Gå til innhold

Rett til å møte behandlende psykiater?

Anbefalte innlegg

Gjest Mer anonym

Jeg har store problemer med å forklare for psykiatrisk sykepleier hva jeg føler og tenker. Jeg har vært til samtale i snart ett år nå, men har fortsatt ikke møtt psykiateren som medisinerer/behandler meg. Når får jeg møte ham tro? Har jeg noen krav her?

Jeg har satt stor pris på mine samtaler med sykepleieren, men i og med at behandlingen (så langt) ikke fungerer skulle jeg gjerne snakket med personen som faktisk bestemmer min behandling og skriver ut medisinene mine.

Fortsetter under...

Fordi jeg da føler at jeg undergraver hennes arbeide, hun har virkelig forsøkt å hjelpe meg.

Neida, helt feil. Dette er kjempeviktig at du snakker med henne om. Ofte i terapien snakker man om akkurat "terapien", hvordan og hva som funker, hvilke metoder som virker ok og hva man ikke bør gjøre. Det er mer realt om du tar dette opp med mennesket som faktisk utfører terapien, for det du føler er helt ok, det er slik i blant, det kan være manglende kjemi -gal metode, hva som helst, det viktigste er at man som pasient våger å si ifra .

Annonse

Neida, helt feil. Dette er kjempeviktig at du snakker med henne om. Ofte i terapien snakker man om akkurat "terapien", hvordan og hva som funker, hvilke metoder som virker ok og hva man ikke bør gjøre. Det er mer realt om du tar dette opp med mennesket som faktisk utfører terapien, for det du føler er helt ok, det er slik i blant, det kan være manglende kjemi -gal metode, hva som helst, det viktigste er at man som pasient våger å si ifra .

Takk for nyttig input :o)

Jeg synes du både skal snakke med sykepleieren om dette, men også at du bør få snakke med psykiater dersom du er uenig i medisinering.

Det beste er sannsynligvis at du og sykepleieren sammen har et møte med psykiateren mht medisineringen. Foreslå dette for sykepleieren :-)

Det er selvsagt at den psykiateren som står for medisineringen med visse mellomrom faktisk ser pasienten i RL.

For meg var det ikke selvsagt i det hele tatt, før nå. Selv følte jeg at det bare var rett og rimelig, men det er ikke helt enkelt å "kreve" sånt føler jeg. Takk for svar, jeg skal ta det opp med behandleren min!

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...