Gjest profile Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Hei, Hvilken medisin mot angst gir minst sløvhet? Jeg bruker Xanor (2+2mg), kan ikke si jeg kjenner så mye til dem annet enn at jeg til tider føler meg sløv. Hvilken annen medisin kan jeg forsøke? Er det slik med anxiolytika som med antidepressiva et en ofte må forøke flere for å finne et som virker, eller er det slik at dersom en i (mitt tilfelle Xanor) ikke virker så er det lite sansynlig at noe annet vil virke. (Jeg bruker alt Anafranil fra før av) 0 Siter
Farmer Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Jeg tror det er Sobril som gir minst sløvhet i normal dosering. Men så er sløvhet en bivirkning som gjelder alle anxiolytika, men det går ofte over etter noen dager. Den Xanor-dosen du står på er ganske høy, så en reduksjon på dosen kan også hjelpe. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Det er en sammenheng mellom kraften i effekten på angst og graden av sløvhet som bivirkning. Det hele går jo ut på å dempe aktivitet i hjernen. Oxazepam (Sobril, Alopam) gir minst sløvhet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.