Gå til innhold

NHD - jernmangel og aurorix

Anbefalte innlegg

Gjest aurorixbr.

Jeg har brukt Aurorix i ett halvt år og står nå på 525 mg om dagen. Bruker også 10 mg valium, 0,5 mg xanor og 2,5 mg zyprexa. Jeg har vært så innmari tretti det siste, og da jeg tok blodprøver hadde jerninnholdet mitt halvert seg i løpet av et halvt år.

Vet ikke om trettheten skyldes jerninnholdet, men lurer på om medisinenen jeg bruker kan ha skyld i at det har halvert seg. Det var første spørsmål.

andre er om jeg kan bruke jerntabletter sammen med alle de medisinene jeg bruker?

og tredje spørsmål : kan jeg ta tannlege bedøvelse med alle de medisinene jeg nå bruker?

Takknemlib for svar---

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284779-nhd-jernmangel-og-aurorix/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om redusert jern ikke hadde fått noen konsekvensser for hemoglobinet (blodprosenten), skal det i hvert fall ikke gi trøtthet. Selv lavt hemoglobins betydning for trøtthet er sterkt overdrevet.

Jeg kjenner ikke til at medisinene er skyld i jern-fallet.

Trøttheten kan skyldes både Valium, Xanor og Zyprexa - spesialt kombinasjonen av de to første.

Du kan trygt fortsette med jerntabletter, og du kan trygt gå til tannlegen.

Gjest aurorixbr.

Om redusert jern ikke hadde fått noen konsekvensser for hemoglobinet (blodprosenten), skal det i hvert fall ikke gi trøtthet. Selv lavt hemoglobins betydning for trøtthet er sterkt overdrevet.

Jeg kjenner ikke til at medisinene er skyld i jern-fallet.

Trøttheten kan skyldes både Valium, Xanor og Zyprexa - spesialt kombinasjonen av de to første.

Du kan trygt fortsette med jerntabletter, og du kan trygt gå til tannlegen.

hei igjen-- det er jernlageret mitt som har halvert seg. Blodprosenten var Ok. Tok blodprøver i nvember 2006 og juni 2007, og på det halvåret hadde jernlageret som har vært jevnt i alle år halvert seg. Kan man bli trett av lavt jernlager?

Jeg har brukt valium i manger år, men kombinasjonen med xanor og zyprexa i ett år.

Aurorix begynte jeg med i februar. Derfor jeg lurte på om denne kombinasjonen kunne påvirke jernlageret. Denne extreme trettheten som er helt unomal, men som blir bedre utover dagen, har vart kun den siste måneden.

jeg tar 0,5 xanor når jeg våkner-- og zyprexa om kvelden.

Kanskje jeg kan ta xanor senere på dagen, men har lest at den kun har 12 timers halveringstid, så er redd for å ikke ta den om morgenen som jeg har gjort det siste året, - redd abstinenser. Eller er de så beslektet med valium at jeg ikke trenger å være redd for det??

Forrige gang jeg brukte aurorix - høst 2004, ble jeg veldig oppkvikket? Ble veldig urolig, og hadde vanskelig for å sove. Men denne gangen er jeg bare slapp og trett. Kan det ha en sammenheng med zyprexa? som virker som sovemedisin for meg om kvelden?? Eller virker AD forskjellig fra gang til gang.??

dette ble rotete -- håper du forstår, det er nesten umulig å redigerere hva jeg skriver etter at "opplegget" her ble fornyet.

og så du--- jeg får kraftig nedtur depresjonsmessig hver måned..virker helt endogent. Varer fra noen dager til halvannen uke-- kan komme både før og etter mens, så ikke noen rytme i det.Slutter like plutselig som det begynner. Er det vanlig at man får slike nedturer når man går på AD?? Trodde man skulle bli kvitt depresjonen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...