Gjest Jente31 Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Tror det er slik,at for oss som går i terapi,vil se resultater med en gang,samme hva det er vi tar opp. Egen erfaring tilsier,at jegikke ser framgangen så lett,mens derimot psykologen ser det. Kjenner meg litt igjen i deg; har ikke åpnet opp for noe særlig for andre; men når det kommer, så kommer det i mengder og veldig så usensurert. Tror det er slik for deg nå; du er flink å formulere deg skriftlig,ikke fullt så "vågal" muntlig, ifølge deg selv. Noe annet viktig, man kan være veldig "flink" når man sitter ved pc`en alene,og ingen ser en eller forstyrrer. Men ansikt til ansikt med en annen,kan det bli skummelt. Mer redd for å dumme seg ut da. Selv jeg tenker ofte dette, særlig når det føles trått,og lysten til å si noe ikke er tilstede. Men for at vi skal ha utbytte av samtalen,er det viktig at i våger oss ut på dypt vann, og lar det stå til. Jeg mislykkes, men prøver igjen, Har også med dagsformen å gjøre. Du lærer også av det..... Synes det er nyttig info du kommer med. Det kan være greit å ha med seg på veien. Jeg har begynt å få litt erfaring gjennom min psykepl. Men jeg er innstilt på at jeg mål "overvinne" denne angsten for å snakke om meg selv, og våge å snakke om det som er både ubehaglig og tøft, for å ha utbytte av en behandling. Dere skal få høre hvordan det går på mandag :-) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 .....glemte å spørre,men er kanskje også litt frekt: tørr du å dele kommennde mandags "opplevelser" med oss??? mange spendte "medhjelpere" som sikkert lurer på hvordan det gikk/går. Men obs.--du avgjør selv, ingen kan kreve noe av deg. Ønsker deg masse lykke til, og en god helg. det kommer til å ordne seg for deg! God helg til deg også :-) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Utålmodighet er en dyd i terapi. Den er en viktig drivkraft for endring. Skjønner. Takk for svar:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.