Gå til innhold

Depresjonen kommer tilbake

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på 200mg lamictal og 40gm Cipramil i ca 4 år pga depresjon. Det ble også satt sprøsmål til om jeg kanskje var Bipolar 2, men det er forkastet seinere. (Jeg har ikke vært hypoman eller manisk)

Jeg har vært veldig bra lenge, og seponerte medisiner gradvis. Nå har jeg vært uten medisiner ca et halvt år, men merker at jeg begynner å bli trist, oppgitt, har bare lyst til å være alene og gråte. Lurer på om det kan være begynnende depresjon.

Jeg ønsker veldig å klare meg uten medisiner, både fordi jeg blir "flat" av dem, og fordi jeg generelt er skeptisk til medisiner over lang tid (bivirkninger over tid, samt at jeg ønsker å klare meg selv).

Lurer imidlertid på om jeg burde begynne på noen av dem igjen nå, i tilfellet det er en depresjon som kommer igjen? Eller kan jeg klare å arbeide meg gjennom det uten? Jeg har gått mye i terapi, er egentig en sterk og oppegående person i full jobb, og i følge psykolog og tidligere psykiater med stor innsikt i egen sykdom og liv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284553-depresjonen-kommer-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...