Gå til innhold

Nattesvette,tretthet,håravfall,utflod,etc


Gjest revm

Anbefalte innlegg

Har vært dårlig og gått til leger i mangen år og ikke særlig imponert av helsetjenesten. Måtte til slutt på en måte ta over selv og av den grunn nesten fått helsen tilbake, men ett lite stykke igjen enda. Men hva feiler det meg egentlig? Fra barndommen hadde jeg bestandig urinveisinfeksjoner og vondt i øynene. Var ikke gamle jenta før jeg fant ut at Dispril gjorde underverket, men som foreldrer ofte gjør låste de inn Disprilen da de merket forbruket. I 20 års alderen fikk jeg store ryggsmerter som føltes som en eneste stor betennelse og kunne bli sengeliggende i 6 uker. Ingenting viste på røngen. Da jeg var ca 28 år fikk jeg psoriasis (veldig lite). Da jeg var rundt 30 år begynte jeg å miste mye hår, det lå over alt og ble forferdelig trett. Sov 12 timer i strekk og likevel ikke uthvilt og fikk etterhvert en forferdelig nattesvette, ustabil vekt, mistet følelsen i tungen og fikk til tider problemer med å svelge, kviser på hele ryggen og massevis med utflod på størrelse med menstruasjon, avføring som klinte seg i toalettet, stiv i kroppen og dårlig allmenntilstand. Likevel var alle prøver fine. Prøvde ut Naproxen og følte meg noe bedre. Har også mygg allergi og fått utskrevet Prednisolon for dette. Siden legen ikke kunne komme med tilbud om noe behandling prøvde jeg ut dette preparatet siden jeg fikk 100 stk om gangen og det virket noe, tok 1 tab daglig men sluttet da jeg ikke hadde mer igjen. Så ble jeg stukket av mygg i utlandet og fikk utskrevet Betapred som var utrolig effektivt og prøvde også ut dette preparatet da jeg fikk 100 stk av disse også. Senere fikk jeg fastlegen til å foreskrive disse til meg på en spesiell søknad da de ikke er allminnelig tilgjengelig i Norge og fikk 100 stk til. Da de tok slutt prøvde jeg uten siden jeg synes de ikke tok mine største symptomer bort som f.eks nattesvetten. Etter nesten ett år til fikk jeg hjerteproblemer. Det slo så kraftig at jeg trodde ribbeina skulle gå, og kjente det oppi halsen og ble helt utslitt av dette. Gikk til legen og akkurat da slo hjertet normalt. Han hørte bare at det slo et ekstra slag. Hadde ikke før gått ut døren så var det like ille igjen. Etter å ha gått slik i 6 mnd til ble mannen min redd en morgen og ringte til legen. Jeg skulle komme å ta en EKG men da gikk hjertet normalt ett par minutt og like ille da jeg gikk igjen. Mannen min mistet også troen på helsetjenesten og sa jeg måtte bestill ny time selv om legen ikke finner ut noe, ellers turte han ikke å ha meg hjemme lenger og at han ikke ville finne meg dø.Jeg synes det var fælt å se han så redd at jeg fant ut at jeg måtte gjøre noe skikkelig og at jeg ike kunne legge helsen min i andre sine hender og regne med at det går greit. Jeg trengte en behandling som hastet og gikk i hele systemet. Forstod at hjerteproblemene mine var en konsekvens av at jeg har vært syk i så mange år og at sykdommen har fått uviklet seg. Jeg gikk til legen og fikk tilbud om betablokker. Jeg tenkte med meg selv at jeg har psoriasis og kan prøve å få tak i cellegift. Sa derfor nei til betablokker og bad han henvise meg til hudavd. i stedet. Han spurte ikke en gang hvorfor jeg ville dit når jeg egentlig kom for hjertet! Da jeg kom til hudavd. synes jeg det ble for dumt å spørre etter cellegift da jeg ikke hadde noe særlig eksem, og endte opp med en resept på en salve. Da jeg kom hjem var jeg jo like langt og satt med en resept som ikke hjalp meg noe. Etter ett par dager ringte jeg hudavd. og spurte likevel og sa jeg ønsket å prøve dette. Legen spurte da om jeg hadde noen sykdommer ellers, og jeg sa nei. Ikke pent gjordt, men legen hadde aldri turt å skrive ut cellegift hadde jeg sagt hvor dårlig jeg var og selv følte jeg det hastet med behandling. Cellegiften ga meg ett nytt og bedre liv ganske raskt og min mann ble imponert over effekt jeg hadde av behandlingen. Etter hvert fortalte jeg på hudavd hvordan hjertet mitt roet seg, nattesvetten forsvant, utfloden forsvant osv. Ble da henvist til revmatismesykehuset i Haugesund. De forstod ikke noen ting og alle prøver er fine. Prøvde etter 6 mnd behandling å ta 1 mnd pause og det gikk ikke bra. Nå tørr jeg ikke slutte med behandlingen. Men ingen vet hva jeg feiler og om jeg får riktig behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en liten tjeneste til deg også

Har vært dårlig og gått til leger i mangen år og ikke særlig imponert av helsetjenesten. Måtte til slutt på en måte ta over selv og av den grunn nesten fått helsen tilbake, men ett lite stykke igjen enda. Men hva feiler det meg egentlig?

