Gå til innhold

Johannesurt og bipolar, noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Gjest godellerdårligide

Har kjøpt meg rosenrot og johannesurt pga at jeg tåler "vanlige" medisiner dårlig. Er bipolar og liker ikke disse depresjonene som kommer med jevne mellomrom. Men jeg har aldri vært manisk, bare blandet episode og hypoman. Johannesurt er jo ikke så kraftig som antidepressiva, så kan det kanskje gå bra å bruke denne? Ikke foreslå noe annet da dette er uaktuelt!

Fortsetter under...

Gjest BipolarII...jeg visst

Har prøvd energitilskuddet Gerimax. Er vel noe i samme sjanger som rosenrot. Resulterte i at jeg ble meget hyperaktiv. Var storfornøyd den gang med all energien som kom - nettopp slik preparatet lovet. Skal sies at jeg på det tidspunkt ikke var diagnostisert eller forsto jeg hadde bipolar affektiv lidelse. Etter stor grad av aktivitet/energi, dabbet effekten av og det endte med en kraftig nedtur, verre enn "normalt".

Gjest Bruker Johannesurt også

Jeg er ikke bipolar men har depresjon. Har tatt Johannesurt i 2 uker og syns det hjelper like så bra som Cipralex som jeg tok før. Men kan jo hende virkningen gir seg etterhvert.

Om du ikke tar andre medisiner ansett uer det jo verdt et forsøk i allefall. Bare vær

oppmerskom på at man ikke bør ta det med hormon prevensjon da det nedsetter effekten av prevensjonen. Det er også mange andre medisiner det ikke bør tas med,særlig da faste medisiner. LYkke til og fortell meg gjerne hvordan det går

Har og lest at Johannesurt kan gjøre bipolare maniske så dette bør du kanaskje undersøke nærmere. Søk på nettet eller noe:)

Gjest godellerdårligide

Takk for gode råd alle sammen!! Skal ta de til meg og se hva jeg skal gjøre, for meg er det viktigst å slippe disse nedturene akkurat nå, men vil jo ikke bli hypoman heller da. Tror jeg prøver ihvertfall og så får jeg være veldig "var" hvis jeg blir for hyper, da er det jo bare å slutte!!

Gjest godellerdårligide

Jeg er ikke bipolar men har depresjon. Har tatt Johannesurt i 2 uker og syns det hjelper like så bra som Cipralex som jeg tok før. Men kan jo hende virkningen gir seg etterhvert.

Om du ikke tar andre medisiner ansett uer det jo verdt et forsøk i allefall. Bare vær

oppmerskom på at man ikke bør ta det med hormon prevensjon da det nedsetter effekten av prevensjonen. Det er også mange andre medisiner det ikke bør tas med,særlig da faste medisiner. LYkke til og fortell meg gjerne hvordan det går

Har og lest at Johannesurt kan gjøre bipolare maniske så dette bør du kanaskje undersøke nærmere. Søk på nettet eller noe:)

Kan jeg få spørre deg om hvor lang tid det tar før denne johannesurten virker? Tok en pille igår kveld jeg, og har bestemt meg for å prøve videre. Ingenting skal være uprøvd her i gården!! Holder deg gjerne informert om hvordan det går ja, vil gjerne høre om det funker for deg også videre :-)

Annonse

Gjest godellerdårligide

vel det er jo fristende å ta et medikament du kan mistenke vil gjøre deg hypoman, men i slike tilfeller pleie depresjonen å komme ike raskt og være enda verre enn før.

Siden jeg blir hypoman av AD er jo håpet mitt at johannesurt, rosenrot ol ikke er så sterke preparater. Håper den kan virke litt på depresjonene og at de ikke bringer meg så langt opp.Ønsketenkning ? Time will show :-). Takk for svar!!

Kan jeg få spørre deg om hvor lang tid det tar før denne johannesurten virker? Tok en pille igår kveld jeg, og har bestemt meg for å prøve videre. Ingenting skal være uprøvd her i gården!! Holder deg gjerne informert om hvordan det går ja, vil gjerne høre om det funker for deg også videre :-)

Hei:) Har lest at det kan ta alt fra noen dager til 6 uker. :)

På denne siden finner man omtrent alt man trenger vite om Johannesurt:

http://www.sjwinfo.org/

SJekk særlig forumet

Gjest godellerdårligide

Har prøvd energitilskuddet Gerimax. Er vel noe i samme sjanger som rosenrot. Resulterte i at jeg ble meget hyperaktiv. Var storfornøyd den gang med all energien som kom - nettopp slik preparatet lovet. Skal sies at jeg på det tidspunkt ikke var diagnostisert eller forsto jeg hadde bipolar affektiv lidelse. Etter stor grad av aktivitet/energi, dabbet effekten av og det endte med en kraftig nedtur, verre enn "normalt".

Huff, høres ikke bra, vet snart ikke hva jeg gjør/ikke gjør. En dag begynner jeg med johannesurt, rosenrot, ginseng (har brukt dette i to dager nå). Idag er jeg mere skeptisk igjen, har en fryktelig hjertebank så kombinasjonen er visst ikke så bra. ihvetfall. Merker også at tankene flyr borti natta fort, så vet ikke om jeg tørr dette, kjennes igjen det ifra jeg brukte AD. Da ble jeg ihvertfall helt tullete.

Må visst ringe doktor Dyregod istedet og se hva det blir til (best å bruke vettet mens det er der :). Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...