier at jeg "klikker". Jeg har to små barn og jeg er redd for at dette skal komme til å påvirke hvordan jeg er som mor. Tror ikke de har merket det til nå. Merker at jeg er sliten og tiltaksløs, og det er en kamp å holde seg positiv, jobbe fullt og passe hus/hjem. Jeg har også mye hjertebank og lurer på om dette kan være skadelig for hjertet. Jeg trenger å gjøre noe for å komme meg, og lurer på hva slags behandling som anbefales. Går gjerne til psykolog eller lignende, men innen hvilken retning? Er innstilt på å jobbe med meg selv, men ser ikke ut til å klare det alene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284338-agitert-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...