Fra barndommen hadde jeg bestandig urinveisinfeksjoner og vondt i øynene. Var ikke gamle jenta før jeg fant ut at Dispril gjorde underverket, men som foreldrer ofte gjør låste de inn Disprilen da de merket forbruket.

I 20 års alderen fikk jeg store ryggsmerter som føltes som en eneste stor betennelse og kunne bli sengeliggende i 6 uker. Ingenting viste på røngen.

Da jeg var ca 28 år fikk jeg psoriasis (veldig lite). Da jeg var rundt 30 år begynte jeg å miste mye hår, det lå over alt og ble forferdelig trett. Sov 12 timer i strekk og likevel ikke uthvilt og fikk etterhvert en forferdelig nattesvette, ustabil vekt, mistet følelsen i tungen og fikk til tider problemer med å svelge, kviser på hele ryggen og massevis med utflod på størrelse med menstruasjon, avføring som klinte seg i toalettet, stiv i kroppen og dårlig allmenntilstand. Likevel var alle prøver fine. Prøvde ut Naproxen og følte meg noe bedre. Har også mygg allergi og fått utskrevet Prednisolon for dette.

Siden legen ikke kunne komme med tilbud om noe behandling prøvde jeg ut dette preparatet siden jeg fikk 100 stk om gangen og det virket noe, tok 1 tab daglig men sluttet da jeg ikke hadde mer igjen.

Så ble jeg stukket av mygg i utlandet og fikk utskrevet Betapred som var utrolig effektivt og prøvde også ut dette preparatet da jeg fikk 100 stk av disse også. Senere fikk jeg fastlegen til å foreskrive disse til meg på en spesiell søknad da de ikke er allminnelig tilgjengelig i Norge og fikk 100 stk til. Da de tok slutt prøvde jeg uten siden jeg synes de ikke tok mine største symptomer bort som f.eks nattesvetten.

Etter nesten ett år til fikk jeg hjerteproblemer. Det slo så kraftig at jeg trodde ribbeina skulle gå, og kjente det oppi halsen og ble helt utslitt av dette. Gikk til legen og akkurat da slo hjertet normalt. Han hørte bare at det slo et ekstra slag. Hadde ikke før gått ut døren så var det like ille igjen. Etter å ha gått slik i 6 mnd til ble mannen min redd en morgen og ringte til legen. Jeg skulle komme å ta en EKG men da gikk hjertet normalt ett par minutt og like ille da jeg gikk igjen.

Mannen min mistet også troen på helsetjenesten og sa jeg måtte bestill ny time selv om legen ikke finner ut noe, ellers turte han ikke å ha meg hjemme lenger og at han ikke ville finne meg dø.Jeg synes det var fælt å se han så redd at jeg fant ut at jeg måtte gjøre noe skikkelig og at jeg ike kunne legge helsen min i andre sine hender og regne med at det går greit. Jeg trengte en behandling som hastet og gikk i hele systemet. Forstod at hjerteproblemene mine var en konsekvens av at jeg har vært syk i så mange år og at sykdommen har fått uviklet seg. Jeg gikk til legen og fikk tilbud om betablokker. Jeg tenkte med meg selv at jeg har psoriasis og kan prøve å få tak i cellegift. Sa derfor nei til betablokker og bad han henvise meg til hudavd. i stedet. Han spurte ikke en gang hvorfor jeg ville dit når jeg egentlig kom for hjertet! Da jeg kom til hudavd. synes jeg det ble for dumt å spørre etter cellegift da jeg ikke hadde noe særlig eksem, og endte opp med en resept på en salve. Da jeg kom hjem var jeg jo like langt og satt med en resept som ikke hjalp meg noe. Etter ett par dager ringte jeg hudavd. og spurte likevel og sa jeg ønsket å prøve dette.

Legen spurte da om jeg hadde noen sykdommer ellers, og jeg sa nei. Ikke pent gjordt, men legen hadde aldri turt å skrive ut cellegift hadde jeg sagt hvor dårlig jeg var og selv følte jeg det hastet med behandling. Cellegiften ga meg ett nytt og bedre liv ganske raskt og min mann ble imponert over effekt jeg hadde av behandlingen. Etter hvert fortalte jeg på hudavd hvordan hjertet mitt roet seg, nattesvetten forsvant, utfloden forsvant osv.

Ble da henvist til revmatismesykehuset i Haugesund. De forstod ikke noen ting og alle prøver er fine. Prøvde etter 6 mnd behandling å ta 1 mnd pause og det gikk ikke bra. Nå tørr jeg ikke slutte med behandlingen. Men ingen vet hva jeg feiler og om jeg får riktig behandling.

– revm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...