Gå til innhold

NHD & co: Har noen av dere....

Anbefalte innlegg

Har noen av dere vært med på et "ansvarsgruppemøte"...?

Jeg skal være med på et møte der tre personer fra behandlingsapparatet skal diskutere min situasjon i forhold til behandling fremover.

Dette gruer jeg meg til. Kanskje hadde det lettet litt å få høre hvordan andre har kommet seg igjennom slike møter.

Hva diskuteres, og hvordan forholder pasienten/klienten seg? Hvordan kan jeg forberede meg på best mulig måte?

Jeg synes det er skremmende å tenke på at jeg skal være et samtaleemne for "så mange" (her 3 pers.).

Jeg er kort og godt skikkelig nervøs.

Det oppleves som det å være oppe til muntlig eksamen uten å vite hva pensum er....og hvor det er 3 sensorer til stede.

Hvis det er noen av dere som kan dele noen erfaringer, ville jeg bli svært glad.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284653-nhd-co-har-noen-av-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke opp til en eksamen, det vil ikke være noen muntlig høring. Det hele er ganske "enkelt", sammen skal dere i en gruppe forsøke å finne en best mulig plan for deg videre. Dere ser litt på hva du har hatt som behandling tidligere, hva som har fungert og hva som har vært fullstendig bortkastet, samt medisiner hva du opplever har hatt positiv virkning og evt fysio om du har hatt det. Tenk helhetlig; hva trenger "jeg" for å kunne komme tilbake til livet, hva vil jeg oppleve som nyttig; tenk hjemmesituasjon, i hverdagen. Dette er kjempeflott at du får oppleve, det er langt større sjanse for god og rett hjelp når den gruppen du har med å gjøre faktisk samarbeider. Det er viktig her at du har en mening om hva du selv synes har virket positivt tidligere og hva du selv er i stand til å klare.

Best of luck!

Har faktisk hatt et sånt møte i dag, riktignok med en god del flere fra helsevesenet.

Er som bella sier, hva har virket, hva har ikke virket, veien videre.

Det er en rar setting, jeg er enig i det, men du skal på ingen måte prestere noe som helst. Alle skal være noenlunde kjent med din situasjon, og de er der for å finne ut hva som kan hjelpe deg mest mulig.

Lykke til fra meg også :-)

Gjest happiest

Du skal ikke være tema blant de andre. De skal ikke prate over hodet på deg. Du skal være hovedpersonen. Du kan tenke gjennom: Hvordan har du det for tiden? Hvilke mål du ønsker å jobbe mot framover. Hvordan vil du må målene? Hva vil du gjøre selv? Hva trenger du hjelp til? Hvem kan best hjelpe deg med forskjellige ting, mener du selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...