Gjest Mer anonym Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Jeg har store problemer med å forklare for psykiatrisk sykepleier hva jeg føler og tenker. Jeg har vært til samtale i snart ett år nå, men har fortsatt ikke møtt psykiateren som medisinerer/behandler meg. Når får jeg møte ham tro? Har jeg noen krav her? Jeg har satt stor pris på mine samtaler med sykepleieren, men i og med at behandlingen (så langt) ikke fungerer skulle jeg gjerne snakket med personen som faktisk bestemmer min behandling og skriver ut medisinene mine. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Konkret hvorfor kan du ikke snakke med psyk.sykepleier om dette? 0 Siter
Susanne31 Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Konkret hvorfor kan du ikke snakke med psyk.sykepleier om dette? Fordi jeg da føler at jeg undergraver hennes arbeide, hun har virkelig forsøkt å hjelpe meg. 0 Siter
Susanne31 Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Fordi jeg da føler at jeg undergraver hennes arbeide, hun har virkelig forsøkt å hjelpe meg. Hehe, var ikke like anonym lenger ser jeg... 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Fordi jeg da føler at jeg undergraver hennes arbeide, hun har virkelig forsøkt å hjelpe meg. Neida, helt feil. Dette er kjempeviktig at du snakker med henne om. Ofte i terapien snakker man om akkurat "terapien", hvordan og hva som funker, hvilke metoder som virker ok og hva man ikke bør gjøre. Det er mer realt om du tar dette opp med mennesket som faktisk utfører terapien, for det du føler er helt ok, det er slik i blant, det kan være manglende kjemi -gal metode, hva som helst, det viktigste er at man som pasient våger å si ifra . 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Hehe, var ikke like anonym lenger ser jeg... jeg skal lukke øynene, så deg ikke :-) 0 Siter
Susanne31 Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 jeg skal lukke øynene, så deg ikke :-) ;o) 0 Siter
Susanne31 Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Neida, helt feil. Dette er kjempeviktig at du snakker med henne om. Ofte i terapien snakker man om akkurat "terapien", hvordan og hva som funker, hvilke metoder som virker ok og hva man ikke bør gjøre. Det er mer realt om du tar dette opp med mennesket som faktisk utfører terapien, for det du føler er helt ok, det er slik i blant, det kan være manglende kjemi -gal metode, hva som helst, det viktigste er at man som pasient våger å si ifra . Takk for nyttig input ) 0 Siter
frosken Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Jeg synes du både skal snakke med sykepleieren om dette, men også at du bør få snakke med psykiater dersom du er uenig i medisinering. Det beste er sannsynligvis at du og sykepleieren sammen har et møte med psykiateren mht medisineringen. Foreslå dette for sykepleieren :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Det er selvsagt at den psykiateren som står for medisineringen med visse mellomrom faktisk ser pasienten i RL. 0 Siter
Susanne31 Skrevet 1. september 2007 Skrevet 1. september 2007 Det er selvsagt at den psykiateren som står for medisineringen med visse mellomrom faktisk ser pasienten i RL. For meg var det ikke selvsagt i det hele tatt, før nå. Selv følte jeg at det bare var rett og rimelig, men det er ikke helt enkelt å "kreve" sånt føler jeg. Takk for svar, jeg skal ta det opp med behandleren min! ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.