Gå til innhold

Lamictal mot angst?

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag, skal øke lamictal fordi jeg ligger lavt på blodprøvene. Men i følge legen får jeg det for angstsymptomer. Har lamictal over hodet effekt på angst?

Må legge til at jeg har merket at jeg har god effekt av lamictal, detter ikke så langt ned i "kjelleren" som jeg gjorde før, og blir ikke værende der like lenge. Men det med lamictal og angst var ukjent for meg.

Hvilket nivå bør det ligge på i blodprøvene? Og når begynner det å bli en høy dose, så det er på tide med å prøve noe annet i stedet/i tillegg?

Jeg har ikke inntrykk av at fastlegen kan så mye om dette. Går det an å få be om å snakke med en lege på DPS om medisinering, selv om det er en annen som har ansvaret for behandlingen? Er det riktig at en psykiatrisk sykepleier skal ha ansvar for behandlingen alene? Eller er det naturlig at h*n rådfører seg med en lege på DPS?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284963-lamictal-mot-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Indikasjoner: Epilepsi: Hos voksne og barn over 12 år: Monoterapi eller tilleggsmedikasjon ved partielle og generaliserte anfall. Hos barn 2-12 år: Tilleggsmedikasjon ved partielle og generaliserte anfall. Bipolar lidelse hos voksne: Profylaktisk behandling av bipolar affektiv lidelse, hovedsakelig ved å forebygge depressive episoder".

Dette er fra felleskatalogen - og hva Lamictal brukes mot. Kan ikke se at dette legemiddelet er laget for å dempe angst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284963-lamictal-mot-angst/#findComment-2288112
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...